4 Minuty
Od studentského snu k legendě: Příběh restomodu Ford Mustang 1965
Každý automobilový nadšenec si pamatuje svůj první automobilový objev. Pro pilota amerického letectva Rogera Nelsona to byl právě klasický Ford Mustang z roku 1965, který v něm zažehl vášeň pro výkon a automobilový design. Už ve 14 letech začínal s oživováním starého Mustangu coupe se skromným šestiválcem pod kapotou. Zatímco jiní toužili hlavně řídit, Roger chtěl stavět – vedl jej zápal pro ikonický americký pony car a snaha něco dokázat.
Pauza na dvě desetiletí: Povinnost volá, sen však zůstává
Rogerova cesta nabrala jiný směr, když nastoupil do amerického letectva a vyměnil nářadí za kokpit bitevníku A-10. Dvacet let létal vysoko nad zemí, kde si osvojil disciplínu, přesnost i důraz na bezpečnost. Tyto zkušenosti zásadně ovlivnily nejen jeho život, ale také vizi, jak má vypadat jeho Mustang.
.avif)
Návrat: Z kokpitu zpět ke šroubováku
Po dvaceti letech se Roger vrátil domů – služba jej změnila, ale jeho sen o Mustangu zůstal živý. Z dřívější studentské zábavy se stala doslova mise za dokonalostí. Každý šroub i svár odpovídal jeho vysokým standardům, které si přivezl z výšin oblak.
Celková proměna: Přestavba klasického muscle caru
Roger se rozhodl nepostavit dalšího „garážového krále“. Svého Forda Mustang 1965 rozebral až na rám, aby vznikl stroj, který upoutá pozornost na jakémkoliv srazu. Výsledkem je moderní restomod, kde se klasické linie Mustangu snoubí se současným inženýrstvím a pilotní zarputilostí.
.avif)
Jedinečný vzhled: BMW Alpina Green jako výrazný podpis
Charakteristickým rysem tohoto Mustangu je jeho odvážný lak – precizně provedený odstín BMW Alpina Green. Místo tradiční zelené Bullitt se Roger rozhodl vybočit z řady a ve spolupráci s přáteli z Phoenixu dosáhl dokonalého, drahokamového odstínu. Pod pouštním sluncem barva září a přitahuje pohledy všude, kde Mustang projíždí.
Rodinný projekt: Úpravy na míru a osobní detaily
Téměř každý prvek je upraven na zakázku a Roger s nadhledem označuje svou práci za „amatérskou“. Skutečně šlo o rodinnou akci – jeho syn Justin pomáhal s upgrady motoru a podvozku. Společně vytvořili unikátní Mustang, který je stejně o odkazu jako o výkonu.
.avif)
Výkon bez kompromisů: Specifikace, které ohromí
Původní šestiválec nahradil motor Windsor V8 o objemu 408 kubických palců s výkonem odhadovaným na 469 koní. Sílu na zadní nápravu přenáší manuální pětistupňová převodovka Tremec TKX a užší devítipalcová zadní osa.
Zvuk výfuku je stejně výrazný jako celkový postoj auta, díky 2,5palcovému custom výfuku s tlumiči Varex. Ať Mustang přijíždí kamkoliv, vždy o sobě dá vědět – nenápadná připomínka stíhaček, ve kterých Roger létal.
Podvozek, brzdy a kola: Vyladěno pro dnešní silnice
Přesné a suverénní řízení zajišťuje zadní zavěšení Detroit Speed Quadralink. O bezpečné brzdění se starají ručně ovládané brzdy Wilwood: čtyřpístkové vpředu a dvoupístkové vzadu. Mustang stojí na 17" discích s pneumatikami 235 vpředu a výraznými 315 vzadu – důraz je na ovladatelnost, ne přehnaný vzhled.
Interiér: Spojení klasiky s modernou
Uvnitř se snoubí nostalgie s inovací. Kromě tradiční atmosféry Mustangu je vůz vybaven i moderním audiosystémem, takže každá cesta je zážitkem. Sportovní sedadla Corbeau umocňují pocit propojení s vozem při každé jízdě.
.avif)
Stvořen pro jízdu: Skutečný muscle car pro skutečný svět
Od dokončení má tento restomod Mustang 1965 najeto přes 8 000 kilometrů za pouhých pět měsíců. Roger svůj vůz nešetří – věří v to, že muscle car má být používán. Výkon, bezpečnost i zábava se zde snoubí a vzdávají hold jak klasickému Mustangu, tak letecké preciznosti.
Zásadní je pro něj bezpečnost, což se odráží v technických řešeních i v jeho zkušenostech pilota. „V 16 bych tohle auto nezvládl“, přiznává Roger – zkušenosti přináší jak opatrnost, tak sebevědomí. Ve skoro padesáti jeho jízda není o risku, ale o rozumném užívání.
Pozice na trhu a srovnání: Jak obstojí Rogerův Mustang?
Mezi restomody muscle cars nabízí Rogerův Mustang vzácnou rovnováhu – charisma, výkon, ovladatelnost i jedinečný vzhled. Na rozdíl od vozů „do vitríny“ je tento kousek určený k tomu být viděn i slyšen – a především jezdit.
V porovnání s běžnými Mustangy šedesátých let i s mnoha dnešními pony cars přináší tento projekt zakázkový výkon, unikátní design a silný příběh, který jej vyzdvihuje nad běžné sběratelské vozy. Je konkurencí pro špičkové stavby zaměřené na opravdovou použitelnost.
Další kapitola: Živé naplnění snu Mustang
Nelsonova cesta je víc než jen rekonstrukce vozu. Je to příběh vytrvalosti, růstu a obnovy vášně – důkaz, že cesta může být stejně důležitá jako cíl. Pro fanoušky Mustangu, sběratele muscle cars i automobilové snílky je tento restomod inspirací na čtyřech kolech.
Zdroj: autoevolution

Komentáře