BYD Seal 05 DM‑i: 2 000 km dojezd na tank a nabití

Podrobný přehled BYD Seal 05 DM‑i (2026): plug‑in hybrid se slibovaným kombinovaným dojezdem ~2 000 km, 128 km EV dojezdu (CLTC), Blade baterií 15,87 kWh a konkurenceschopnou základní cenou.

Komentáře
BYD Seal 05 DM‑i: 2 000 km dojezd na tank a nabití

4 Minuty

Důrazné tvrzení BYD: 2 000 kilometrů na nádrž a plné nabití

BYD představil model Seal 05 DM‑i pro rok 2026, plug‑in hybridní sedan, který posouvá očekávání dojezdu s kombinovaným dosahem přibližně 2 000 kilometrů při plné nádrži a nabité baterii. Aktualizovaný model DM‑i zvýšil čistě elektrický dojezd podle CLTC z 55 km na 128 km a přitom si udržel agresivní vstupní cenu 79 800 jüanů, tedy přibližně 11 200 USD. Pro mnoho kupujících to znamená možnost městského provozu jako elektromobil a zároveň delší dálniční trasy bez častého tankování — jasné plus v segmentech zaměřených na dojezd, provozní náklady a celkové náklady vlastnictví.

Exteriér a rozměry

Model 2026 Seal 05 zachovává BYD designový jazyk Ocean Aesthetics a nabízí elegantní a moderní siluetu. Vizuální změny jsou minimální — nejvíce patrná úprava je odstranění automatické přední masky (grille). Rozměrově vůz zůstává beze změny: délka 4 780 mm, šířka 1 837 mm a výška 1 515 mm, rozvor náprav je 2 718 mm a poloměr otáčení činí 5,5 m. Tyto proporce řadí Seal 05 do segmentu kompaktních exekutivních sedanů, kde hraje roli prostor pro posádku i stabilita na dálnici.

Interiér, technologie a komfort

V kabině BYD vyvažuje technologii s praktičností. Mezi výrazné prvky patří D‑cut tříramenný volant, plně LCD přístrojový panel o úhlopříčce 8,8 palce a centrální infotainment obrazovka 10,1 palce poháněná systémem chytré kabiny DiLink. BYD nahradil křišťálovou řadicí páku elektronickým řazením sloupkem, čímž uvolnil prostor středového tunelu pro větší odkládací prostory nebo bezdrátové nabíjení mobilních zařízení — praktické pro každodenní použití a lepší ergonomii.

  • Přední sedadla s manuálním nastavením
  • Šestireproduktorový audio systém
  • Ovládání na dálku přes mobilní aplikaci
  • Šest airbagů a zavazadlový prostor 508 litrů
  • Tempomat

Pohon a výkon

Seal 05 DM‑i využívá pátou generaci plug‑in hybridní architektury DM od BYD: atmosférický 1,5litrový zážehový motor v kombinaci s elektrickým motorem umístěným vpředu. Spalovací agregát poskytuje až 74 kW (99 hp) a 126 Nm, zatímco elektrický motor dodává 120 kW (161 hp) a 210 Nm. V kombinaci to umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za přibližně 7,9 sekundy — což je pro hybridní sedan svižný údaj a podtrhuje sportovnější charakter hnací soustavy.

Co se týče akumulátoru, vůz využívá známou Blade baterii od BYD s užitnou kapacitou 15,87 kWh, čímž se čistý elektrický dojezd dle CLTC zvýšil na 128 km. Díky efektivní hybridní strategii BYD uvádí kombinovanou spotřebu paliva podle NEDC pouhých 3,08 l/100 km, což za ideálních podmínek přispívá k udávanému kombinovanému dojezdu zhruba 2 000 km při jedné nádrži a plném nabití baterie. Tyto hodnoty závisí na reálném provozu, stylu jízdy a místních testovacích cyklech, nicméně ukazují potenciál pro výrazné snížení nákladů na palivo u běžného uživatele.

Rychlé shrnutí technických údajů

  • Dojezd EV (CLTC): 128 km
  • Kombinovaný dojezd (nádrž + baterie): ~2 000 km
  • Baterie: Blade pack 15,87 kWh
  • 0–100 km/h: 7,9 s
  • Základní cena: 79 800 jüanů (~11 200 USD)

Výhled na trhu a prodeje

Seal 05 DM‑i se již prodává v solidních počtech. V srpnu prodal BYD 13 495 kusů, čímž se kumulativní prodeje za osm měsíců roku 2025 vyšplhaly na 49 821 vozů, což představuje přibližně 2,49 % z celkového objemu značky BYD. To dokládá zdravou poptávku po dostupných plug‑in hybridech, které kombinují každodenní jízdu v elektrickém režimu s flexibilitou dlouhých tras bez častého doplňování paliva.

Do jaké míry bude právě údaj 2 000 km rozhodujícím faktorem, závisí na výsledcích v místních testovacích cyklech a v reálném provozu. Přesto kombinace delšího elektrického dojezdu, efektivního hybridního řízení a agresivního ocenění dělá z modelu Seal 05 DM‑i pro rok 2026 velmi zajímavou volbu v segmentu sedanů orientovaných na dojezd, provozní úsporu a celkovou hodnotu.

Zdroj: smarti

Zanechte komentář

Komentáře