3 Minuty
Fanoušci BMW a milovníci automobilů mají jedinečnou příležitost – legendární BMW Welt v Mnichově poprvé spojuje pod jednou střechou dva z nejexkluzivnějších modelů značky: BMW Skytop a BMW Speedtop. Obě vozidla, vzniklá jako unikátní mistrovské kusy na osvědčeném podvozku BMW M8, dokonale demonstrují schopnosti BMW v oblasti luxusního automobilového designu. Spojují výraznou zakázkovou karoserii s typickou sportovní DNA divize M, na kterou jsou fanoušci značky zvyklí.
Výrazný design: Ručně zpracované karoserie a bavorská tradice
BMW Skytop a Speedtop představují odvážný posun v designovém jazyce značky BMW. Zatímco některé současné stylistické trendy výrobce vyvolaly debaty, tyto dva modely si získaly nadšené uznání sběratelů i automobilových expertů. Obě vozidla využívají pevný základ řady BMW 8, ale každý model dostal kompletně unikátní, ručně dokončené díly karoserie. Skytop zaujme elegantní targa střechou, jež kombinuje radost z jízdy pod širým nebem s pohodlím gran turisma. Speedtop naopak využívá koncept shooting brake, což je v moderní nabídce BMW velmi vzácné – snoubí sportovní charakter s vyšší praktičností a originálním vzhledem.
Technické parametry a výkony
Obě novinky byly vyvinuty na vysoce schopné platformě BMW M8 a očekává se, že nabídnou vyhlášený 4,4litrový dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec, známý svým výkonem a agilními jízdními vlastnostmi. Přestože přesné hodnoty výkonu zatím nebyly oficiálně potvrzeny, předpokládá se, že se budou pohybovat okolo 617 koní, stejně jako u standardní M8. Samozřejmostí je pohon všech kol xDrive, díky kterému budou tyto limitované edice stejně dynamické, jak působí na pohled.
Za zmínku stojí i fakt, že ani Skytop, ani Speedtop nenabízí zadní sedadla. Toto řešení zdůrazňuje exkluzivitu a optimalizované rozložení hmotnosti, nicméně znamená nižší praktičnost. Zákazníci hledající pohodlí luxusních vozů pro každodenní využití nebo vysokovýkonné SUV najdou v nabídce BMW jiné vhodné modely.
Exkluzivita: Limitovaná výroba a investiční potenciál
V souladu s unikátní povahou obou vozů platí extrémně omezená produkce. Celkem vznikne pouze 120 kusů: 70 kabrioletů Skytop a 50 kombi Speedtop, což z nich činí opravdové vrcholy sběratelských BMW. Skytop byl okamžitě vyprodán, zatímco několik posledních míst pro stavbu modelu Speedtop je stále k dispozici. Oficiální ceny sice zveřejněny nebyly, ale podle dostupných informací se pohybují okolo 500 000 eur – což odpovídá exkluzivitě a prestiži na trhu sběratelských automobilů.
Přesto tito nováčci nejsou nejdražšími vozy v historii BMW. Tento titul drží BMW 3.0 CSL s cenu okolo 750 000 eur a pouhými padesáti vyrobenými kusy. Vedoucí představitelé BMW M zároveň naznačili další exkluzivní série, což zaručuje, že inovace a jedinečnost zůstanou důležitou součástí DNA značky.
Pozice na trhu a dostupnost v Severní Americe
Skytop i Speedtop jsou určeny pro nejnáročnější zákazníky BMW – pro ty, kteří jsou ochotni zaplatit ceny srovnatelné s vozy Rolls-Royce za jedinečnou kombinaci prestiže a výkonu BMW M. Vzhledem k vysokým nákladům na homologaci však tyto modely nebudou oficiálně nabízeny na americkém trhu. Zájemci v USA však mohou využít možnost individuálního dovozu prostřednictvím výjimky pro výjimečně vzácné vozy, podobně jako v případě modelu 3.0 CSL. Díky své výjimečnosti většina majitelů vnímá Skytop a Speedtop spíš jako investici s dlouhodobou hodnotou, než jako auta pro každodenní provoz.
Design budoucnosti: Ovlivní retro-moderní styl hlavní modely BMW?
Otázkou zůstává, zda se podaří retro-moderní styl modelů Skytop a Speedtop promítnout i do běžné produkce BMW. S blížícím se nástupem nové éry Neue Klasse, jenž slibuje čistší a tvarově vytříbenější design – jak naznačují připravované prototypy iX3 a i3, panuje mezi příznivci značky naděje, že elegance a osobitost těchto exkluzivních modelů inspiruje i dostupnější budoucí vozy.
BMW Skytop a Speedtop jsou důkazem, že automobilka posouvá hranice luxusního designu, technologických řešení a exkluzivity a nastavují zcela nový standard zakázkové automobilové dokonalosti.
Zdroj: bmwblog

Komentáře