3 Minuty
Přehled
K prodeji se nyní nabízí Chevrolet Corvette kabriolet z roku 1966 s doloženou historií pouze dvou majitelů. Tento ikonický model C2 Corvette byl většinu svého života uložen v garáži a prošel pouze základní renovací – tolik, aby bylo možné jej vyvézt z úložiště, avšak stále ne natolik, aby byl připraven pro běžný provoz. Současný prodejce doufá, že projekt převezme nadšenec nebo zkušený restaurátor a dokončí kompletní renovaci tohoto klasického vozu.
Historie a stav
Tato konkrétní Corvette pochází ze série z roku 1966, kdy bylo vyrobeno celkem 27 720 kusů (z toho 17 762 kabrioletů). Auto má zajímavou minulost: první majitel jej prodal v roce 1971, druhý majitel jej pak odstavil v roce 1978 kvůli problémům s motorem. V této situaci zůstalo vozidlo až do roku 1991, kdy druhý majitel zahájil kompletní renovaci rámu s oddělením karoserie, kterou však brzo přerušil. Od té doby je Corvette v téměř nezměněném stavu.
V květnu získal vůz na eBay uživatel "vettes4you", který interiér vyčistil a osadil nové originální (NOS) díly, aby bylo možné auto znovu postavit na kola. Rám je dle uváděných informací bez koroze, což je při renovaci významné plus. Vozidlo je nyní lakováno v odstínu Nassau Blue, což ovšem není originální barva – z továrny odjížděla Corvette v Trophy Blue s interiérem Bright Blue, jak dokládají prodejcovy záznamy.
Specifikace vozu
Tovární motory (1966)
V roce 1966 Chevrolet nabízel několik variant motorů: základní 327ci small-block s výkonem 300 koní, dále RPO L79 327ci (350 koní), a také velkoobjemové big-blocky včetně L30 427ci (390 koní) a nejvýkonnější L72 427ci se 425 koňmi. Tento konkrétní vůz měl v počáteční fázi namontovaný 427ci big-block, původní motor se však již v současnosti nenachází ve voze.
.avif)
Podvozek, výbava a dokumentace
Corvette je kabriolet a aktuálně čeká na dokončení projektové renovace s odděleným rámem. Rám je v pevném, zdravém stavu bez koroze. Součástí prodeje je rozsáhlá dokumentace včetně fotoknihy zachycující stav vozu od uložení až po současnost – důležitý zdroj pro správnou renovaci i ověření původu auta.
Výkon a aspekty renovace
Vzhledem k tomu, že Corvette je aktuálně bez motoru, není možná okamžitá jízda. Nový majitel bude muset zajistit a nainstalovat odpovídající pohonnou jednotku – buď autentický 427ci big-block pro maximální originalitu, renovovaný "crate" big-block pro snazší řešení, nebo úspornější small-block dle možností rozpočtu. Kompletní renovace bude zahrnovat nejen instalaci motoru, ale i obnovu pohonného ústrojí, elektroinstalace, brzdového systému, součástí skládací střechy, lakování (ideálně v původním Trophy Blue), renovaci interiéru a seřízení podvozku i bezpečnostních systémů.
.avif)
Tržní pozice a srovnání
Corvette z roku 1966 vybavené správným big-blockem a renovované na úrovni concours dosahují vysoké tržní ceny v rámci trhu s veterány. V porovnání s ostatními C2 kabriolety z poloviny 60. let je pečlivě renovovaná 427ci Corvette jedním z nejžádanějších a nejcennějších modelů. Tento konkrétní kus díky absenci původního motoru a neoriginálnímu lakování představuje nižší vstupní náklady, avšak i potenciálně vyšší zhodnocení pro zkušeného renovátora, který je připraven investovat čas i prostředky.
Detaily inzerátu a logistika
Auto je nabízeno prostřednictvím eBay prodejce vettes4you s požadovanou cenou 48 000 USD, s možností nabídnout vlastní cenu. V době zveřejnění tuto nabídku sledovalo deset zájemců a dražba měla skončit za šest dní. Vůz se momentálně nachází v Cincinnati a bude vyžadovat přepravu na místo určení. S ohledem na doloženou historii, kvalitní rám a přiloženou fotodokumentaci představuje tato Corvette C2 perspektivní projekt k renovaci, s potenciálem návratu na soutěžní scénu.
Poznámka k obrázkům: Všechny původní obrázky, popisky a formáty ze zdrojového inzerátu musí být zachovány přesně dle nabídky, bez jakýchkoli úprav.
Zdroj: autoevolution

Komentáře