Restomod Škody 110 R: Porsche inspirace pro Česko a řidiče

Virtuální restomod Škody 110 R od Rostislava Prokopa spojuje design Porsche s historickým kupé. Článek rozebírá design, techniku, specifikace a dopad takových projektů na český a evropský trh.

Komentáře
Restomod Škody 110 R: Porsche inspirace pro Česko a řidiče

4 Minuty

Český designér Rostislav Prokop představil virtuální restomod ikonického kupé Škoda 110 R, které v roce 1970 položilo základy našich sportovních modelů a později vedlo k legendární 130 RS. Prokopovu vizi nazvanou Škoda 110 RS charakterizuje silná inspirace díly a estetikou z Porsche Cayman – od předních světel až po interiér a motor.

Design a vzhled

Exteriér

Prokop rozšířil a přetvořil bodykit, snížil střechu a použil moderní panelová LED světla vzadu. Přední lampy a některé stylistické prvky jsou inspirované Porsche Cayman GT4, což dává automobilu současný hi‑tech vzhled, ale stále ctí původní křivky „erka“. Nová kola s límcem vizuálně spojují odkaz Porsche a klasickou Škodu 110 R.

Interiér

Ačkoli je interiér na vizualizacích viditelný jen částečně, Prokop uvedl, že kabina včetně palubní desky je převzatá z Caymana. To by v reálném restomodu znamenalo výrazné zlepšení ergonomie a komfortu oproti původnímu vozu, který byl navržen pro jinou éru motorismu.

Technika a výkon

Srdcem restomodu je imaginární atmosférický plochý šestiválec 3,8 l o výkonu 385 koní a točivém momentu 420 Nm, spojený se šestistupňovou manuální převodovkou. Prokopova 110 RS by podle vizualizací zrychlovala 0–100 km/h za 4,4 s a dosahovala až ~300 km/h. Tyto parametry jsou samozřejmě teoretické, ale ukazují, jak daleko může modernizace principu původního vozu zajít.

Specifikace (digitální koncept)

  • Motor: plochý šestiválec (boxer) 3,8 l
  • Výkon: 385 k
  • Točivý moment: 420 Nm
  • Převodovka: 6st. manuál
  • 0–100 km/h: 4,4 s (vizualizace)
  • Max. rychlost: ~300 km/h (vizualizace)

Tržní pozice a dopad na český trh

Digitální restomody jako tento jsou pro český trh především inspirací – ukazují, co by moderní přepracování historických modelů mohlo nabídnout. Reálné přestavby by v Česku stály desítky až stovky tisíc korun (u náročnějších projektů i miliony Kč) a potýkaly by se s homologací, pojištěním a dostupností dílů. Poptávka po restomodech mezi českými sběrateli však roste, což sledujeme i v rámci Evropského trhu.

Srovnání s evropským a baltským trhem

V Evropě jsou restomody fenoménem zejména ve Velké Británii a Německu, ale i v pobaltských státech roste zájem. Zmínky o tržních podmínkách v Litvě (Lietuva) a o stavu Lietuvos automobilių rinka nejsou vzdálené realitě – sběratelé ve Vilniuje či Kaune sledují podobné trendy a pro vairuotojams Lietuvoje jsou restomody atraktivní investicí. Pro české zákazníky je důležitější dostupnost servisu, dílů a cena – tu u nás ovlivňuje i obecná situace na trhu ojetin a rostoucí cena práce.

Co to znamená pro české řidiče a sběratele

Pro české fanoušky automobilové historie je Prokopův projekt ukázkou potenciálu: moderní technologie dokážou zlepšit jízdní vlastnosti a bezpečnost historických vozů. Zároveň ale upozorňují na praktické překážky – náklady, legislativu a nutnost specialistů. Pokud by někdo v Česku plánoval reálný restomod Škody 110 R, měl by počítat s pečlivou kalkulací a hledáním dílů i na zahraničních trzích.

Závěr

Digitální Škoda 110 RS od Rostislava Prokopa je estetickou a technickou fantasy, která spojuje odkaz původního „erka“ s možnostmi moderního motorismu. Pro české čtenáře jde o inspiraci – a především o připomínku, že i legendy jako 110 R mohou nové generace nadchnout nejen jako muzeální exponáty, ale jako kandidáti pro pečlivé a dražší restomody.

Zdroj: garaz

Zanechte komentář

Komentáře