Z D11: Tajemné sedmimístné elektrické SUV Škoda pro ČR

Na D11 jsme zachytili těžce maskovaný sedmimístný prototyp Škody. Článek rozebírá design, techniku na platformě MEB, odhadovaný dojezd ~600 km, možné názvy a dopady na český i litevský trh.

Komentáře
Z D11: Tajemné sedmimístné elektrické SUV Škoda pro ČR

3 Minuty

Na dálnici D11 směrem na Prahu se nedávno objevil těžce maskovaný bílý vůz s doprovodným testovacím vozem — patrně jde o připravované sedmimístné elektrické SUV značky Škoda. Pro české řidiče a trh má tato novinka velký význam, protože může nabídnout konkurenceschopnou alternativu v segmentu velkých rodinných elektromobilů a ovlivnit dostupnost podobných modelů v ČR.

Co víme z fotografií a testů

Z fotek pořízených u sjezdu na Kolín je patrné, že vůz není jen „protažený Enyaq“ — předek více kopíruje nový designový jazyk Modern Solid. Zadní část je silně maskovaná, ale zřetelné jsou zrcátka umístěná na dveřích, decentní prodloužení střechy se spoilerem a zadní stěrač. Prototyp zatím neměl animované zadní blinkry, což může být dočasné nebo součást kamufláže.

Specifikace a technika

Podle dostupných informací by nové sedmimístné SUV mělo stát na platformě MEB, mít přibližný dojezd až kolem 600 km na jedno nabití a interiér s vertikálně orientovaným infotainmentem. Délka vozu se odhaduje na zhruba pět metrů, což ho řadí mezi větší modely v nabídce. Pro české zákazníky bude klíčová nejen deklarovaná autonomie, ale i reálný dojezd při zimních podmínkách a dostupnost nabíjecí infrastruktury v ČR.

Design a praktičnost

Silně maskovaný zadní sloupek a agresivní linie naznačují variabilní uspořádání sedadel a velký zavazadlový prostor. Pokud jde opravdu o sedm míst, může to být zásadní konkurenční výhoda pro velké rodiny a fleetové zákazníky v ČR, kteří hledají elektrickou alternativu k běžným spalovacím MPV nebo SUV.

Výkon, dojezd a trh

Očekává se více výkonových verzí a možnosti pohonu všech kol. V kontextu českého trhu a evropské konkurence bude důležitá cena — v posledních letech sledujeme u elektromobilů v ČR tlak na snížení ceny díky vyšší nabídce a dotacím. Dostupnost v ČR a cenová politika rozhodnou, zda si vůz rychle získá popularitu mezi českými řidiči.

Tržní pozice a srovnání

Model by mohl zaplnit mezeru mezi Enyaqem a prémiovými konkurenty, včetně elektrických SUV od dalších značek. Zároveň bude zajímavé sledovat jeho přijetí v sousedních regionech — nejen v Česku, ale i v Pobaltí. Vliv novinky pocítí nejen český trh, ale i Lietuva a Lietuvos automobilių rinka; nabídka může být zajímavá pro vairuotojams Lietuvoje, zejména ve městech jako Vilniuje či Kaune.

Název a ochranné známky

Otázkou zůstává finální jméno: automobilka může pokračovat v logice písmen E a Q, nebo zvolit nový název (magazín Carscoops naznačil možnost „Space“). V registru ochranných známek se objevily přihlášky také pro názvy Skopak, Garde nebo Trekka.

Kdy očekávat premiéru v ČR

Oficiální debut je plánován na příští rok. Do té doby se dá očekávat častější výskyt prototypů na evropských silnicích a další uniklé informace o výbavě, dojezdu a ceně. Pro české zájemce bude důležitá i dostupnost servisní sítě a příslušenství v ČR.

Budeme nadále sledovat situaci a informovat čtenáře o nových snímcích, specifikacích a možných cenových scénářích pro český automobilový trh.

Zdroj: garaz

Zanechte komentář

Komentáře