4 Minuty
Úvod: Moderní pojetí klasického GT
Bratři Jim a Mike Ring opět pozvedli řemeslo restomodů na novou úroveň s projektem Octavia – karbonovou interpretací legendárního Aston Martin DBS z roku 1971. Tento unikátní vůz není pouze renovací, ale jedinečnou fúzí britské elegance klasického GT a amerického osmiválcového výkonu. Výsledkem je pečlivě navržený a vyrobený grand tourer, jehož stavba zabrala více než 12 000 hodin práce v oblasti designu, inženýrství i výroby.
Design a vnější prvky
Karoserie Octavie je kompletně zhotovená z karbonového kompozitu, který podtrhuje původní proporce Aston Martinu DBS a zároveň dodává vozu mnohem výraznější a sportovnější postoj. Exteriér vyniká nápaditým lakem BASF – kombinuje odstín Double-0 Silver s akcenty Nuclear Olive Green – a ručně vyrobenými koly HRE, navrženými ve spolupráci s Garym Raglem. Dekorativní prvky a lišty jsou vyráběny z frézovaného hliníku a 3D-tisknuté z nerezové oceli, což výslednému provedení dodává úroveň detailu odpovídající prestižním soutěžím elegance.
Zajímavé designové prvky
- Originální karbonová karoserie
- Lakování BASF ve dvou tónech (Double-0 Silver s akcenty Nuclear Olive Green)
- Individuálně navržená kola HRE
- 3D-tisknuté nerezové dekorace, frézované hliníkové lišty

Interiér: Luxus s nádechem motorsportu
Uvnitř se Octavia prezentuje jako moderní grand tourer, který spojuje luxusní materiály a současné technologie. Stylové čalounění z prošívané kůže doplňují mosazné kliky dveří a zcela přepracovaná palubní deska z karbonu. Nechybí ani jemné a hravé detaily – například ventilová víka s původním logem Aston, avšak s nápisem "Aston Martini", nebo madlo měrky oleje ve tvaru martini sklenky. O moderní technologie se postarala firma Gentex, která dodala samozatmívací sluneční clony a kamerový systém.
Podvozek, odpružení a brzdy
Pod karbonovou karoserií se ukrývá zakázkový rám od Roadster Shop, speciálně navržený pro tento projekt. Ringbrothers prodloužili rozvor a posunuli přední kola o tři palce dopředu, čímž optimalizovali vyvážení a jízdní vlastnosti vozu. O odpružení se starají tlumiče Fox RS SV s pevnou charakteristikou a vlastní přední ramena. Brzdový systém Brembo využívá brzdiče se šesti a čtyřmi pístky a kotouče o průměru 14 palců.

Specifikace podvozku a brzd
- Speciální rám Roadster Shop
- Odpružení Fox RS SV s pevnými ventily
- Brembo brzdiče (6- a 4-pístkové), 14" kotouče
- Prodloužený rozvor, posunutá přední náprava
Výkon a pohonné ústrojí
Srdcem Octavie je atmosférický Ford Performance Coyote 5.0 V8 s přeplňováním Harrop, využívající technologie Eaton TVS 2650. Kompresor o objemu 2,65 litru umožňuje pouliční ladění až na 805 koní. Pro opravdové nadšence zůstala zachována manuální převodovka – v kombinaci s tímto výkonem dnes skutečně vzácná volba.

Pohon a klíčové technologie
- Ford Performance 5.0L Coyote V8 s kompresorem Harrop/Eaton TVS 2650
- Výkon 805 koní (laděno pro silnice)
- Manuální převodovka
- Zadní náprava Strange Engineering 9.0", polosy S/S 31-spline
- Dva vysokotlaké palivové čerpadla Bosch Motorsport 540, speciální nádrž
- Řídící jednotka Holley EFI Terminator X Max
- Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2
Výfukové potrubí je řešeno zakázkovými svody a tlumiči v kombinaci karbonu a nerezi, což zajišťuje nezaměnitelný zvukový projev. Elektronika Holley Terminator X Max umožňuje spolehlivý a plynulý chod motoru jak při běžné jízdě, tak při sportovním využití.
Pozice na trhu a srovnání
Octavia se pohybuje na pomezí světa špičkových restomodů a karosářských GT. Oproti věrným renovacím nebo sběratelským kusům cílí na zákazníky, kteří chtějí v klasickém designu Aston Martin DBS najít spojení moderní spolehlivosti a syrového osmiválcového výkonu. Komplexní karbonová karoserie, ručně zpracovaný interiér a zachování manuální převodovky s výkonem přes 800 koní staví Octavii do výjimečné kategorie mezi restomody.

Přehled základních parametrů
Přehled hlavních technických údajů:
- Základ: Aston Martin DBS 1971 (kompletně přepracován)
- Motor: Ford Performance 5.0L Coyote V8 s kompresorem Harrop TVS 2650
- Výkon: 805 koní (ladění pro běžné silnice)
- Převodovka: manuální
- Zadní náprava: Strange Engineering 9.0", hřídele S/S 31-spline
- Brzdy: Brembo 6- & 4-pístkové, 14" kotouče
- Pneumatiky: Michelin Pilot Sport Cup 2
- Palivový systém: dvě čerpadla Bosch Motorsport 540, speciální nádrž
Závěr
Ringbrothers Octavia vnáší odkaz Aston Martin do 21. století s precizní karbonovou karoserií, luxusními detaily a americkým osmiválcem Coyote s kompresorem, který skrze manuální převodovku nabízí ohromující výkon 805 koní. Tento restomod spojuje řemeslnou zručnost, luxus a zábavnou jízdní dynamiku – a je určen opravdovým nadšencům, kteří oceňují jak klasický britský vzhled, tak současnou inženýrskou dokonalost.
Zdroj: autoevolution

Komentáře