Honda rozšiřuje svou elektrickou nabídku o nový model N-ONE e:

Honda rozšiřuje svou elektrickou nabídku o nový model N-ONE e:

0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Honda uvádí zcela nový elektromobil N-ONE e:

Honda oficiálně představila N-ONE e:, svůj nejnovější elektrický kei vůz určený především pro městský provoz v Japonsku. Po nedávné prezentaci konceptu Super EV na festivalu rychlosti v Goodwoodu značka potvrzuje svůj závazek k elektromobilitě, se zaměřením na městské řidiče, kteří oceňují efektivitu, styl i udržitelnost. Prodej městského elektromobilu Honda N-ONE e: v Japonsku odstartuje letos na podzim, přičemž předobjednávky budou přijímány od 1. srpna. První zájemci mohou navíc využít štědrou státní dotaci na elektromobily ve výši 574 000 jenů (přibližně 3 300 eur), což činí tento elektrický městský vůz ještě dostupnějším a atraktivnějším.

Design: Moderní pohled na nestárnoucí klasiku

Návrh N-ONE e: vychází z oblíbeného benzínového modelu N-ONE, nicméně elektrická verze přináší svěží a futuristický nádech. Za zmínku stojí elegantní kapota typu clamshell, inovativně pojatá kulatá světla s plošším designem a výrazná vzpřímená přední maska. Vůz stojí na 14palcových šesti paprskových litých kolech a vyznačuje se i unikátními čirými LED zadními světly, které N-ONE e: dodávají osobitý styl spojující retro prvky s moderností.

Modernizovaný interiér pro dnešního řidiče

Uvnitř elektromobil Honda N-ONE e: nabízí viditelný pokrok oproti předešlé generaci. Nově navržená palubní deska působí přehledněji a čistěji, doplněná originálním dvouramenným volantem i intuitivní středovou konzolí s tlačítkovým voliči převodovky. Moderní atmosféru dotváří digitální přístrojový panel. Zákazníci mohou vybírat mezi výbavami G a L, přičemž vyšší výbava L nabízí špičkový 9palcový dotykový infotainment včetně satelitní navigace – což je v segmentu kei vozů stále vzácnost.

Výkon a inovativní technologie

Honda zatím neprozradila konkrétní parametry pohonu ani kapacitu baterie modelu N-ONE e:, potvrdila však dojezd podle metodiky WLTC přesahující 270 kilometrů, což překonává i užitkový model N-VAN e: o 25 kilometrů. Pro srovnání – N-VAN e: využívá baterii o kapacitě 29,6 kWh a nabízí elektromotor o výkonu buď 39 kW/162 Nm, nebo 47 kW/162 Nm. Od N-ONE e: lze tedy očekávat velmi konkurenceschopnou dynamiku pro městský provoz.

Chytré nabíjení a technologie V2H

Honda N-ONE e: vyniká také v oblasti nabíjení – nabízí dva nabíjecí porty v přední části vozu: jeden pro standardní nabíjení a druhý pro rychlé nabíjení, což výrazně zjednodušuje používání veřejných nabíječek. Významnou inovací je schopnost technologie vehicle-to-home (V2H), kdy může být vůz zdrojem elektřiny pro domácnost v případě výpadku proudu. Tím Honda ukazuje svůj důraz na všestranná řešení v oblasti elektromobility.

Pozice na trhu a globální vyhlídky

Aktuálně bude Honda N-ONE e: dostupná pouze v Japonsku a automobilka zatím globální expanzi tohoto kompaktního elektromobilu neoznámila. S tím, jak se japonský trh čím dál více přiklání k elektromobilitě, se N-ONE e: profiluje jako ideální městské elektrické auto pro ty, kdo hledají kombinaci stylu, úspornosti i praktičnosti v kompaktním balení.

Závěr: Budoucnost městské mobility

S uvedením modelu N-ONE e: Honda upevňuje svou pozici v segmentu městských vozů a přináší inovativní design, technologie a výkon ideální do města. Přestože je první fáze prodeje určena pouze Japonsku, tento elektrický kei vůz nastavuje laťku pro městské elektromobily a potvrzuje pokračující vývoj Hondy v oblasti elektromobilů.

Zdroj: electriccarsreport

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář