Nový Lexus ES v Česku: limuzína za cenu Superbu? Premiéra

Nová generace Lexusu ES dorazila do Česka: větší karoserie, hybrid i elektrické verze s dojezdem až 600 km. Jaké motory, prostor a pozice na českém trhu nabídne vůči Superb a konkurenci v EU?

Komentáře
Nový Lexus ES v Česku: limuzína za cenu Superbu? Premiéra

3 Minuty

Nová generace Lexusu ES se poprvé představila i na českém trhu a zaujme rozměry i nabídkou pohonů. Limuzína narostla na 5 140 mm a přiblížila se tak dřívější vlajkové lodi LS — ale bez těžkého podélného osmiválce, což dává interiéru skutečně štědrý prostor. Pro české zákazníky to znamená atraktivní alternativu k většímu segmentu za relativně příznivou cenu, která srovnává hodnotu i s některými verzemi Škody Superb.

Design a vnitřní prostor

Nový ES dostal širší a delší karoserii, přičemž baterie u elektromobilu jsou uložené pod podlahou. To má příjemný vedlejší efekt: sedadla jsou výše než u klasického sedanu, ale nižší než v SUV, což usnadňuje nastupování — a podle prvního setkání to funguje výborně. Interiér tak nabízí více místa pro nohy i pocit komfortu, který očekává český zákazník na služebních i soukromých přepravách.

Specifikace a pohony

Lexus nabízí tradiční hybridní verzi s 2,5litrovým čtyřválcem o výkonu 201 kW a nově i s pohonem všech kol. Kromě toho se ES prodává i jako čistě elektrický model: základní EV s výkonem 224 koní a baterií 77 kWh (pohon předních kol) a silnější varianta se 343 koni a 75 kWh baterií s pohonem všech kol. Výrobce deklaruje dojezd 500–600 km u silnější verze a kolem 500 km u slabší, což v evropských podmínkách i na českých silnicích znamená reálnou použitelnost pro dálkové trasy.

Výkon, jízdní vlastnosti a praktičnost

Hybridní verze nabídne hospodárnost pro firemní zákazníky a flotily, zatímco elektrické verze cílí na zájemce o nulové emise a tichou jízdu. Vyšší těžiště vůči sedanu zároveň zlepšuje výhled a nastupování, což ocení například řidiči v Praze i vedení firem v Brně. Pro zájemce z regionu střední Evropy, včetně Litvy (Lietuva), může být ES zajímavý i z hlediska nabídky na Lietuvos automobilių rinka — v metropolích jako Vilniuje či Kaune už pozorujeme rostoucí zájem, zvláště mezi vairuotojams Lietuvoje hledajícími prémiovou alternativu k zavedeným značkám.

Tržní pozice a cena v ČR

Na českém trhu se ES začne prodávat prostřednictvím autorizovaných prodejců; očekávejte, že základní výbava může být cenově blízká vyšším variantám modelů střední třídy, což vyvolává otázku „limuzína za cenu Superbu?“. V praxi bude záležet na výbavových paketech a motorizaci — hybridy bývají dostupnější než plně elektrické verze. Prodejní trendy v Evropě ukazují, že zákazníci jsou ochotní připlatit za větší vnitřní prostor, ekologickou alternativu a značku s předpokladem vyšší zůstatkové hodnoty.

Pro koho je nový ES vhodný?

ES cílí na manažery, rodiny i firmy, které hledají komfortní limuzínu s moderními technologiemi a možností volby mezi hybridem a elektromobilem. Pro české a středoevropské zákazníky jde o zajímavou volbu mezi tradičními luxury značkami a cenově dostupnějšími prémiovými alternativami. Dostupnost v Česku a poptávka v regionech jako Praha nebo Brno bude určovat, jak rychle se model zabydlí v tuzemských parcích vozidel.

Zdroj: wired

Zanechte komentář

Komentáře