BMW a Audi: Dvě německé luxusní značky, jedno překvapivé prodejní rozdíly v USA

BMW a Audi: Dvě německé luxusní značky, jedno překvapivé prodejní rozdíly v USA

0 Komentáře Lucie Nováková

5 Minuty

BMW a Audi: Dvě německé luxusní ikony, jeden překvapivý prodejní rozdíl

Prémiový automobilový trh v USA v roce 2025 zaznamenal výrazný posun: BMW zde ve srovnání s německým rivalem Audi jednoznačně dominuje v prodejích. Jen během prvního pololetí 2025 prodalo BMW v USA 178 499 vozů – více než dvojnásobek oproti Audi, které zaznamenalo 81 951 prodaných vozů. Tento výrazný odstup vyvolal mezi automobilovými fanoušky, dealery i odborníky široké diskuze. Co stojí za dynamickým růstem BMW a proč Audi v jednom z největších světových trhů zaostává?

Vnímání značky a tržní postavení

BMW i Audi jsou celosvětově známé díky svému luxusnímu designu, špičkovým technologiím a pověsti nejlepších německých automobilových značek společně s Mercedes-Benz. BMW dlouhodobě staví na image „ultimativního stroje pro řidiče“ s důrazem na sportovní výkon a agilitu. Oproti tomu Audi si vybudovalo renomé díky vytříbenému komfortu, moderním interiérům a unikátní technologii pohonu všech kol quattro. Přestože každá značka má své přednosti, mnozí objektivní nadšenci luxusních vozů vnímají BMW i Audi jako srovnatelné v otázce luxusu, prestiže a technologického náskoku.

Aktuální americké statistiky však ukazují jasný posun v preferencích. Zatímco obě značky si drží silnou pozici v povědomí zákazníků, Američané nyní jednoznačně dávají přednost BMW. Zatímco prodeje BMW meziročně vzrostly o 1,6 %, Audi ve stejném období zaznamenalo 12% pokles – navzdory složitým tržním podmínkám, zahrnujícím celní politika a rostoucí konkurenci.

Nejprodávanější modely: SUV udávají trend

SUV a crossovery

Při pohledu na čísla je převaha BMW nejjasněji patrná v populárním segmentu SUV. Model BMW X5 byl v USA nejprodávanějším vozem značky s 33 588 prodanými kusy v prvním pololetí 2025. Audi Q7, hlavní model této třídy, se prodal v počtu pouhých 9 975 vozů, což odráží jak stárnutí modelu, tak změnu v zákaznických preferencích.

Rozdíly jsou zřetelné i u kompaktních SUV: BMW prodalo 29 029 kusů modelu X3 a 13 322 vozů X1, zatímco Audi dosáhlo 22 914 prodejů Q5 a 12 612 u Q3. Nová generace Audi Q3, která vstoupila na trh teprve před měsícem, by mohla v následujících měsících tuto ztrátu částečně vyrovnat.

Sedany a kupé

Ještě výraznější rozdíl je znát u sedanů. Audi A4, dříve pilíř luxusního segmentu, si v USA připsalo jen 500 prodaných vozů, A6 dosáhla na 3 559 kusů a A8 na 749. BMW si naopak udrželo silnou pozici: 3 Série zaznamenala 14 157 prodejů, 5 Série 13 432 a nové 7 Série 5 707 prodaných vozidel – všechny profitují z nedávných modernizací a technologických inovací.

Nové Audi A5, které nahrazuje jak původní A4, tak předchozí generaci A5, zaznamenalo 8 275 prodaných vozů. I tak je ale značně překonáno součtem prodejů BMW 3 Series a 4 Series (23 369 kusů). V segmentu vstupních luxusních kupé vede BMW 2 Series s 9 740 prodanými vozy nad Audi A3 s 4 880 jednotkami.

Elektromobily a speciální modely: Nová fronta boje

Síly mezi značkami se začínají testovat také v segmentu elektromobilů a speciálních vozů. Audi Q4 e-tron, Q6 e-tron a Q8 e-tron dosáhly za první pololetí prodejů ve výši 3 121, 6 962 a 824 vozů. BMW odpovídá modelem iX – konkurentem Q8 e-tron, který si během stejného období našel 6 742 nových majitelů, což znamená výraznou převahu v této třídě elektrických SUV.

V kategorii sportovnějších vozů je A7 Sportback jedním z mála Audi modelů, které letos rostly – 1 094 prodaných kusů. BMW 8 Series, nabízená jako kupé, kabriolet i gran coupe, dosáhla téměř dvojnásobku s 2 007 prodanými vozy, což svědčí o větší rozmanitosti a atraktivitě nabídky BMW v této oblasti.

Jednou z mála kategorií, kde Audi zvítězilo, je benzinový Q8. Ten s prodejem 5 829 kusů překonal konkurenční BMW X6, které zaznamenalo 4 703 prodaných vozů – jde však o výjimku jinak náročného roku pro Audi.

Proč má BMW v USA navrch nad Audi?

Na slabší výsledky Audi oproti BMW má vliv několik faktorů. Klíčové modely Audi, jako A4, A8 a Q7, jsou zastaralé a čekají na své nahrazení, kdežto modelová paleta BMW nabízí inovované vozy s nejnovější technikou. Například Audi A8 je na trhu od roku 2019, zatímco nová generace BMW 7 Series debutovala v roce 2023 a láká zákazníky nejmodernějším pojetím luxusu.

Audi současně prochází významnou obměnou nabídky. Zrušení modelové řady A4 a její nahrazení novým označením A5 může mezi zákazníky vyvolávat nejistotu a ztrátu povědomí. K tomu se přidává složitější systém označování motorů a výbav, což komplikuje zákaznickou orientaci v nabídce vozů.

Přesto Audi neusíná na vavřínech – nová generace modelů Q3, Q5 a A5 je již v prodeji či plánovaná. Potrvá však ještě nějakou dobu, než naplno ukáží svůj prodejní potenciál a začnou stahovat náskok BMW.

Závěr: Vyhlídky do budoucna

Aktuální prodejní výsledky v USA pro rok 2025 jasně ukazují, že americký trh dává přednost BMW – ať už díky aktuálnějším modelům, silnějšímu vnímání značky, či optimálnímu spojení luxusu a sportovního charakteru. Audi masivně investuje do obnovy své nabídky, ale čeká ho složitý úkol získat zpět ztracené pozice. Odborníci i zákazníci budou s napětím sledovat, zda nové modely Audi dokážou vrátit značce její někdejší dynamiku a okořenit soupeření v segmentu luxusních aut.

Zdroj: autoblog

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář