8 Minuty
Neoficiální rendery přetvářejí S‑Class Mercedesu 2029
Digitální umělec @tedoradze.giorgi zveřejnil sérii neoficiálních ilustrací, které si představují budoucí Mercedes‑Benz S‑Class. Výsledek působí spíše jako studie zdrženlivé elegance než jako razantní přerod designového jazyka. Zatímco Mercedes pokračuje v dolaďování stávající sedmé generace S‑Class v provedeních Mercedes, AMG a Maybach, tyto renderované vizualizace nabízejí fanouškům náhled na to, jak by se mohlo vizuálně vyvíjet vlajkové luxusní sedanu.
Ilustrace zobrazují automobil, který autor označuje jako S‑Class 2029. Hlavní stylistické prvky zahrnují velkou, převážně uzavřenou masku chladiče s chromovaným obvodem, hvězdu se třemi hroty umístěnou na kapotě a úzké LED světlomety, které se vyhýbají komplikovaným denním světelným motivům ve tvaru hvězd, jež jsme v posledních konceptech vídali. Nárazníkové partie jsou řešeny mírně agresivněji, zatímco početné chromové detaily a nové návrhy kol doplňují exteriérový celek. Tyto vizuály tak kombinují tradiční znaky značky s moderními akcenty, které naznačují kontinuitu s historií S‑Class, ale zároveň přidávají současný nádech designu orientovaného na luxus a aerodynamiku.

Design highlights and critique
Mnoho příznivců ocení nostalgický, evoluční přístup – návrh více odkazuje na rysy minulých S‑Class než aby honil avantgardní módní vlivy. Několik bodů stojí za zmínku a zasluhují hlubší rozbor zejména z hlediska designu, aerodynamiky a značkové identity:
- Odvážná, chromem zdůrazněná maska chladiče s dojmem plné sekce
- Úzké LED světelné podpisy a robustní přední nárazník
- Tradiční (nezaslepované) kliky dveří, které některým podlehnou charakteru vozu lépe
- Ve vizuálech výrazný zelený lak
Přes tyto chvályhodné prvky však renderované návrhy nejsou bez nedostatků. Silné zadní sloupky dávají profilu těžší, více uzavřený dojem, než by se čekalo u reprezentativní limuzíny, což může ovlivnit dojem elegantní dlouhé linie střechy a její vizuální lehkost. Zadní partie působí trochu genericky a nenabízejí takové hraně překvapení a propracovanosti, jaké často kupující a kritika u S‑Class vyžadují; u této kategorie je zadní světelná identita a tvar pátých dveří častým polem pro designérskou odvahu. Z architektonického a výrobně‑technologického hlediska je také třeba zvažovat, že některé stylistické volby, například plná maska chladiče nebo výrazné chromované lišty, budou mít reálné důsledky pro chlazení, integraci senzorů asistenčních systémů a náklady na povrchové úpravy.

Interior — a missed opportunity
Autor se zastavil u exteriéru a interiér nechal k volné představivosti. Pohled dovnitř by pomohl čtenářům posoudit, zda by směřování Mercedesu bylo spíše k bujnému komfortu, k digitálnímu minimalismu, nebo ke kombinaci obou přístupů. Úroveň zobrazení obrazovek, architektura přístrojové desky, tvar a uspořádání volantu, ale i styl a konstrukce sedadel jsou klíčové pro skutečné pochopení, jak by se nová generace S‑Class mohla postavit vůči konkurenci v segmentu luxusních sedanů. V současné době, kdy Mercedes investuje do softwarově definovaných vozidel a nabízí komplexní MBUX systémy, lze očekávat, že budoucí interiér S‑Class bude stavět na multimodálních displejích, pokročilém hlasovém ovládání, personalizaci uživatelského zážitku a vysoké úrovni konektivity. To s sebou nese nejen estetické, ale i ergonomické požadavky: umístění ovládacích prvků, přístupnost funkcí řidiči i spolujezdcům, a v případě provedení Maybach také možnost individuálního komfortu pro zadní sedadla včetně masážních a klimatizačních zón. Interiér rovněž představuje prostor pro použití prémiových materiálů, udržitelných alternativ a nových akustických řešení, která spolu s aktivním odpružením vytvoří pocit tiché, uhlazené jízdy.
Z technického hlediska je důležité připomenout, že interiéry moderních vlajkových modelů už neslouží pouze vizuálním a komfortním účelům, ale jsou integrální součástí bezpečnostních a asistenčních systémů. S‑Class tradičně bývá laboratoří pro nové technologie Mercedesu, od adaptivního podvozku přes nejnovější verze asistenčních systémů až po hybridní a elektrifikovaná řešení pohonu. Bez oficiálních snímků interiéru tak zůstává značná část diskuse o možné podobě vozu založena na domněnkách a zkušenostech s tím, kam se ubírá segment luxusních vozidel obecně.
What we know about the real S‑Class lineup
Oficiálně Mercedes dosud nesdělil podrobnosti o harmonogramu uvedení další generace S‑Class, ani o přesné technologii nebo strategii pohonů. Pro kontext: u většiny trhů je aktuální modelový rok 2026 a Mercedesova vlajková nabídka zahrnuje různé varianty pokrývající tradiční spalovací motory, plug‑in hybridy i elektrifikovaný výkon přes AMG. V současné nabídce figuruje několik klíčových provedení, která ilustrují filozofii firmy: kombinovat osvědčenou techniku s kroky k elektrifikaci a zároveň zachovat vysoký standard luxusu.
- S 500 4Matic
- S 580 4Matic
- S 580e 4Matic (plug‑in hybrid)
- AMG S 63 E Performance (electrified, combined output around 791 hp, 0–60 mph in ~3.0 sec)
- Maybach S 580 4Matic and Maybach S 680 4Matic (the latter with a V12)
Tato skladba modelů ukazuje strategii Mercedesu mísit klasické spalovací agregáty, elektrifikovaný výkon včetně plug‑in hybridních systémů a ultra‑luxusní řešení v provedení Maybach, což je vzorec, který bude pravděpodobně ovlivňovat i jakékoli budoucí uvedení nové S‑Class. Z obchodního hlediska Mercedes zároveň rozvíjí vlastní elektromobilní rodinu EQ, která zahrnuje modely jako EQS — typický zástupce plně elektrického vlajkového sedanu. To naznačuje, že další S‑Class nebo její ekvivalent může mít buď hybridní, nebo zcela elektrickou podobu, případně obě varianty souběžně v závislosti na cílových trzích a regulačních požadavcích.

Uvedené verze ukazují, že Mercedesu jde o zachování bohaté nabídky: od komfortní limuzíny přes výkonné verze AMG až po extrémně luxusní Maybach. Z technického a vývojového hlediska to znamená udržování více platformních a pohonných řešení souběžně, investice do bateriových a hybridních úprav a zároveň zachování vysoké úrovně luxusu a individuálních konfigurací interiéru. V souvislosti s legislativou EU a globálními cíli snižování emisí lze očekávat, že příští generace bude klást větší důraz na elektrifikaci, optimalizaci aerodynamiky, recyklovatelné materiály a softwarové funkce umožňující průběžné aktualizace.
Final thoughts
Neoficiální rendery tohoto typu podněcují diskuzi, vytvářejí očekávání a slouží jako inspirace, ale zůstávají spekulativním uměleckým vyjádřením. Snímky od @tedoradze.giorgi mísí klasické mercedesovské prvky s nenápadnými moderními detaily; konečná produkční podoba S‑Class — kdykoli se Mercedes rozhodne ji odhalit — nicméně bude formována legislativními omezeními, cíli elektrifikace, výrobními omezeními a především preferencemi kupujících. V praxi to znamená, že některé stylistické nápady z renderů mohou sloužit jako inspirace, jiné budou upraveny nebo úplně opuštěny, protože automobil musí splňovat normy pasivní bezpečnosti, požadavky na integraci radarů a senzorů, homologaci pro různé trhy a provozní parametry, které umělec při navrhování vizuálu nemusí plně zohlednit.
Z hlediska marketingu a značkové identity takové práce rovněž testují, jak široká veřejnost a cílové skupiny přijmou konkrétní směr – zda vítají návrat k tradičnějším liniím, nebo naopak vyžadují radikálnější posun k elektrickému minimalismu. V oblasti konkurence bude zajímavé sledovat, jak Mercedes spojuje své bohaté dědictví modelu S‑Class s novými technologiemi a jakým způsobem bude reagovat na konkurenci z řad BMW, Audi nebo Lexus, které rovněž posouvají své vlajkové modely směrem k elektrifikaci a vyšší technologické hodnotě. Prozatím si mohou fanoušci vychutnávat vizuální návrhy a diskutovat, jak by značka měla vyvážit dědictví, technologii a odvážný design v následující kapitole své vlajkové limuzíny.

Do té doby zůstává prostor pro debatu: jak moc by měla Mercedesova budoucí S‑Class ctít estetické tradice značky, a kde naopak sáhnout po odvážných technologických a designových experimentacích. Rendery jako tyto poskytují užitečný startovní bod pro takovou diskusi, zároveň však připomínají, že reálný vývoj automobilu je výsledkem kompromisů mezi designem, technologií, ekonomikou výroby a legislativou. Pro fanoušky luxusních sedanů a sledovatele automobilového designu jde především o zajímavý materiál k úvahám o tom, jak bude vypadat příští kapitola vlajkové limuzíny Mercedes‑Benz.
Zdroj: autoevolution
Zanechte komentář