3 Minuty
Úvod: Znovuzrozené dědictví Diabla
Lamborghini Diablo je i dnes považováno za jednu z nejikoničtějších supersportovních automobilů 90. let. Navázalo na odkaz modelu Countach a bylo symbolem konce éry před převzetím značky skupinou Volkswagen Audi Group. Britský specialista na restomody, firma Eccentrica, vdechla této legendě nový život před dvěma lety limitovanou sérií 19 modernizovaných modelů Diablo. Nyní značka připravuje ještě atraktivnější verzi – V12 Titano, která slibuje důraz na jízdní výkony a okruhové schopnosti, přičemž zůstává věrná ikonickému motoru V12 Lamborghini.
Design a aerodynamická vylepšení
Model Titano staví na decentně upraveném vzhledu a modernizovaném podvozku základního Eccentrica V12, ovšem posouvá úpravy dále směrem k závodním možnostem. Podle uniklých informací získal inovované zadní křídlo z odhaleného karbonu a přepracovaný přední splitter, což zvyšuje přítlak a stabilitu ve vysokých rychlostech. Kovaný lehký ráfek snižuje neodpruženou hmotnost a podtrhuje výrazně tužší odpružení. Tyto úpravy autu dávají dynamičtější postoj, přičemž si Titano zachovává charakteristickou siluetu Lamborghini Diablo.
Výkon a pohonné ústrojí
Pod zadní kapotou zůstává osvědčený atmosférický dvanáctiválec o objemu 5,7 litru, věrný původu Lamborghini Diablo, nikoli radikálně přepracovaná jednotka s dvojitým přeplňováním. Standardní provedení Eccentrica V12 nabízí přibližně 550 k (410 kW) a 598 Nm točivého momentu, které zajišťuje pečlivě vyladěný derivát původního motoru. U verze Titano se očekává úprava řídicí jednotky ECU pro zvýšení výkonu a ostřejší odezvu na plyn. Tento postup podtrhuje autentičnost a zachovává přirozený charakter atmosférického motoru, přičemž zvyšuje schopnosti vozu na okruhu.

Hlavní technické specifikace (neoficiální)
- Motor: Atmosférický V12 5,7 l (evoluce originálního motoru Diablo)
- Výkon: kolem 550 k, u Titana navýšení výkonu díky úpravě ECU
- Točivý moment: cca 598 Nm
- Přední a zadní zavěšení: Dvojitá lichoběžníková ramena s aktivním tlumením (Titano v tužším nastavení)
- Kola: Kovaná lehká litá kola
- Aerodynamické prvky: Karbonové zadní křídlo, nový přední splitter
Tržní pozice a exkluzivita limitované série
Původní projekt Eccentrica cílil na sběratele hledající moderně pojaté Lamborghini Diablo s ikonickým zvukem a projevem motoru V12. Vzhledem k limitované sérii 19 vozů je zájem velmi exkluzivní. Model Titano se zaměřuje spíše na zájemce o vyšší výkon a okruhové restomody. I přes vzrůstající popularitu značka Eccentrica zůstává nenápadná – v době psaní článku nabízí její stránky pouze úvodní stránku, proto není zcela zřejmé, v jaké fázi je výroba a možnost objednávky Titana.

Kdy a kde: Premiéra na Monterey Car Week
Podle nejnovějších zpráv by veřejná premiéra měla proběhnout na Monterey Car Week – ideálním místě, kde Eccentrica představila svůj první V12 již v loňském roce. Jako u mnoha restomod novinek jsou zatím některé podrobnosti neoficiální, finální informace tedy přinese až oficiální představení vozu.
Srovnání a závěr
Na rozdíl od mnoha současných restomodů s moderní přeplňovanou technikou je filozofie Titana mnohem více zaměřena na vylepšení autentického zážitku: upravený podvozek, ostřejší aerodynamika a tradiční naladěný atmosférický motor V12. Pro automobilové nadšence, kteří dávají přednost originálním jízdním vlastnostem a charakteru klasického motoru, se Eccentrica V12 Titano řadí mezi nejzajímavější restomody Lamborghini Diablo v posledních letech.
Zdroj: carscoops

Komentáře