Bugatti Tourbillon: Revoluce v segmentu hyperaut s atmosférickým motorem V16 a hybridní technologií | Lever.cz – Nejnovější Zprávy o Autech a Automobilovém Průmyslu
Bugatti Tourbillon: Revoluce v segmentu hyperaut s atmosférickým motorem V16 a hybridní technologií

Bugatti Tourbillon: Revoluce v segmentu hyperaut s atmosférickým motorem V16 a hybridní technologií

2025-06-03
0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Revoluce mezi hyperauty: Bugatti Tourbillon s atmosférickým motorem V16

Automobilový svět vzrušeně diskutuje o příchodu Bugatti Tourbillon, hyperauta, které posouvá hranice díky revoluční pohonné jednotce. Bugatti se tímto novým modelem odklání od přeplňovaných motorů, jaké známe z vozů Chiron a Veyron, a přináší odvážný krok v podobě atmosférického motoru V16. Ten nastavuje nový standard ve světě výkonných sportovních vozů. Ředitel společnosti Bugatti-Rimac Mate Rimac v rozhovoru pro Top Gear objasnil důvody tohoto zásadního rozhodnutí a nastínil budoucnost hybridních supersportů.

Inovace motoru: Proč hybridní supersporty nepotřebují turbodmychadla

Bugatti Tourbillon nahrazuje čtyřikrát přeplňovaný motor W16 zcela novým, atmosféricky plněným 8,3litrovým motorem V16, který vznikl ve spolupráci s přední inženýrskou společností Cosworth. Jednotka váží jen 252 kg, což je o 42 % méně než původní W16, a značného snížení hmotnosti bylo dosaženo odstraněním všech turbodmychadel. Mate Rimac k tomu uvádí: „Řídil jsem všechny předchozí modely a upřímně – nevidím smysl v kombinaci hybridního systému s přeplňovaným motorem. Elektrický pohon spolehlivě vyrovnává veškeré ztráty výkonu a přidává výhody elektrifikace.“

Hybridní pohon a benefity elektrifikace

Atmosférický V16 doplňuje lithium-iontový akumulátor s kapacitou 24,8 kWh, který umožňuje čistě elektrický dojezd až 70 kilometrů bez nutnosti spouštět spalovací motor. Po odstranění turbodmychadel sice benzinový motor ztratil přibližně 600 koní, avšak instalace tří elektromotorů přidává dalších 800 koní, čímž nejen překonává ztráty, ale poskytuje naprosto jedinečný výkon. Samotný motor V16 zvládne generovat ohromujících 1 000 koní, což činí Tourbillon nejen lehčím, ale i výkonnějším než jeho předchůdci.

Výkon, nízká hmotnost a progresivní design

Touha po dokonalosti se u Bugatti neprojevuje jen u motoru. Tourbillon je vybaven moderním 3D tištěným systémem zavěšení, který snižuje hmotnost podvozku o dalších 45 %. Celková hmotnost automobilu i s náplněmi a téměř plnou nádrží zůstává pod 1 995 kg – což je v segmentu hyperaut mimořádný výsledek. Lehká konstrukce, kombinovaná s atmosférickým V16 a propracovaným elektrickým pohonem, poskytuje nevídanou odezvu a obratnost za volantem.

Pozice na trhu a srovnání s konkurencí

V době, kdy většina hybridních supersportů stále spoléhá na přeplňované motory, se Bugatti Tourbillon řadí mezi výjimky. Podobně jako Lamborghini Revuelto, které využívá atmosférický dvanáctiválec, staví Tourbillon na čistém zvuku motoru a přímé odezvě na sešlápnutí plynu. Zatímco většina automobilek volí cestu turbodmychadlem přeplňovaných hybridů, Bugatti vnáší do segmentu hyperaut novou úroveň jízdního zážitku, výkonu, nízké hmotnosti a synergii elektrifikace.

Budoucí varianty a výrobní plány

Mate Rimac naznačil, že v budoucnu by mohla být k dispozici i čistě benzinová verze s motorem V16. Zvažuje se také menší hybridní systém využívající jeden elektromotor a odstranění těch předních za účelem další úspory hmotnosti. Silně se mluví i o otevřené roadster verzi a Bugatti plánuje výrobu 250 kusů kupé. První vozy Tourbillon budou klientům předány už příští rok, po dokončení vývoje a testování 35 prototypů. Současně Bugatti dokončuje poslední objednávky modelů Bolide a Mistral se slavným motorem W16 – čímž končí jedna éra.

Bugatti Tourbillon je důkazem neúnavné snahy značky o inženýrskou dokonalost a inovativní řešení v oblasti hyperaut. Kombinuje nadšení z atmosférického výkonu s nejnovějšími hybridními technologiemi a nastavuje nový směr pro další generace milovníků extrémních sportovních vozů.

Zdroj: smarti

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář