Neuvěřitelný objev: Lamborghini Miura S objevený po 40 letech v obývacím pokoji

Neuvěřitelný objev: Lamborghini Miura S objevený po 40 letech v obývacím pokoji

0 Komentáře Lucie Nováková

5 Minuty

Nečekaný nález: Superauto skryté na očích

Představte si, že najdete jedno z nejvzácnějších klasických superaut – ne v zaprášené stodole, ale vystavené přímo v obývacím pokoji. Právě to se stalo na Long Islandu v New Yorku, kde byl více než čtyřicet let ukrytý ikonický Lamborghini Miura S z roku 1970. Tento legendární automobil stál nedotčený, chráněný před povětrnostními vlivy, za zdmi domu svého majitele.

Příběh začal, když Larry Kosilla, uznávaný odborník na detailing automobilů a osobnost na YouTube, dostal nečekaný telefonát od Barretta, obchodníka s exotickými vozy. Barrett vystopoval Lamborghini Miura S – ne v garáži, ale v samotném srdci obývacího pokoje. Následovalo jedinečné „záchranné“ dobrodružství, které skvěle vystihuje, proč je Lamborghini Miura jedním z nejžádanějších sběratelských vozů na světě.

Klenot historie Lamborghini: příběh modelu Miura S

Tato Miura S byla vyrobena v červenci 1970 v legendárním závodě Lamborghini v Sant’Agata Bolognese v Itálii a představuje vrchol automobilového designu své doby. Mezi lety 1966 až 1973 vzniklo pouze 764 kusů modelu Miura a z toho jen 338 v provedení P400S, tedy „Miura S“. Díky svému centrálně uloženému atmosférickému dvanáctiválci o objemu 3,0 litru a revolučnímu designu je Miura široce považována za první skutečné superauto na světě.

Pro automobilové nadšence a sběratele znamená vlastnictví originálního Lamborghini Miura S splnění snu. Tento model ztělesňuje nejen ducha italského designu a techniky sedmdesátých let, ale také významně posunul vývoj sportovních vozů.

Technické parametry: Výkon a inovace

Srdce bestie: Dvanáctiválcové provedení

Ve středu modelu Miura S pracuje atmosférický dvanáctiválec o objemu 3,0 litru, který nabídne působivých 365 koní (370 koní metrických) a točivý moment 387 Nm. Varianta S oproti původní Miuře profitovala z vylepšených karburátorů a vačkových hřídelí, což přineslo rychlejší reakci na plyn a lepší zrychlení. V době, kdy většina sportovních automobilů jen těžko pokořovala hranici 6 sekund na stovku, zvládla Miura S zrychlit z 0 na 100 km/h za pouhých 5,5 sekundy. Maximální rychlost činila 280 km/h, což tehdy z Miury dělalo nejrychlejší sériově vyráběný silniční vůz na světě.

Přestože disponuje velkolepým výkonem, byla Miura S mimořádně lehká – pohotovostní hmotnost činila jen 1 293 kg. Kompaktní konstrukce tak přispívala k její hbitosti i pověsti pravého superauta. Pětistupňová manuální převodovka přenášela výkon na zadní kola a vytvářela autentický řidičský zážitek, který sběratelé oceňují dodnes.

Design, který definoval éru

Nízká a elegantní silueta Miury nese podpis slavného designéra Marcella Gandiniho ze studia Bertone. Tento konkrétní exemplář si dodnes zachoval původní lak v odstínu Luci di Bosco (Lesní světlo) i kožený interiér. Klíčové pro sběratele je, že vůz je „numbers matching“, tedy s podvozkovým i motorovým číslem odpovídajícím továrním záznamům. Palubní deska i interiér si uchovaly dobové prvky a vzácnou patinu, která vypráví příběh milovaného klasika.

Z obýváku do aukční síně

Miura S byla vzácně provozována, nicméně v dokonalém stavu zůstávala plných 40 let v klimatizovaném prostředí, chráněna před počasím i opotřebením. I přes drobné poškození potahů od hlodavců odborníci vůz považovali za vyjímečně zachovalý. Automobil byl navíc doplněn původním manuálem, kompletním katalogem náhradních dílů a dokumenty zachycujícími jeho historii vlastnictví.

Jak se ale takové superauto dostane do domu? Majitel Paul vtipkoval, že měl kamaráda s vrtulníkem, skutečnost byla ale prostší. Miuru prostě projel z garáže do obýváku a zeď pak nechal postavit před ní – s jasným úmyslem, že už nikdy neopustí jeho domov. Nakonec však změnil priority a rozhodl se svůj automobilový poklad nabídnout dalšímu sběrateli.

Netypická záchrana: Kvůli Miuře padly zdi

Aby bylo možné Miura S vyprostit, museli Larry a Barrett absolvovat skutečně unikátní „záchrannou operaci“. Nejprve demontovali klimatizační jednotku, následně se pustili do náročnější práce: zbourání zdi mezi garáží a obývacím pokojem. Jakmile bylo dostatek prostoru, tým opatrně vytlačil dokonale zachovanou Miuru S – která 40 let neviděla denní světlo – z jejího vězení na čerstvý vzduch.

Auto bylo následně převezeno do bezpečného skladu, kde Barrett zahájil hledání dalšího šťastného majitele. Cena? Na prestižní aukci Pebble Beach 2024 pořádané společností Gooding & Company se podobná Miura S z roku 1970 prodala za úctyhodných 2,04 milionu dolarů, což jen potvrzuje neochabující zájem o tato italská superauta.

Cena Miura S a sběratelský status

Lamborghini Miura S zaujímá jedinečné místo v dějinách automobilismu. Díky své vzácnosti, autenticitě a kompletní historii patří k nejžádanějším klasickým vozům vůbec. V porovnání s konkurenty, jako je Ferrari Daytona nebo Aston Martin DB5, má Miura S výjimečné postavení co do stylu, výkonu i prestiže.

Ceny modelu Miura S neustále stoupají a originální exempláře „numbers matching“ dosahují na světových aukcích rekordních částek. Záchrana a znovuobjevení tohoto obývákového unikátu jen posiluje jeho mystiku a inspiruje automobilové sběratele po celém světě.

Trvalý odkaz Lamborghini Miura

Jen málokteré historické auto vzbuzuje takové emoce jako Miura. Kombinuje italské řemeslo, závodní techniku a nadčasový design – je ikonou nejen značky Lamborghini, ale celého světa exotických sportovních vozů. Podobné příběhy – o skrytých pokladech, odvážných záchranách a rekordních aukcích – připomínají, proč je Lamborghini Miura trvalým symbolem automobilového mistrovství a vášně.

Pro Larryho Kosillu, Barretta a všechny svědky tohoto bizarního příběhu nebylo osvobození obývákové Miury jen misí, ale i oslavou automobilové historie v její nejlepší podobě. Sledujte, jak se tato legendární Miura S opět dostává na světlo a je připravena na další kapitolu – ať už na silnici, nebo v soukromé sbírce.

Zdroj: autoevolution

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář