ECD Project Powder Keg: Elektrický Land Rover Defender 110 s ikonickým vzhledem a moderní technologií | Lever.cz – Nejnovější Zprávy o Autech a Automobilovém Průmyslu
ECD Project Powder Keg: Elektrický Land Rover Defender 110 s ikonickým vzhledem a moderní technologií

ECD Project Powder Keg: Elektrický Land Rover Defender 110 s ikonickým vzhledem a moderní technologií

2025-08-15
0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Přehled

Projekt Powder Keg od společnosti ECD Automotive na první pohled působí jako klasický restomod Land Rover Defender 110, ovšem skutečný rozdíl poznáte až při sešlápnutí akcelerátoru. Pod tradičním karoserií byl původní spalovací pohon nahrazen plně elektrickou konverzí. Výsledkem je Defender, který si zachovává legendární offroadový design, avšak nabízí okamžitý točivý moment elektromotoru a tichý chod.

Technická specifikace vozu

Pohon a baterie

Elektrický pohon ECD Electric Direct EV nahrazuje benzinový motor baterií o kapacitě 84 kWh, která je spojena s elektromotorem o výkonu přibližně 300 koní a maximálním točivém momentu 499 Nm (368 lb-ft). Konverze umožňuje volbu mezi pohonem dvou nebo všech čtyř kol, čímž zůstává zachována terénní schopnost Defenderu.

Dojed a nabíjení

Dojed je odhadován až na 322 km (přibližně 200 mil) na jedno nabití, což z tohoto restomodu činí ideální volbu pro kratší výlety i každodenní cestování ve městě. Rychlé nabíjení z 10 na 80 procent trvá méně než hodinu, takže v místech s odpovídající infrastrukturou je možné zvládat i delší cesty.

Design a exteriér

Na první pohled si Powder Keg ponechal všechny charakteristické znaky klasického Defenderu – hranaté proporce, robustní střechu a výrazné blatníky. Na elektrický pohon upozorňuje jen pár detailů, například absence výfuků. Lak v odstínu Bonatti Gray se stínovým černým lemováním mu dodává moderní a decentní vzhled. Praktické úpravy zahrnují externí ochranný rám, zesílený přední nárazník s navijákem Warn, LED světla na střeše namířená vpřed, ocelový zadní nárazník, další zadní osvětlení a držák rezervního kola.

Interiér a komfort

Uvnitř kombinuje ECD modernizaci s respektem k originálu. Sedadla Recaro Orthoped čalouněná kůží Veluto Pelle poskytují maximální pohodlí na dlouhé cesty i v terénu. Výbavu doplňuje volant Exmoor Evander, individuální přístrojová deska, hliníkové prvky a současný infotainment systém začleněný do palubní desky pro navigaci a média.

Výkon a terénní schopnosti

Díky okamžitému elektrickému točivému momentu a možnosti volby mezi pohonem 2WD/4WD si Defender zachovává původní terénní schopnosti, přičemž nabízí plynulejší odezvu na plyn a tichý provoz. Výkon 300 koní a 499 Nm zajišťuje dostatek síly pro jízdu po náročných trasách, i když omezenější dojezd vyžaduje promyšlené plánování nabíjení při delších expedicích.

Pozice na trhu a srovnání

Projekt Powder Keg od ECD se pohybuje na pomezí luxusních restomodů a zakázkových elektromobilů. Konkurencí jsou mu menší výrobci restomodů i moderní elektrické off-roady, přičemž oslovuje klienty, kteří chtějí klasický styl Defenderu v kombinaci s aktuální elektrickou technologií. Na rozdíl od sériových elektrických SUV zdůrazňuje tento Defender originalitu, precizní zpracování a možnost individualizace před dlouhým dojezdem nebo cenovou dostupností.

Závěr

Projekt Powder Keg je určen nadšencům, kteří oceňují věrnost originálnímu vzhledu a zároveň požadují současné EV technologie v jednom celku. Informace o ceně zatím nebyly zveřejněny, ale jako u většiny ručně stavěných restomodů lze očekávat vyšší investici. Pro ty, kdo touží po Defenderu s historickým vzhledem, tichým elektrickým výkonem a zachovanými terénními schopnostmi, je tato úprava od ECD mimořádně atraktivní volbou.

Zdroj: carscoops

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář