3 Minuty
Volkswagen SSP: Přelomová platforma pro elektromobily
Volkswagen posouvá hranice automobilových technologií s nově vyvinutou platformou SSP (Scalable Systems Platform), která bude tvořit základ pro budoucí elektromobily napříč všemi značkami koncernu. Platforma SSP, oznámená již před více než čtyřmi lety, má za cíl sjednotit stávající architektury elektromobilů Volkswagen do jednoho variabilního řešení, což zásadně zjednoduší výrobu a urychlí přechod značky na elektrifikaci. I když původní plány počítaly s dřívějším spuštěním, projekt se kvůli zpožděním softwarové dceřiné společnosti Cariad přesouvá na druhou polovinu této dekády.
Spalovací motory s novým využitím
Přestože SSP klade důraz na elektrický pohon, bude podporovat také spalovací motory ve formě inovativních range extenderů. Volkswagen plánuje využívat spalovací motory výhradně jako generátory pro dobíjení baterií, nikoli pro přímý pohon kol. Tento koncept, známý například z BMW i3, Mazdy MX-30 Rotary nebo technologii Nissan e-Power, umožňuje prodloužit dojezd elektromobilu při minimalizaci emisí. Řidiči tak získají větší flexibilitu a ekologičtější jízdu díky této pokročilé plug-in hybridní a prodloužené EV technologii.
Rozšířená nabídka: Od pickupů po SUV
Strategie Volkswagen zahrnuje širší spektrum vozidel než jen osobní automobily. Nová značka Scout se chystá uvést robustní pickup a univerzální SUV, které využijí atmosférické spalovací motory jako generátory v roli range extenderu. V Číně se v rámci konceptu ID. Era, trojřadého rodinného SUV vyvíjeného ve spolupráci se SAIC, ukazuje globální ambice platformy SSP – včetně regionálních verzí se spalovacími generátory pro prodloužení elektrického dojezdu.
Technické parametry, design a výkon
Modulární architektura SSP umožní vývoj rozmanitých typů elektromobilů, od městských hatchbacků až po velká rodinná SUV. Uniklé obrázky naznačují až pět různých karosářských variant a odborníci předpokládají, že se do portfolia VW postupně začlení až osm specifických modelových řad. Modely postavené na platformě SSP nabídnou vyšší dojezd, pokročilé bateriové technologie a rychlejší nabíjení, což posiluje pozici Volkswagenu mezi lídry v oblasti udržitelné mobility a elektromobilů.
Tržní strategie a klíčová evropská rozhodnutí
Přestože SSP slibuje zásadní změnu v nabídce elektromobilů po celém světě, její plný potenciál se nemusí projevit na všech trzích. Generální ředitel VW Thomas Schäfer uvedl, že v Evropě se range extendery pravděpodobně neprosadí kvůli vyšším vývojovým nákladům a vhodnosti současných plug-in hybridních modelů pro místní trh. Moderní plug-in hybridy zde již dnes nabízí vysoký elektrický dojezd a rychlé nabíjení, což je ekonomicky výhodnější. Volkswagen však i nadále usiluje o pestré elektrifikační řešení podle potřeb jednotlivých regionů a legislativy.
Legendární modely a další expanze
Jedním z nejsledovanějších elektromobilů, které budou těžit z platformy SSP, se stane devátá generace plně elektrického Volkswagenu Golf. Tento model přijde na trh ke konci dekády a bude vyráběn ve Wolfsburgu spolu se stávajícím benzinovým Golfem Mk8, který zůstane v produkci v mexické Pueble minimálně do poloviny 30. let. Tento paralelní přístup umožňuje Volkswagenu hladce navázat na tradici spalovacích motorů a současně rozvíjet elektrickou budoucnost, což zákazníkům přináší větší výběr a flexibilitu.
Pohled do budoucnosti: SSP v revoluci elektromobility
S finálními technickými specifikacemi a dokončeným vývojem zdůrazňuje šéf skupiny VW Oliver Blume zásadní význam platformy SSP jako hnací síly budoucích automobilových inovací. V době rychlého přechodu celého odvětví na elektrický pohon vyniká SSP svou flexibilitou, efektivitou a schopností adaptovat nové technologie. Volkswagen touto platformou jasně demonstruje svůj záměr zůstat lídrem nejen v oblasti elektromobilů, ale i vozů s prodlouženým dojezdem.

Komentáře