3 Minuty
Objevování původu AMG G-Wagon
Mercedes-AMG G63 je skutečný automobilový ikon, známý po celém světě v luxusních čtvrtích významných měst. Historie tohoto výkonného SUV sahá více než čtyřicet let zpět, kdy AMG začalo upravovat modely Mercedes G-Class dlouho před oficiální spoluprací s Mercedes-Benz. Výjimečně vzácný raný AMG model je dnes vystaven v Petersen Automotive Museum v Los Angeles a nabízí exkluzivní pohled do slavné minulosti G-Wagonu.

AMG 300 GD z roku 1983: Bezkonkurenční spojení luxusu a praktičnosti
Jedním z největších lákadel expozice "Totally Awesome", která v muzeu připomíná atmosféru automobilové kultury 80. a 90. let, je tento jedinečný Mercedes-Benz 300 GD z roku 1983. Tento konkrétní G-Wagon, který patří do sbírky Patina Collective na Floridě, je jedním z mála zakázkově vyrobených SUV, o které tehdy usilovali především bohatí zákazníci z Blízkého východu. Příběh tohoto auta však vyniká svou neobvyklou historií a slavným prvním majitelem.

Zakázkový G-Wagon pro tenisovou legendu Ivana Lendla
Na rozdíl od většiny G-Wagonů, které směřovaly na Blízký východ nebo do dalších luxusních destinací, tento AMG 300 GD si objednal vítěz grandslamových turnajů Ivan Lendl. Během 80. let byl Lendl sponzorován Mercedesem a při návštěvě továrny jej okouzlil robustní dvoudveřový kabriolet G-Class. Jelikož si přál elegantnější vzhled, požádal, zda by užitkový model mohl získat přední část ze standardního sedanu Mercedes.
Ve spolupráci s AMG byla jeho 300 GD výrazně upravena – dostala masku a světlomety z modelu W116 S-Class, speciální AMG nárazníky, bodykit, slitinová kola BBS a na míru šitá modrá kožená sedadla Recaro. Vůz byl navíc nalakován jedinečným odstínem a hrdě nesl Lendlovo jméno na štítku VIN. Tento G-Wagon tak jedinečně spojoval AMG úpravy s charakteristickým luxusem značky Mercedes-Benz.

Technické parametry a výkon
Přestože vypadá impozantně, původní AMG 300 GD byl navržen především na míru a pro exkluzivitu, nikoli kvůli maximálnímu výkonu. Pod kapotou pracuje spolehlivý třílitrový vznětový šestiválec o výkonu pouhých 87 koní (88 PS) a točivém momentu 172 Nm. Ve srovnání se současnými AMG G63 s osmiválcovým motorem byla akcelerace skromná – z 0 na 100 km/h vůz zrychlil téměř za 25 sekund.
Vzácnost na trhu a odkaz
Lendl si G-Wagon užíval po celé desetiletí a převezl jej s sebou i při stěhování do Connecticutu. V 80. letech byla přítomnost G-Wagonu na amerických silnicích výjimečná, protože tento model nebyl součástí oficiální nabídky Mercedesu v USA. Kombinace AMG karoserie a exkluzivního původu ale udělala z tohoto SUV skutečný unikát.

Srovnání a vliv na dnešní AMG G63
Moderní Mercedes-AMG G-Class představují vrchol luxusního offroadu s výjimečnými výkony. Při pohledu zpět je AMG 300 GD z roku 1983 důkazem rané vize AMG: kombinace precizního designu, jedinečného stylu a nejvyššího řemeslného zpracování. Zatímco nejnovější modely nabízejí velký výkon a špičkové technologie, tento původní AMG G-Wagon byl symbolem individuálního stylu a exkluzivity.
Ať už patříte mezi milovníky historie AMG, inovací G-Class, nebo vás fascinují jedinečné vozy se slavnou minulostí, originální 300 GD je fascinující připomínkou výjimečnosti těchto vozů, která přetrvává dodnes.
Zdroj: carscoops

Komentáře