Maybach 62: Německý vrchol luxusních limuzín a jeho stinné stránky

Maybach 62: Německý vrchol luxusních limuzín a jeho stinné stránky

0 Komentáře Lucie Nováková

4 Minuty

Maybach 62 – kdysi vrchol luxusních limuzín

Maybach 62 byl svého času králem segmentu ultra-luxusních sedanů a přímo konkuroval značkám jako Rolls-Royce či Bentley. Díky impozantnímu vzhledu a nekompromisnímu luxusu byl symbolem statusu světové elity. Dnes, dvě desetiletí od svého uvedení, tento vrcholný model mnohdy spíše chytá prach a varovné kontrolky než obdiv – zejména pokud se zeptáte automobilového nadšence Tylera Hoovera, známého z kanálu Hoovie’s Garage na YouTube.

Majitelství Maybachu 62: Více oprav než projížděk

Pro většinu automobilových fanoušků zůstává sen o vlastnictví Maybachu 62 z roku 2004 symbolem klidné jízdy na dálnici nebo luxusu v zadní části vozu. Pro Tylera se však realita proměnila v nekonečnou sérii oprav a svítících kontrolek. Za celý rok stihl s vozem pouze jeden výjezd – a to dokonce na okruhový den, což je pro limuzínu určenou VIP klientele spíše kuriozita.

Tento Maybach ovšem není jen běžný luxusní sedan. Představoval vrchol extravagance začátku nového tisíciletí a měl zastínit soupeře nejen v komfortu, ale i technice.

Motor a výkon: Síla supersportu v těle limuzíny

Srdcem Maybachu 62 je impozantní 5,5litrový dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec M285, vyvinutý speciálně pro tento model. Nabízí výkon 550 koní (542 hp) a točivý moment 900 Nm, který proudí na zadní kola přes sametovou pětistupňovou automatickou převodovku 5G-Tronic. Výsledkem je ohromující zrychlení – z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, přestože vůz měří více než 6,1 metru (242,7 palce) a váží 2 900 kg. To je srovnatelné s některými dnešními elektrickými pickupy, jako je Tesla Cybertruck.

Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, což dává Maybachu 62 výkon supersportu v kabátu komfortní limuzíny.

Nepřekonatelný interiér a design

Každý centimetr prostorného interiéru Maybachu 62 je důkazem precizní ruční práce. Obří rozvor 3 827 mm zajišťuje zadním pasažérům nebývalé pohodlí – vozy s elektrochromatickou přepážkou, polohovatelnými sedadly, zadní lednicí nebo výklopnými stoly byly oblíbenou volbou pro politiky nebo filmové hvězdy vyžadující soukromí a luxus.

Za tuto velkolepost však zákazník platí nemalou „daň na váze“ – srovnatelnou s elektrickými pickupy. Hbitost proto není silnou stránkou modelu 62; jeho revírem je spíš plynulá jízda než ostré zatáčky.

Odkaz Maybachu a jeho místo na trhu

Značka Maybach má kořeny až v ranných letech automobilismu a byla oživena Mercedesem v roce 2002 modely Maybach 57 a 62. Čísla v názvech odkazují na délku v decimetrech, což akcentuje výjimečnost těchto aut v silničním provozu.

Ačkoli Maybach na začátku 21. století bojoval s nízkými prodeji, dnes pevně stojí v rámci skupiny Mercedes-Benz jako super-luxusní divize, zejména s úspěšnými modely Mercedes-Maybach S-Class.

Drahé komplikace: Skryté nástrahy majitelství

Ačkoliv Maybach 62 nabízí téměř vše – luxus, sílu i exkluzivitu – dlouhodobé vlastnictví přináší nečekané starosti. Tylerova zkušenost je mementem: od všudypřítomných varovných kontrolek po nákladné mechanické závady může být realita pro druhé majitele tvrdá.

Infamózní systém brzd „brake-by-wire“, dříve technický zázrak, se dnes stal noční můrou kvůli složitosti i ceně. Opravy se mohou vyšplhat až ke 20 tisícům dolarů. Tyler musel řešit opakované varovné kontrolky brzd; přesto mu Mercedes-Benz uznal záruku i po více než 160 tisících kilometrech – skutečný zázrak. Potíže však neustaly. Přibyly další varování i problémy s podvozkem. Za výměnu horního ramene byla cena 4 200 dolarů za kus.

Ve snaze ušetřit sháněl Tyler díly individuálně, avšak až mechanik David Long („The Car Wizard“) odhalil, že objednal špatné komponenty. Nakonec musely být správné ramena objednány přímo od Mercedesu za 1 200 dolarů za kus.

Tvrdá ekonomika: Vyplatí se dnes Maybach 62?

Tržní cena Maybachu 62 z druhé ruky dnes většinou činí kolem 45 000–55 000 dolarů za vozy v dobrém, byť ne zcela dokonalém stavu. Nejzachovalejší kousky s nízkým nájezdem mohou stát přes 80 000 dolarů a raritní výbava, například elektrochromatická přepážka, cenu mírně navyšuje. U vozů s vysokým nájezdem a potřebou zásadních oprav je však často nutné investovat ekvivalent poloviny ceny auta, aby bylo opět v perfektním stavu.

Tylerův Maybach, přestože má luxusní výbavu a jedinečnou auru, ukazuje propast mezi snem o vlastnictví a realitou nákladné údržby. Pro nadšence je tedy nejlepší radou – ultra-luxusní sedany skutečně přináší mimořádný zážitek a prestiž, ale jen těm, kdo dokáží přijmout i nevyhnutelné komplikace a výdaje.

Souhrn: Luxusní ikona s vysokou cenovkou

Maybach 62 stále zůstává skvostem německého inženýrství – spojuje tradiční eleganci s ohromným výkonem a komfortem. Oproti konkurenci typu Rolls-Royce nebo Bentley má řadu unikátních rysů, ale také specifické starosti. Pro sběratele a znalce je ohne voněl luxusu, který září hlavně tehdy, kdy na přístrojové desce nesvítí kontrolky a faktury za servis nejsou vysoké.

Model 62 zůstává stejně oslňující a komfortní jako v době premiéry, avšak současné technologie a čas mu nepřejí. Kdo zvažuje jeho koupi, měl by počítat s vyššími výdaji než jen za samotný nákup. V segmentu exkluzivních limuzín totiž platí: údržba je klíčem.

Zdroj: autoevolution

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář