Volvo XC70 z čínské výroby: Nový plug-in hybridní SUV s dlouhým dojezdem

Volvo XC70 z čínské výroby: Nový plug-in hybridní SUV s dlouhým dojezdem

0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Volvo zahájilo výrobu nového modelu XC70 ve svém závodě Taizhou, přičemž předprodej začne 27. srpna na autosalonu v Čcheng-tu. Volvo XC70 je prémiové SUV vyšší střední třídy (segment D), které vyplňuje mezeru mezi modelovými řadami Volvo 60 a 90. Model je postaven na inovativní platformě SMA Super Hybrid Architecture, vyvinuté speciálně pro vysoce účinné plug-in hybridní pohony.

Nový XC70 přenáší aktuální designový jazyk Volva z éry elektromobilů do segmentu luxusních SUV. Přední část vozu zaujme uzavřenou maskou připomínající model EX90 a nepřehlédnutelnými denními světly "Thorovo kladivo" umístěnými nad hlavními světlomety. Boční linie zdůrazňují moderní aerodynamiku díky zapuštěným klikám dveří, bezrámovým dveřím i zrcátkům a zakrytým kolům, které přispívají k nižšímu odporu vzduchu a ostřejší siluetě. Zadní partie opět přináší nezaměnitelný světelný podpis "Vikingův sekáček" – svislé pásy doplňuje C-tvar pro lepší rozpoznatelnost ve tmě. Zadní stěrač je elegantně skryt nad oknem, čímž dotváří čistý vzhled.

Rozměry karoserie činí: délka 4 815 mm, šířka 1 890 mm, výška 1 650 mm a rozvor 2 895 mm.

Volvo XC70 pohání pokročilý plug-in hybridní systém kombinující speciální benzinový motor 1.5T (cyklus Miller, vysokotlaké přímé vstřikování) s maximálním výkonem 120 kW a točivým momentem 255 Nm, spojený se třemi elektromotory a třírychlostní hybridní převodovkou DHT. Systém vykazuje mimořádnou tepelnou účinnost 44 %.

Jednotlivé elektromotory zajišťují: P1 60 kW (startér a generátor), P2 107 kW (primární pohon přední nápravy) a P4 156 kW (zajišťuje pohon zadní nápravy a inteligentní připojování všech kol podle potřeby). Tři elektromotory v kombinaci s třírychlostní DHT převodovkou nabízejí sedm provozních režimů hybridní jízdy a umožňují flexibilní rozložení energie podle jízdních požadavků, což zvyšuje efektivitu, výkon i dojezd.

Díky hybridní platformě SMA Super Hybrid Architecture nabízí Volvo XC70 čistě elektrický dojezd přes 200 km, což splňuje nároky na každodenní jízdu ve městě v režimu elektromobilu. Kombinovaný dojezd překonává 1 200 km a při vybití baterie vykazuje XC70 spotřebu paliva dle WLTC 5,85 l/100 km. Vícemotorové uspořádání umožňuje okamžité rozdělení točivého momentu a jistý záběr i na náročných površích.

XC70 míří do prémiového segmentu mezi řadami 60 a 90, a cílí na zájemce o komfortní, technicky vyspělý plug-in hybridní vůz s dlouhým elektrickým dojezdem. Předpokládaná startovní cena je okolo 360 000 juanů (zhruba 50 000 USD), což činí XC70 silným konkurentem ostatním luxusním plug-in hybridním SUV.

Na rozdíl od tradičních plug-in hybridních modelů s jedním motorem nebo jednoduššími systémy s prodlouženým dojezdem nabízí XC70 složitější třímotorový koncept s třírychlostní převodovkou. Výhody jsou zřejmé: dřívější přímý pohon spalovacího motoru (již od 20 km/h místo obvyklých 60 km/h), vyšší účinnost v širším spektru rychlostí a některé režimy hybridního pohonu umožňující střídavý provoz pouze na elektřinu, generátor nebo přímé propojení motoru. Designové prvky sdílí XC70 s elektrickým modelem EX90, ale podtrhuje větší variabilitu a praktičnost hybridního SUV pro dlouhé cesty.

Nový Volvo XC70 z čínské produkce je strategickou novinkou značky v oblasti luxusních plug-in hybridních SUV s dlouhým dojezdem. Kombinuje špičkovou hybridní technologii, atraktivní elektrický dojezd a prémiový švédský design – je tedy určen zákazníkům, kteří požadují téměř elektrickou mobilitu v běžném provozu a současně jistotu dlouhého dojezdu pro delší cesty.

Zdroj: carnewschina

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář