Nissan uzavírá legendární závod Oppama: Nová éra japonské automobilky

Nissan uzavírá legendární závod Oppama: Nová éra japonské automobilky

0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Nissan vstupuje do nové éry uzavřením ikonického závodu Oppama

Společnost Nissan, jeden z předních japonských výrobců automobilů, oznámila významný krok v rámci své globální restrukturalizace – ukončení výroby v proslulém závodě Oppama. Provoz v Oppamě bude postupně utlumen do konce fiskálního roku 2027, což znamená zásadní milník v historii výroby automobilky Nissan a naznačuje významné změny v automobilovém průmyslu.

Dědictví inovací: Historie továrny Oppama

Závod Oppama byl založen v roce 1961 a více než šest desítek let tvořil srdce výrobních aktivit Nissanu. Dnes zde pracuje přibližně 2 400 zaměstnanců a montují se zde populární modely, jako jsou Nissan Note a Note Aura. V minulosti byl závod klíčový například pro výrobu legendárních vozů Nissan Bluebird, Cube, Juke a také průkopnického elektromobilu Nissan Leaf. Uzavření závodu odráží zrychlující se transformace, kterým japonští výrobci automobilů čelí v reakci na proměnu trhu a změny v požadavcích zákazníků.

Strategická restrukturalizace: Obnova Nissan v rámci plánu Re:Nissan

Rozhodnutí ukončit výrobu v Oppamě je součástí širšího restrukturalizačního plánu Re:Nissan, jehož cílem je zvýšit efektivitu a optimalizovat výrobní kapacity. Nissan oznámil, že jak současná, tak i budoucí produkce modelů dříve vyráběných v Oppamě se přesune do továrny Nissan Kyushu. Tento závod funguje už od roku 1976 a vyrábí například modely Serena a X-Trail pro japonský trh i SUV Rogue pro zámoří. To zajistí plynulost výroby a dostupnost vozů Nissan.

Dopad na výzkumná a vývojová centra

Přestože výroba automobilů bude v Oppamě ukončena, širší areál, včetně Nissan Research Center, zkušebního centra pro crash testy a přístavu, zůstane v provozu. Automobilka zdůraznila svůj závazek aktivně hledat nové možnosti využití závodu a podpořit své zaměstnance prostřednictvím dialogu s odbory.

Optimalizace efektivity a celosvětových kapacit

Nissan se restrukturalizací snaží snížit globální výrobní kapacitu z 3,5 milionu na 2,5 milionu vozidel ročně (bez Číny), a dosáhnout tak maximálního využití závodů až k hodnotě 100 %. Současně plánuje sloučit výrobní aktivity ze 17 na 10 hlavních závodů po celém světě, což přinese vyšší efektivitu a snížení nákladů. V rámci této strategie bude na konci fiskálního roku 2026 ukončena produkce modelu NV200 ve výrobním závodě Shatai Shonan, kterou v následujících letech nahradí nová generace tohoto vozu.

Pozice na trhu a konkurenční vyhlídky

Přestože restrukturalizace Nissanu odráží současné výzvy globálního automobilového trhu, zajišťuje zároveň silnější pozici značky v konkurenčním prostředí, zejména s ohledem na rozšiřování elektrifikace a nové trendy v mobilitě. Přesun výroby podporuje flexibilnější vývoj modelů, úspory z rozsahu a vysokou kvalitu napříč portfoliem značky Nissan – od kompaktních hatchbacků Note až po elektromobily, jako je Leaf, a oblíbené SUV, například Rogue a X-Trail.

Odpovědnost k udržitelnosti a regionu

Ředitel Nissanu Ivan Espinosa označil tento krok za obtížné, ale zásadní rozhodnutí a vyjádřil přesvědčení, že strategie povede k odolné a udržitelné budoucnosti značky Nissan. Potvrdil také další přítomnost firmy v regionu Oppama a závazek podporovat místní komunitu i zachovat inovativní ducha, který závod Oppama po generace utvářel.

Srovnání: Nissan a světoví konkurenti

V době rostoucí konkurence a rychlého rozvoje elektromobility mohou proaktivní kroky Nissanu v konsolidaci výroby nastavit směr pro další automobilky, které čelí podobným výzvám trhu. Odborníci nyní sledují, jak tyto strategické změny ovlivní konkurenceschopnost Nissanu a přinesou benefity zákazníkům i automobilovým nadšencům po celém světě.

Zdroj: carscoops

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář