Ringbrothers Octavia: Moderní restomod klasického Aston Martin DBS s karbonovou karoserií a výkonem 805 koní

Ringbrothers Octavia: Moderní restomod klasického Aston Martin DBS s karbonovou karoserií a výkonem 805 koní

0 Komentáře Lucie Nováková

4 Minuty

Úvod: Moderní pojetí klasického GT

Bratři Jim a Mike Ring opět pozvedli řemeslo restomodů na novou úroveň s projektem Octavia – karbonovou interpretací legendárního Aston Martin DBS z roku 1971. Tento unikátní vůz není pouze renovací, ale jedinečnou fúzí britské elegance klasického GT a amerického osmiválcového výkonu. Výsledkem je pečlivě navržený a vyrobený grand tourer, jehož stavba zabrala více než 12 000 hodin práce v oblasti designu, inženýrství i výroby.

Design a vnější prvky

Karoserie Octavie je kompletně zhotovená z karbonového kompozitu, který podtrhuje původní proporce Aston Martinu DBS a zároveň dodává vozu mnohem výraznější a sportovnější postoj. Exteriér vyniká nápaditým lakem BASF – kombinuje odstín Double-0 Silver s akcenty Nuclear Olive Green – a ručně vyrobenými koly HRE, navrženými ve spolupráci s Garym Raglem. Dekorativní prvky a lišty jsou vyráběny z frézovaného hliníku a 3D-tisknuté z nerezové oceli, což výslednému provedení dodává úroveň detailu odpovídající prestižním soutěžím elegance.

Zajímavé designové prvky

  • Originální karbonová karoserie
  • Lakování BASF ve dvou tónech (Double-0 Silver s akcenty Nuclear Olive Green)
  • Individuálně navržená kola HRE
  • 3D-tisknuté nerezové dekorace, frézované hliníkové lišty

Interiér: Luxus s nádechem motorsportu

Uvnitř se Octavia prezentuje jako moderní grand tourer, který spojuje luxusní materiály a současné technologie. Stylové čalounění z prošívané kůže doplňují mosazné kliky dveří a zcela přepracovaná palubní deska z karbonu. Nechybí ani jemné a hravé detaily – například ventilová víka s původním logem Aston, avšak s nápisem "Aston Martini", nebo madlo měrky oleje ve tvaru martini sklenky. O moderní technologie se postarala firma Gentex, která dodala samozatmívací sluneční clony a kamerový systém.

Podvozek, odpružení a brzdy

Pod karbonovou karoserií se ukrývá zakázkový rám od Roadster Shop, speciálně navržený pro tento projekt. Ringbrothers prodloužili rozvor a posunuli přední kola o tři palce dopředu, čímž optimalizovali vyvážení a jízdní vlastnosti vozu. O odpružení se starají tlumiče Fox RS SV s pevnou charakteristikou a vlastní přední ramena. Brzdový systém Brembo využívá brzdiče se šesti a čtyřmi pístky a kotouče o průměru 14 palců.

Specifikace podvozku a brzd

  • Speciální rám Roadster Shop
  • Odpružení Fox RS SV s pevnými ventily
  • Brembo brzdiče (6- a 4-pístkové), 14" kotouče
  • Prodloužený rozvor, posunutá přední náprava

Výkon a pohonné ústrojí

Srdcem Octavie je atmosférický Ford Performance Coyote 5.0 V8 s přeplňováním Harrop, využívající technologie Eaton TVS 2650. Kompresor o objemu 2,65 litru umožňuje pouliční ladění až na 805 koní. Pro opravdové nadšence zůstala zachována manuální převodovka – v kombinaci s tímto výkonem dnes skutečně vzácná volba.

Pohon a klíčové technologie

  • Ford Performance 5.0L Coyote V8 s kompresorem Harrop/Eaton TVS 2650
  • Výkon 805 koní (laděno pro silnice)
  • Manuální převodovka
  • Zadní náprava Strange Engineering 9.0", polosy S/S 31-spline
  • Dva vysokotlaké palivové čerpadla Bosch Motorsport 540, speciální nádrž
  • Řídící jednotka Holley EFI Terminator X Max
  • Pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2

Výfukové potrubí je řešeno zakázkovými svody a tlumiči v kombinaci karbonu a nerezi, což zajišťuje nezaměnitelný zvukový projev. Elektronika Holley Terminator X Max umožňuje spolehlivý a plynulý chod motoru jak při běžné jízdě, tak při sportovním využití.

Pozice na trhu a srovnání

Octavia se pohybuje na pomezí světa špičkových restomodů a karosářských GT. Oproti věrným renovacím nebo sběratelským kusům cílí na zákazníky, kteří chtějí v klasickém designu Aston Martin DBS najít spojení moderní spolehlivosti a syrového osmiválcového výkonu. Komplexní karbonová karoserie, ručně zpracovaný interiér a zachování manuální převodovky s výkonem přes 800 koní staví Octavii do výjimečné kategorie mezi restomody.

Přehled základních parametrů

Přehled hlavních technických údajů:

  • Základ: Aston Martin DBS 1971 (kompletně přepracován)
  • Motor: Ford Performance 5.0L Coyote V8 s kompresorem Harrop TVS 2650
  • Výkon: 805 koní (ladění pro běžné silnice)
  • Převodovka: manuální
  • Zadní náprava: Strange Engineering 9.0", hřídele S/S 31-spline
  • Brzdy: Brembo 6- & 4-pístkové, 14" kotouče
  • Pneumatiky: Michelin Pilot Sport Cup 2
  • Palivový systém: dvě čerpadla Bosch Motorsport 540, speciální nádrž

Závěr

Ringbrothers Octavia vnáší odkaz Aston Martin do 21. století s precizní karbonovou karoserií, luxusními detaily a americkým osmiválcem Coyote s kompresorem, který skrze manuální převodovku nabízí ohromující výkon 805 koní. Tento restomod spojuje řemeslnou zručnost, luxus a zábavnou jízdní dynamiku – a je určen opravdovým nadšencům, kteří oceňují jak klasický britský vzhled, tak současnou inženýrskou dokonalost.

Zdroj: autoevolution

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář