4 Minuty
DSV, specialista na dopravu a logistiku, zařadil do svého britského vozového parku čtyři nové elektrické tahače Volvo FH Aero Electric 4×2. Tento krok je součástí širšího závazku společnosti nakoupit do roku 2026 více než 300 nákladních vozidel s nulovými emisemi od Volvo Trucks. Tahače, které DSV převzala prostřednictvím Alexandre Lopese, hlavního manažera klíčových zákazníků Volvo Trucks UK & Ireland, nahrazují starší dieselové vozy na regionálních trasách z Imminghamu. Tím DSV okamžitě snižuje uhlíkovou stopu, aniž by ztratila na výkonnosti přepravních tras.
Specifikace vozidel
Baterie, dojezd a nabíjení Každý Volvo FH Aero Electric ve flotile DSV je vybaven šesti bateriovými moduly, které umožňují dojezd až 300 km na jedno nabití. Při použití rychlonabíječky s výkonem 250 kW je možné baterii plně dobít přibližně za 2,5 hodiny, což vyhovuje požadavkům na intenzivní regionální provoz s rychlým střídáním jízd.
Pohon a výkon Elektrický pohon tvoří tři elektromotory s kombinovaným výkonem až 666 koní a točivým momentem 2 400 Nm. Model využívá osvědčenou automatizovanou převodovku Volvo I-Shift, což usnadňuje přechod řidičů z dieselových verzí FH Aero na elektrickou. Tyto parametry zajišťují silnou akceleraci, výborný výkon v kopcích, tišší provoz a nižší provozní náklady oproti srovnatelným dieselovým vozům.
Design a energetická efektivita Modernizovaná kabina Volvo FH Aero je navržena s důrazem na aerodynamickou účinnost, která je u elektrických nákladních automobilů klíčová pro prodloužení dojezdu a efektivní rekuperaci energie. Vylepšené volnoběhání vozidla zvyšuje účinnost rekuperačního brzdění – energie získaná při zpomalování nebo jízdě z kopce se ukládá zpět do baterie. Volvo vybavilo tahač systémem Camera Monitoring System (CMS), který nahrazuje klasická zpětná zrcátka, čímž snižuje odpor vzduchu, rozšiřuje zorné pole a zajišťuje spolehlivou viditelnost za deště, tmy nebo při jízdě v tunelu.
Komfort řidiče, bezpečnost a asistenční systémy DSV zvolila pro řidiče řadu komfortních a bezpečnostních prvků. Prostorná kabina Globetrotter nabízí kožené čalounění, vyhřívané odpružené sedadlo řidiče s opěrkami, prémiovou matraci o síle 50 mm, 33litrovou ledničku a rozšířený úložný prostor. Mezi asistenční systémy patří například Volvo Dynamic Steering pro snížení únavy, prediktivní tempomat I-See optimalizující spotřebu energie i na náročných trasách a pneumatické odpružení pro plynulou jízdu i ochranu přepravovaného zboží.
Komplexní aktivní bezpečnost zahrnuje systémy Forward Collision Warning s adaptivním tempomatem, pokročilé nouzové brzdění (AEB), asistenci při kolizi ze strany, asistenci jízdního pruhu a systém pro kontrolu pozornosti řidiče. Tyto prvky chrání jak řidiče a návěsy, tak ostatní účastníky silničního provozu.
Pozice na trhu a strategie flotily Čtyři nové vozy Volvo FH Aero Electric jsou prvními elektrickými tahači této řady v britském provozu u DSV a podporují dlouhodobou udržitelnou strategii firmy. DSV plánuje do roku 2030 provozovat až 2 000 elektrických vozidel; smlouva s Volvo zahrnuje i dodávku 500 vysoce úsporných dieselových a plynových tahačů. Společnost tak volí pragmatickou cestu postupného přechodu na bezemisní nákladní dopravu s ohledem na různé typy tras a zakázek.
Servis, provozuschopnost a srovnání Pro zajištění maximální provozní dostupnosti mají nové vozy Volvo pětiletou zlatou servisní smlouvu Volvo Gold Contract, která zahrnuje údržbu i opravy a pokročilé monitorování stavu baterií. V porovnání s dieselovými verzemi FH Aero elektrická varianta významně snižuje emise a hluk na pracovišti, zatímco nabízí srovnatelný dojezd a výkon pro regionální přepravu. Oproti konkurenčním elektrickým nákladním vozům vyniká Volvo FH Aero Electric zejména aerodynamickým designem, třímotorem, rychlým nabíjením a širokým servisním zázemím Volvo – to jsou klíčová kritéria pro společnosti hodnotící celkové provozní náklady a dostupnost vozidel.
Závěr Zařazením elektrických tahačů FH Aero do flotily DSV dokládá, že je možné úspěšně integrovat těžká elektrická nákladní vozidla do každodenní logistiky – bez kompromisů v nosnosti, komfortu řidiče či úrovni služeb. Pro fleet managery a zájemce o nákladní automobily je tento krok dokladem rychlého vývoje technologie elektrických tahačů, kde dojezd, rychlost nabíjení, aerodynamika a servisní podpora ze strany výrobce dělají z bezemisních nákladních vozidel reálnou alternativu pro regionální i celostátní dopravu.
Zdroj: electriccarsreport

Komentáře