Harley-Davidson Sportster Black Owl: Japonská zakázková přestavba s duší café raceru

Harley-Davidson Sportster Black Owl: Japonská zakázková přestavba s duší café raceru

0 Komentáře Lucie Nováková

4 Minuty

Úvod: Zrození nové Sportster

Hideya Togashi a jeho tým Hide Motorcycle si v Japonsku vybudovali pověst jedněch z nejinovativnějších stavitelů custom motocyklů. Jejich nejnovější projekt na bázi Harley-Davidson Sportster nese jméno Black Owl a představuje vrchol jejich řemesla. Tato unikátní přestavba XL883R z roku 2003 setřásla svou sériovou identitu a proměnila se v moderní café racer, inspirovaný závodními speciály Harley-Davidson KR750 – nikoliv však v jejich doslovnou kopii. Výsledkem je motocykl na zakázku, který propojuje retro inspiraci s moderním výkonem a precizním zpracováním.

Design a styl

Silhouette Black Owlu je ukázkou minimalistického a funkčního designu. Veškeré díly karoserie vytvořil Naoya Watari přímo v dílně Hide Motorcycle. Palivová nádrž zaujme propracovanými prolisy pro kolena a zapuštěným billetovým víčkem, které působí jako umělecký artefakt. Zadní část navazuje na linii nádrže, má čistý, zúžený profil a decentní sedlový polštářek. Kruhové LED zadní světlo je elegantně integrováno do zádě a držák značky slouží zároveň jako vnitřní blatník, čímž si zachovává čisté tvary.

Přední část a osvětlení

Kompaktní kapotáž skrývá moderní LED světlomet a spolu s úzkým předním blatníkem podtrhují štíhlou siluetu motocyklu. Clip-on řídítka a minimalistické přístroje dávají přední části sportovní postoj, dotvářený vlastnoručně vyrobenými stupačkami, rukojeťmi a ovládáním – tyto detaily Watari navrhl v souladu s celkovou vizí a funkčností café racerů.

Podvozek a odpružení

Hide Motorcycle se nesoustředil pouze na vzhled. Rám a kyvná vidlice prošly úpravami kvůli lepšímu jízdnímu projevu, zatímco přední odpružení tvoří repliky vidlic Ceriani pro tradiční vzhled i kvalitní odezvu přední části. Zadní klasické tlumiče nahradily nastavitelné dvojité pružiny s progresivní charakteristikou. Tato kombinace zajišťuje komfortní, ale zároveň živou jízdu – ideální pro svižné projížďky i klasickou stylovku krátkého okruhu.

Motor a výkonové úpravy

Pod zakázkovou karoserií se ukrývá přepracovaný motor Evolution V-twin původně z XL883R. Během renovace byl zvětšen objem na přibližně 1 200 cm³, sadu zlepšuje výkonný karburátor Mikuni HSR s vlastním sáním. Výfukové plyny odvádí ručně vyráběný nerezový systém s vertikálně poskládanými tlumiči. Výsledkem je čistší průchod vzduchu a spalin, ostřejší reakce plynu i znatelně silnější střední pásmo výkonu oproti sériové 883.

Převodovka a pohon

Původní geometrie pohonu a kyvné vidlice byla zachována jen tam, kde odpovídala cílům stavby. Zajímavostí je unikátní uspořádání zadní brzdy, kdy rozeta zároveň slouží jako brzdový kotouč. Netypické řešení podtrhuje závodní charakter a přináší úsporu místa i zjednodušení podvozku.

Brzdy, kola a pneumatiky

Brzdový systém byl vylepšen komponenty Performance Machine: velké plovoucí kotouče a kvalitní třmeny vpředu zajišťují jistý brzdný účinek. Zadní řešení s rozetou jako kotoučem přináší funkční i stylistickou unikátnost. Vícepaprsková 19” přední a 18” zadní kola dávají motocyklu proporce klasických závodů a současně zajišťují precizní ovladatelnost. Pneumatiky podtrhují sportovní charakter – vpředu Bridgestone Battlax BT-39 a vzadu přilnavá směs Dunlop znamenají vyváženou trakci i cit v zatáčkách.

Barva, povrch a detaily

Styl je schválně střídmý: karoserie, rám a ráfky jsou v hluboké lesklé černi, motor má naopak matný finiš pro optickou hloubku. Podélné tmavě šedé pruhy ladí s retro závodní tematikou a decentní loga Harley-Davidson ctí původ a tradici modelu. Lesk leštěných kovových detailů – hlavně na olejové nádrži (imitující spodní kryt), nohách vidlic a víkách motoru – přidávají kontrast a podtrhují poctivé řemeslo.

Základní parametry

- Základ: Harley-Davidson XL883R (2003)
- Stavitel: Hide Motorcycle (Hideya Togashi & Naoya Watari)
- Motor: Renovovaný Evolution V-twin, zvětšený objem cca 1 200 cm³
- Karburátor: Mikuni HSR s custom sáním
- Výfuk: Ruční výroba z nerezu s vertikálními tlumiči
- Přední odpružení: Ceriani styl repliky
- Zadní odpružení: Nastavitelné dvojité tlumiče s progresivními pružinami
- Brzdy: Performance Machine plovoucí kotouče a prémiové třmeny; unikátní řešení zadní brzdy
- Kola: 19” přední/18” zadní vícepaprsková
- Pneumatiky: Bridgestone Battlax BT-39 vpředu, Dunlop vzadu
- Karoserie: Ručně zhotovená, integrované LED osvětlení

Umístění na trhu a cílová skupina

Black Owl je exkluzivní zakázkový café racer pro fanoušky custom motocyklů, milovníky detailů, klasických závodních prvků a zvýšeného výkonu. Nesází na masový prodej ani na jednoduchou sériovou spolehlivost; vynikne u sběratelů, fajnšmekrů a jezdců, kteří touží po jedinečném, unikátním stroji s odkazem na tradici a moderní použitelností.

Srovnání: Sériový Sportster a inspirace KR750

Oproti původnímu XL883R přináší Black Owl výrazně více charakteru, lepší podvozek, silnější středový výkon i individuální ergonomii. Není kopií historických strojů, nýbrž moderním pojetím inspirovaným Harley-Davidson KR750 – s nízkými řídítky, zúženou zádí a minimalistickou kapotáží. Zachovává však současné technologie i vylepšení pro pohodlné každodenní použití.

Závěr

Hide Motorcycle Black Owl je víc než pouhý designový kus – jde o precizně navržený custom motocykl, který spojuje styl, výkon i řemeslnou zručnost. Předěláním obyčejné Sportster z roku 2003 na 1 200ccm café racer s ručně vyrobenou karoserií a prémiovými komponentami vytvořili Hideya Togashi a Naoya Watari stroj, který ctí závodní tradici a současně nabízí moderní použitelnost – skvělý příklad toho, co může japonský custom motocykl v 21. století nabídnout.

Zdroj: autoevolution

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář