3 Minuty
Zcela nový Chevrolet Corvette ZR1 překonal dosavadní rekordy v oblasti výkonu a získal titul nejrychlejšího sériového vozu s pohonem zadních kol v testech prestižního magazínu Car and Driver. Díky kombinaci surové síly, moderní konstrukce a výjimečného poměru cena/výkon se ZR1 dostává do středu pozornosti celého automobilového průmyslu a překonává ikonické sportovní vozy jako McLaren 750S nebo Ferrari 296 GTB.
Výkon, který redefinuje očekávání od superaut
Při oficiálních testech akceleroval Chevrolet Corvette ZR1 modelového roku 2024 z 0 na 100 km/h za neuvěřitelných 2,2 sekundy. Tento čas překonal McLaren 750S o desetinu sekundy, což je ve světě supersportovních vozů významný náskok. Americký ZR1 však kromě rychlosti boduje také cenou – stojí o více než 100 000 dolarů méně než britská konkurence, což z něj činí velmi atraktivní nabídku v segmentu výkonných sportovních aut.

Motor a technické parametry
Srdcem nové Corvette ZR1 je impozantní 5,5litrový vidlicový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který poskytuje ohromujících 1 064 koní a 1 120 Nm točivého momentu. Tyto hodnoty výrazně převyšují McLaren 750S s jeho 4,0litrovým V8 o výkonu 750 koní a 800 Nm, ale také hybridní Ferrari 296 GTB s 830 koňskými silami. Navzdory pohotovostní hmotnosti 1 738 kg, což je o 136 kg více než u Ferrari a dokonce o 283 kg více než u McLarenu, si ZR1 díky lepšímu poměru hmotnost/výkon (3,6 kg/kW oproti 4,3 u konkurence) drží náskok v akceleraci i na závodní dráze.

Akcelerační milníky a čtvrtmílová dominance
ZR1 svůj náskok dále zvětšuje s rostoucí rychlostí – hranici 160 km/h pokoří za 4,5 sekundy, na 210 km/h se dostane za 7,1 sekundy, čímž je o 0,3, respektive 0,6 sekundy rychlejší než McLaren. Ferrari na stejných disciplínách potřebuje 4,7 a 7,3 sekundy. Na čtvrtmíli dominuje Corvette ZR1 výsledkem 9,5 sekundy, zatímco Ferrari zdolá stejnou vzdálenost za 9,7 sekundy a McLaren za 9,8 sekund, čímž si ZR1 upevňuje pozici jedničky v kategorii zadokolkových superaut.
Design a postavení na trhu
Nový Chevrolet Corvette ZR1 spojuje tradiční americkou sílu s nejnovějšími inženýrskými postupy superaut. Agresivní aerodynamika, výrazný vzhled a sportovní naladění podvozku zajišťují, že nejde jen o auto na rovinky, ale o skutečného soupeře i na závodním okruhu. Významným faktorem je také cena – v testované specifikaci činí 205 265 dolarů, což znamená, že ve srovnání s konkurenty jako McLaren (449 790 liber) nebo Ferrari (538 399 dolarů) nabízí světovou úroveň zážitků za zlomek ceny.

Srovnání s konkurencí
Zatímco McLaren 750S v loňském roce překonával Ferrari 296 GTB v akceleraci z 0 na 100 km/h, v dalších disciplínách zaostával. Chevrolet Corvette ZR1 však díky vysokému výkonu motoru i pokročilému podvozku dominuje prakticky ve všech akceleračních testech. Pro automobilové nadšence, kteří hledají maximální zážitek z pohonu zadních kol, je ZR1 bezkonkurenční volbou.
Chevrolet Corvette ZR1 modelového roku 2024 nejen přepisuje rekordy, ale zároveň dokazuje, že americké inženýrství umí nabídnout jednu z nejlepších hodnot mezi supersporty, když za výrazně nižší cenu překonává i vozy od tradičních evropských značek.

Komentáře