5 Minuty
Wolff ukončuje spekulace — Russell a Antonelli setrvají pro rok 2026
Šéf týmu Mercedes-AMG Petronas Toto Wolff potvrdil, že George Russell a nováček Kimi Antonelli zůstanou závodními jezdci týmu pro sezónu Formule 1 2026. Po týdnech povídek na přestupovém trhu — včetně hlášeného zájmu o Maxe Verstappena — se Wolff rozhodl pro kontinuitu, zatímco Mercedes chystá přípravy na novou regulační a pohonnou jednotku.
Neokonané oznámení po Zandvoortu
"Vždy jsem říkal, že nepřijde žádná velká zpráva, protože to děláme, pokračujeme s oběma, samozřejmě," řekl Wolff médiím po Velké ceně Nizozemska. Dodal, že Mercedes bude optimalizovat mimorezortní závodní povinnosti, zkracovat dny cestování a marketingu, aby ochránil výkon a pohodu jezdců.

Kde stojí Russell a Antonelli po odlišných sezonách 2025
George Russell se v roce 2025 vyprofiloval jako jasný lídr týmu Mercedes po přesunu Lewise Hamiltona do Ferrari. Britský závodník přinesl řadu stabilních výsledků, zaznamenal šest pódií a výrazné vítězství v Montréalu. Russellova rychlost a závodní umění podpořily rozhodnutí Mercedesu stavět titulové ambice kolem něj, jak se sport připravuje na hybridní a pohonnou jednotku 2026.
Rok nováčka Kimiho Antonelliho byl proměnlivější. Ital ukázal opravdový potenciál — skončil čtvrtý v Melbourne, bodoval v Šanghaji a Suzuce, získal pole position do sprintu v Miami a dosáhl prvního pódiového umístění v F1 s třetím místem v Kanadě. Problémy se spolehlivostí, incidenty a penalizace ale omezily jeho bodový zisk v posledních závodech. Mercedes dal mladému jezdci další rok na rozvoj po boku Russella, zatímco vstoupí v platnost nová pravidla a pohonné jednotky.
Specifikace vozidla, design a výhled výkonu pro Mercedes
Jakmile Mercedes potvrdí jezdeckou dvojici, pozornost se přesune na vůz. Tým vstoupí do roku 2026 s novou érou pohonných jednotek a regulačními úpravami, které kladou důraz na vysoce efektivní hybridní systémy, upravené nasazení rekuperace energie a aktualizovaná aerodynamická okna. Inženýři Mercedesu se očekává, že zdokonalí balení a chlazení podvozku AMG F1, se zaměřením na účinnost přítlaku, správu pneumatik a zlepšení spolehlivosti, aby doplnili závodní strategii a výkon jezdců.

Specifikace, na které je třeba dát pozor (vývoj vedený týmem):
- Pohonná jednotka: hybridní přeplňované systémy další generace s vylepšenou integrací ERS
- Aerodynamika: upravené karosérie a dno přizpůsobené novým aero pravidlům pro maximalizaci mechanického gripu
- Spolehlivost: prodloužená životnost komponentů a řešení chlazení ke snížení DNFs způsobených technickými závadami
Design a pozice na trhu
Mercedes se nadále profiluje jako technický lídr ve F1 — silně investuje do tunelu a CFD prací, aby si udržel konkurenceschopnost vůči Red Bullu a Ferrari. Potvrzená sestava signalizuje důvěru týmu v kombinaci zkušeného vedení (Russell) a rozvoje mladých talentů (Antonelli), jak směřuje k boji o titul podle nových pravidel.
Dopady na trh jezdců a srovnání týmů
S potvrzenými sedačkami u Mercedesu zůstává pro rok 2026 několik míst otevřených. V Racing Bulls se zdá pravděpodobné setrvání Liama Lawsona, ale jeho týmový partner zatím není rozhodnut. Isack Hadjar je široce považován za kandidáta na postup do Red Bull Racing, i když by mohl zůstat u Racing Bulls — což by Yukiho Tsunodu případně prodloužilo o další rok. Druhé místo u Alpine je pod drobnohledem; pozice Franca Colapinta je nejistá navzdory nedávným silným výkonům, a zmiňují se jména jako Tsunoda nebo rezervní jezdec Aston Martinu Felipe Drugovich.

Srovnání s konkurenčními týmy
- Red Bull: Zůstává měřítkem v rychlosti závodu a strategickém provedení, ale musí řešit interní posuny a rozvoj jezdců.
- Ferrari: Pokračuje v usilování o titul s výkonným personálem a alokací zdrojů.
- Mercedes: Vsází na kontinuitu a technické upgrady, aby sblížil rozdíly v účinnosti pohonných jednotek a celkové spolehlivosti.
Co to znamená pro fanoušky a šampionát
Zachování Russella a Antonelliho dává Mercedesu stabilní základ před zásadní regulační změnou. Fanoušci mohou očekávat, že Mercedes upřednostní spolehlivost výkonu, zdokonalené aero balíčky a jezdecký program, který vyvažuje osvědčené závodní vedení s rozvojem nováčků. Sezóna 2026 slibuje vyostřenou konkurenci, jak se týmy přizpůsobí nové éře pohonných jednotek a aerodynamickým posunům.
Zdroj: autoevolution

Komentáře