3 Minuty
Úvod Na fotografii výše je zachycena upravená verze Mercedes-AMG G 63 od společnosti Keyvany, přičemž snímky pocházejí přímo ze sociálních sítí tohoto známého tuningového studia.
První dojem: Keyvany přetváří G-Wagen Keyvany, butikový tunér, kterého odborníci často přirovnávají k Mansory díky jeho ambicím, nedávno představil svůj výrazně přepracovaný Mercedes-AMG G 63. Tato extrémní úprava G-Class vyvolává smíšené reakce, zejména díky sytě červenému laku v kombinaci s černými kontrastními prvky a množstvím exteriérových doplňků. Pohled z některých úhlů může evokovat styl Brabus, zatímco z jiných je jasné, jak moc se může design tuningu vzdálit původní estetice legendárního G-Wagenu.
Design exteriéru a karoserie Největší změny jsou viditelné na karoserii a v aerodynamických úpravách. G 63 od Keyvany dostal robustní kapotu s výrazným nasáváním, přepracovanou masku chladiče inspirovanou motivem Panamericana, agresivně rozšířený přední nárazník navazující na široký postoj či rozšířené blatníky. Výrazné prahy, nová lišta po bocích, nástavce střechy vpředu i vzadu, přídavné osvětlení, přepracovaný zadní nárazník, inovovaný difuzor a zakázkový držák rezervního kola s logem Keyvany završují komplexní exteriérové změny. Výsledkem je velmi nápadné SUV s širokou karoserií, která posouvá ikonickou kostku mezi opravdové showcars.
Interiér: Luxus v novém pojetí V interiéru najdeme celoplošné přešití bílou kůží s diamantovým prošíváním a červeným lemováním, které navazuje na kontrastní téma exteriéru. Logo Keyvany se objevuje na volantu i na předních sedačkách s integrovanou opěrkou hlavy. Karbonové dekory, kovové prvky a lesklé černé detaily dále zvyšují vizuální zajímavost kabiny, přičemž i zavazadelník se pyšní identickým čalouněním. Ambientní strop s hvězdným nebem potvrzuje aktuální trend v luxusním tuningu – individuální řešení osvětlení zvyšuje vnímaný komfort a prestiž.
Výkon a technické parametry Sériová varianta Mercedes-AMG G 63 je vybavena čtyřlitrovým dvakrát přeplňovaným vidlicovým osmiválcem s výkonem okolo 577 koní a vysokým točivým momentem. Spolu s převodovkou AMG a pohonem všech kol jde o špičkové SUV z pohledu výkonu. Keyvany se ve veřejných materiálech zaměřuje především na design a luxusní úpravy interiéru a exteriéru, zatímco informace o mechanických úpravách – jako zvýšení výkonu nebo nový podvozek – zde chybí. Zájemci o sportovní tuning by proto měli požádat o měření na dynamometru, informace o chladících a brzdových balíčcích a kalibraci podvozku.
Cílová skupina a postavení na trhu Keyvany se profiluje jako butiková alternativa k zavedeným jménům na poli tuningových úprav, jako jsou Mansory či Brabus. Stojí tak po boku úpravců, kteří nabízejí extravagantní a individuální přestavby, nikoliv jen decentní změny. Toto úpravené G 63 cílí na majetné zákazníky, kteří touží po naprosté exkluzivitě a originálním vzhledu, nikoliv pouze po zvýšeném výkonu.
Porovnání: Keyvany vs Brabus Zatímco Brabus je proslulý extrémními výkonnostními balíčky a sportovním zaměřením, Keyvany sází hlavně na extravagantní vizuální stránku a unikátní provedení luxusu na míru. Pokud je vaším cílem výkon a osvědčené úpravy, je pravděpodobně jistější volbou Brabus. Pokud vás láká naopak naprosto svůj vzhled a osobitý interiér, Keyvany nabízí mimořádně výrazný styl – i když nemusí vyhovovat všem.
Závěr Mercedes-AMG G 63 v úpravě Keyvany rozhodně není běžným tuningovým produktem. Balancuje na pomezí odvážné kreativity a přehnané extravagance. Mírnější lakování, například černá fólie a decentní kola, by mohly vzhled více zjemnit, aniž by vůz přišel o exkluzivitu. Volba mezi Keyvany a Brabusem je proto hlavně otázkou osobní preference: preferujete-li poutavý design a výrazné úpravy, Keyvany je pro vás; pokud dáváte přednost tradici a výkonu, má navrch Brabus.
Na co si dát při koupi pozor Zájemci by měli pečlivě zkontrolovat kvalitu provedení, ověřit případné změny podvozku nebo pohonného ústrojí a informovat se o vlivu úprav na záruku. Originální interiéry a výrazné karosářské změny mohou ovlivnit cenu při dalším prodeji – ať už pozitivně, či negativně, vždy je vhodné vše pečlivě zdokumentovat a vyžádat si případné testy výkonu.
Zdroj: autoevolution

Komentáře