3 Minuty
Další evoluce výkonu: Bugatti Tourbillon
Společnost Bugatti vždy posouvala hranice automobilového inženýrství a zcela nový model Bugatti Tourbillon tento odkaz potvrzuje. Zatímco oceňovaný Chiron navázal na legendu jménem Veyron, Tourbillon představuje odvážný a inovativní směr pro francouzskou značku. Bugatti se tentokrát vydalo zcela novou cestou a opustilo svůj typický čtyřnásobně přeplňovaný motor W16 ve prospěch výkonného atmosférického šestnáctiválce V16 – krok, který výrazně rezonuje v oblasti hyperaut.
.avif)
Inovace pohonného ústrojí: Atmosférický V16 a elektrický hybrid
Srdcem Bugatti Tourbillon je motor vyvinutý ve spolupráci s firmou Cosworth: atmosféricky plněný osmiválec V16 o objemu 8,3 litru, který váží pouhých 252 kg, což je přibližně o 42 % méně než motor Chironu. Inženýři Bugatti dosáhli výrazného snížení hmotnosti zejména tím, že zcela odstranili turbodmychadla a využili nejmodernější atmosférickou technologii. Podle generálního ředitele společnosti Bugatti Rimac, Mateho Rimace, nejsou u hybridních superaut turba potřeba – elektrická část hybridu plně kompenzuje jejich absenci díky okamžitému točivému momentu a výhodám elektrifikace.
Hybridní systém Tourbillonu obsahuje baterii o kapacitě 24,8 kWh, která umožňuje ujet až 70 km čistě na elektrický pohon, což přináší skvělou flexibilitu pro městský provoz i dynamickou jízdu na otevřených silnicích.
.avif)
Výkonnostní parametry: Synergie síly a elektrifikace
I když odstranění čtyřnásobného přeplňování znamenalo ztrátu přibližně 600 koní u spalovacího motoru, Bugatti tuto ztrátu kompenzuje třemi špičkovými elektromotory s celkovým výkonem 800 koní. Společně s výkonem samotného V16 – 1 000 koní – tak Bugatti Tourbillon dosahuje kombinovaného výkonu, který překonává jak Chiron, tak i Veyron, a zároveň nabízí nižší pohotovostní hmotnost. Díky 3D tištěnému odpružení, které je o 45 % lehčí než dříve, má automobil celkovou hmotnost pod 1 995 kg i s náplněmi a téměř plnou nádrží – což jsou působivé hodnoty pro hybridní hyperauto.
Designová filozofie a nové měřítko segmentu
Přístup modelu Tourbillon zřetelně kontrastuje s dnešními trendy v segmentu exkluzivních sportovních aut. Většina moderních hybridních supersportů, jako Ferrari F80 nebo Porsche 918 Spyder, volí přeplňování či zmenšené motory, zatímco Bugatti zvolilo opačný směr. Konkurence v podobě Lamborghini Revuelto zůstává věrná atmosférickému V12, Ferrari LaFerrari kombinuje atmosférický dvanáctiválec s hybridním systémem, ale unikátní kombinace obřího V16 a hybridní techniky u Bugatti Tourbillon nastavuje nová měřítka výkonu v automobilovém průmyslu.
.avif)
Budoucí varianty a plány výroby
Plány Bugatti tím ale nekončí. Generální ředitel Mate Rimac naznačuje možnost vzniku čistě spalovacího V16, dalších hybridních verzí s menším počtem elektromotorů pro ještě nižší hmotnost a také varianty roadster s otevřenou střechou, které doplní úvodní sérii 250 kupé. Před zahájením dodávek zákazníkům napřesrok postaví Bugatti 35 prototypů pro důkladné testování, aby Tourbillon splňoval nejvyšší standardy značky.
Ukončením výroby posledních modelů Bolide a Mistral, které ještě využívají legendární motor W16, začíná s Tourbillonem nová éra. Bugatti spojuje tradiční motorickou sílu s moderní hybridní technologií a opět potvrzuje svou pozici v čele světa hyperaut.
Zdroj: smarti

Komentáře