Nadčasový půvab BMW E38 7. řady

Nadčasový půvab BMW E38 7. řady

0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Nadčasový půvab BMW E38 7. řady

Pro řadu automobilových nadšenců a příznivců značky BMW nepředstavuje generace E38 pouze další luxusní sedan – je to skutečná ikona. BMW E38 7. řady bylo vyráběno v renomovaném závodě Dingolfing v letech 1994 až 2001 a určilo nový standard v oblasti designu, komfortu a výkonu mezi luxusními limuzínami. Zatímco současná generace G70 BMW 7. řady zaujala odvážným designem, mnoho puristů stále považuje E38 za nejstylovější a nejelegantnější BMW 7. řady, obzvláště v exkluzivních provedeních jako Alpina.

Není to Alpina, ale má osobitý charakter

Přestože model z naší fotogalerie není vyhledávanou verzí Alpina, stále jde o významný kousek historie BMW. Tento vůz je konkrétně BMW 740i z roku 2001, které v sobě kombinuje pevné německé inženýrství s luxusem na úrovni. Pod kapotou se ukrývá spolehlivý 4,4litrový osmiválec o výkonu 282 koní (286 PS/210 kW) a točivém momentu 439 Nm. Ve spojení s pětistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol nabízí E38 jízdní zážitek, který je atletický a zároveň mimořádně pohodlný.

Bohatá výbava M Sport Paket

K jeho atraktivitě přispívá výbava M Sport Paket, která je mezi fanoušky BMW 7. řady i zájemci o youngtimery velmi oblíbená. Najdeme tu 18palcová litá kola, sportovní M odpružení pro lepší ovladatelnost, volat M Sport a elektricky nastavitelná multifunkční přední sedadla. Vyšší dynamiku vozu podporuje také kratší převod zadní nápravy. V interiéru nechybí například elektrické střešní okno, xenonové světlomety s ostřikovači, dvouzónová automatická klimatizace, elektrická roletka na zadním okně, manuální sluneční clony na bočních zadních oknech a luxusní kožené čalounění, které vytváří velmi sofistikovaný dojem.

Moderní technologická vylepšení

I když si BMW E38 740i zachovalo svůj klasický charakter, přibyly také moderní prvky. Zásadním vylepšením je audio systém Pioneer s bezdrátovou integrací Apple CarPlay, což ocení řidiči zvyklí na moderní technologie. Samozřejmostí je také couvací kamera a vylepšená ozvučovací soustava včetně subwooferů v zavazadlovém prostoru.

Stav vozu a upřímná přiznání

Podobně jako u mnoha vozů stáří okolo čtvrt století má i tento kousek svou historii. Kolize před téměř deseti lety nespustila airbagy, avšak zanechala na voze několik kosmetických a funkčních vad: drobné odřeniny a škrábance na karoserii, chybějící trysku pravého světlometu, poškozená kola, opotřebené interiérové obložení, volné kapsy na zadních sedadlech, posunutý kryt střešního okna a zašpiněné čalounění stropu. Dále je aktivní kontrolka ABS, údajně kvůli modulu předplňovacího čerpadla, který nevytváří ideální tlak.

Kilometrový nájezd, tržní hodnota a výhodná cena

S doloženým nájezdem 123 600 mil (přibližně 199 000 km) a čistým kalifornským titulem představuje toto Alpine White BMW 740i se šedým interiérem zajímavou nabídku nejen pro milovníky BMW. Navzdory svému věku a drobným nedostatkům se model nedávno prodal v aukci Cars & Bids bez minimální ceny za pouhých 6 200 dolarů, což je zlomek oproti průměrné tržní hodnotě zhruba 17 000 dolarů dle nezávislých srovnávačů. Pro srovnání, ty nejlepší kusy BMW 740i z roku 2001 se za posledních pět let prodaly i za více než 57 000 dolarů.

Potenciál renovace a trvalé dědictví

Pro znalé kupce znamená tato E38 7. řady jedinečnou šanci vlastnit, zrenovovat a přizpůsobit si jednu z nejlepších limuzín v historii BMW. Představte si tento vůz znovu v dokonalém stavu, například s lesklým černým lakem – je jasné, proč si E38 mezi příznivci BMW 7. řady a sběrateli klasických aut zachovává takové nadšení a prestiž.

Zdroj: autoevolution

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář