Ferrari odkládá druhý elektromobil kvůli vývoji trhu luxusních aut

Ferrari odkládá druhý elektromobil kvůli vývoji trhu luxusních aut

0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Ferrari odsunulo uvedení druhého elektromobilu na později v návaznosti na změny v segmentu luxusních vozů

Ferrari je známé dechberoucím zrychlením – většina modelů zvládá sprint z 0 na 100 km/h za méně než tři sekundy, čímž italská automobilka udává standardy mezi sportovními vozy po celém světě. I proslulá značka z Maranella však nyní cítí tlak měnících se zákaznických preferencí. Podle nejnovějších informací Ferrari oddaluje uvedení svého dlouho očekávaného druhého elektromobilu na trh o dva roky, přičemž premiéra novinky je aktuálně plánována až na rok 2028 místo původně oznámeného roku 2026.

Cesta k prvnímu elektrickému Ferrari

Ferrari nadále směřuje k představení svého vůbec prvního plně elektrického vozu, pravděpodobně pojmenovaného Elettrica, na jaře 2026. Během letošního roku automobilka představí další upoutávky a detailní informace, čímž vzbuzuje zájem mezi fanoušky automobilového průmyslu. Zároveň však v Maranellu přehodnocují celkovou strategii elektrifikace kvůli překvapivě nízkému zájmu klientely – tradičních kupců exkluzivních sportovních vozů, kteří stále oceňují surový zážitek z benzinových motorů.

Pozice na trhu a průmyslové trendy

Ferrari přistupuje ke změně strategie obezřetně a není v tom samo. Podobně postupují i další luxusní automobilky – například Lamborghini odložilo svůj první elektromobil na rok 2029, Maserati zastavilo projekt elektrického modelu MC20 a Porsche aktuálně přepracovává svou strategii, aby budoucí elektromobily mohly koexistovat se spalovacími motory. Aston Martin také otevřeně poukazuje na váhání zákazníků směrem k plně elektrickým modelům, což naznačuje širší trend v segmentu luxusních automobilů.

Design, výkon a exkluzivita

První elektrický vůz Ferrari, který údajně vzniká ve spolupráci se slavným designérem Jonym Ivem, je označován za "symbolický milník" značky. Tento exkluzivní elektrický supersport bude stát více než 500 000 dolarů, má být větší než běžné modely, avšak rozhodně nepůjde o SUV. Produkce bude omezená, takže půjde spíše o sběratelský kousek než o masový produkt. Konkrétní technické parametry značka stále tají, ale očekávání jsou vysoká – Ferrari si stanovilo za cíl poskytnout bezkompromisní zážitek z jízdy v elektromobilu v duchu vlastní tradice.

Dopady na budoucí nabídku Ferrari

Druhý elektromobil Ferrari měl být podle odhadů dostupnějším modelem, s plánovanou produkcí 5 000 až 6 000 kusů během pěti let. Aktuálně ale automobilka neočekává, že by poptávka po luxusních elektrických sportovních autech umožnila takový objem. Ferrari se ke změně této strategie oficiálně nevyjádřilo.

Srovnání a další vývoj

Odklad dává Ferrari čas k vylepšení technologií a zajištění toho, že nové elektrické modely splní přísné nároky značky. Podobné technické výzvy řeší i konkurenti – například Porsche také pracuje na tom, aby očekávané elektrické Boxster a Cayman nabídly stejně dynamické jízdní vlastnosti jako jejich benzinové protějšky, i přes vyšší hmotnost elektromobilů. To dokládá, jak náročný je přechod tradičních výrobců supersportů ke špičkovým elektrickým vozům.

Ferrari tak sice v oblasti elektromobility postupuje obezřetně, fanoušci značky se ale mohou těšit na inovace, které budou ctít její slavné dědictví. Zpoždění nových modelů by mohlo zajistit, že budoucí elektrické supersporty z Maranella opravdu dostojí jménu Ferrari, až se poprvé představí na silnici.

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář