Dramatický pokles registrací Jaguaru v Evropě
Jaguar, světoznámá britská značka luxusních automobilů, prochází významnou transformací a připravuje se na vstup do nové éry. V rámci ambiciózní změny pozice na trhu výrazně snižuje svoji modelovou nabídku, což vedlo k razantnímu úbytku nových registrací Jaguaru napříč Evropou. Podle aktuálních údajů Asociace evropských výrobců automobilů bylo v dubnu v celé Evropě zaregistrováno pouhých 49 nových vozů Jaguar – to představuje pokles o 97,5 % oproti 1 961 vozům zaregistrovaným v dubnu 2024.
Snížení nabídky a ukončení některých modelů
Takto výrazný pokles není pro odborníky z automobilového průmyslu překvapením. Jaguar již ukončil výrobu několika klíčových modelů, včetně ikonického sportovního vozu F-Type a sedanů XE a XF. Navíc britská automobilka přestala koncem loňského roku nabízet nové vozy na domácím trhu. Díky omezenému portfoliu se přítomnost značky Jaguar na evropském trhu dočasně vytratila – a návrat v podobě očekávaného modelu Type 00 se předpokládá až za přibližně jeden rok.

Výsledky skupiny Jaguar-Land Rover a pozice na trhu
Přestože Jaguar aktuálně čelí výzvám, skupina Jaguar-Land Rover (JLR) zůstává silná. Společnost nedávno vykázala rekordní roční zisk 3,33 miliardy dolarů za fiskální rok končící v březnu, především díky vynikajícím prodejům modelů Land Rover Defender, Range Rover a Range Rover Sport. Celkem JLR dodala po celém světě 272 268 těchto vozů, což je výrazně více než globální prodeje samotného Jaguaru, který ve stejném období registroval celkem 26 862 vozů.
Aktuální prodejní čísla a regionální trendy
Za první čtvrtletí roku 2025 klesly prodeje Jaguaru o 47,7 % a globálně bylo doručeno pouze 7 070 automobilů. Naproti tomu celkově skupina JLR zaznamenala mírný nárůst o 1,1 %, a to zejména díky silnému růstu v Severní Americe, kde prodeje vyskočily o 14,4 %. Z celkového počtu 111 413 vozů prodaných JLR od začátku roku putovalo 34 764 právě do Severní Ameriky.
Budoucí strategie značky Jaguar
Současný pokles je však strategickým krokem, během nějž Jaguar postupně přechází k zaměření na elektromobily a segment ultra-luxusních vozů. Automobiloví fandové a odborníci očekávají příchod nových technologicky vyspělých modelů, které spojí bohatou tradici značky s inovativním designem, vysokým výkonem a udržitelnou mobilitou. Nová éra Jaguaru by měla redefinovat jeho pozici na trhu a zaměřit se na náročné klienty hledající luxus, moderní technologie a nezaměnitelný britský styl.
.avif)
Další vývoj a perspektivy značky Jaguar
Souhrnně lze říci, že přestože nové registrace vozů Jaguar dosáhly historického minima, tato strategická pauza vytváří prostor pro zásadní proměnu značky. Jakmile Jaguar představí novou generaci svých vozů, automobilový svět čeká jedno z nejzásadnějších znovuzrození v historii celého odvětví.
Komentáře
Zanechte komentář