V-8 motory v roce 2026: Land Rover Defender 90 a Lexus LC500 drží laťku tradičního výkonu | Lever.cz – Nejnovější Zprávy o Autech a Automobilovém Průmyslu
V-8 motory v roce 2026: Land Rover Defender 90 a Lexus LC500 drží laťku tradičního výkonu

V-8 motory v roce 2026: Land Rover Defender 90 a Lexus LC500 drží laťku tradičního výkonu

2025-07-19
0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

V-8 motory stále silné v proměnlivé automobilové krajině

Zatímco většina automobilek sází na elektrifikaci, klasické V-8 motory jsou často považovány za ohrožený druh. Pro rok 2026 se však dvě výjimečná auta postaví trendům a nabídnou čistě spalovací pohon. Land Rover Defender 90 a Lexus LC500 budou ve své nabídce spoléhat výhradně na osmiválcové motory, což jasně ukazuje, že výkon a řidičské nadšení zůstávají prioritou pro nadšence i sběratele.

Land Rover Defender 90: Kompresorový V-8 v hlavní roli

Ikona mezi off-roady s výhradně V-8 pod kapotou

Dříve byl dvoudveřový Land Rover Defender 90 k dispozici s několika motory. Základní verze nabízela přeplňovaný čtyřválec 2.0 l se 296 koňmi, varianta X-Dynamic SE měla řadový šestiválec 3.0 l s mild-hybridem a výkonem 395 koní. Vrcholem byl Defender 90 V8. Od roku 2026 však Land Rover sází pouze na výkonný kompresorový V-8, což potvrzuje pozici Defenderu 90 jako prémiové a výkonné off-road SUV pro skutečné fajnšmekry.

Vylepšená výbava, vyšší cena

Tato zásadní změna znamená také výrazný nárůst ceny. Zatímco dřívější základní model S začínal na 58 750 dolarech, nový vstupní model V8 startuje na 116 250 dolarech – což je téměř dvojnásobek. Za vyšší cenu však kupující získají nejsilnější a nejvzrušivější motorizaci Defenderu 90, která nabízí špičkové jízdní zážitky na silnici i v terénu.

Kromě pohonného ústrojí přináší Defender 90 pro rok 2026 také další vylepšení. Modernizovaná přední světla využívají nové LED technologie v horních rozích, a všechny verze jsou nyní vybaveny moderním 13,1palcovým infotainmentem, který zvyšuje komfort i technologickou úroveň interiéru.

Lexus LC500: Čisté Grand Tourer emoce pouze s V-8, hybrid končí

Konec hybridního LC500h

Pro modelový rok 2026 Lexus zpřehledňuje nabídku svých luxusních kupé a kabrioletů a soustředí se čistě na oblíbený model LC500 s atmosférickým 5,0l V-8. Hybridní LC500h, kombinující šestiválec 3,5 l s elektromotory a celkovým výkonem 354 koní, odchází kvůli slabé poptávce – v roce 2024 prodal Lexus pouze 18 hybridů, zatímco LC500 s osmiválcem našlo 1 446 nových majitelů. Mezi zákazníky luxusních GT tedy jasně vítězí legendární osmiválcový motor s vysokými otáčkami.

Finální design, limitované série a ceny

Základ konceptu se nemění, Lexus však přináší nové atraktivní edice pro nadšence i sběratele. Pro rok 2026 bude v nabídce limitovaná série LC500 Inspiration Series – pouze 200 kusů, s unikátní matně šedou barvou lakování a kontrastním černo-bílým interiérem. Milovníci kabrioletů mohou zvolit Inspiraton Series Convertible v odstínu Wind s bílým a koňakovým čalouněním sedadel – k dispozici jen 350 vozů. Cena je stanovena na 101 700 dolarů za kupé a 109 200 dolarů za kabriolet.

Výkon, pozice na trhu a srovnání

Oba vozy – Land Rover Defender 90 a Lexus LC500 pro rok 2026 – posilují své dědictví výkonu nabídkou výhradně V-8 motorů. Defender 90 je volbou pro ty, kdo hledají robustní a výrazné dvoudveřové SUV s výkonem, zatímco LC500 zůstává synonymem pro luxusní grand tourer s atmosférickým osmiválcem a charakteristickým zvukem. V době, kdy elektromobily a hybridy nabírají na popularitě, tato auta cílí na řidiče, kteří si nechtějí odepřít čisté potěšení z jízdy.

Závěr: Legendy V-8 v moderní době

Ve světě, kde je elektrifikace na vzestupu, Land Rover Defender 90 a Lexus LC500 nadále udržují odkaz tradičního automobilového výkonu. Díky technologickým inovacím, exkluzivním designům a neochvějné věrnosti V-8 motorům zůstávají tyto vozy měřítkem pro všechny, kteří si cení řidičské radosti, řemeslného zpracování a opravdového dědictví na trhu automobilů.

Zdroj: caranddriver

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář