3 Minuty
Znovuobjevení Cadillac Fleetwood: Pohled do historie automobilismu
Padesátá léta jsou považována za zlatou éru značky Cadillac, která tehdy každoročně vyráběla přes 100 000 vozů. Mnoho veteránů Cadillac z tohoto období zůstává velmi vyhledávanými klasikami, avšak některé modely se řadí mezi vzácné poklady. Mezi nimi vyniká limuzína Cadillac Fleetwood, která je výjimečná svou vzácností i nezaměnitelným symbolem amerického luxusu.
Odkaz Fleetwood: Cesta dějinami
Přestože se jméno Fleetwood stalo samostatným modelem až v roce 1985, jeho původ sahá až do 30. let 20. století. Tehdy byl Fleetwood jedním z nejvýznamnějších výrobců karoserií na zakázku, vyrábějících elegantní ručně dělané vozy na podvozcích prestižních značek jako Packard, Duesenberg, Bentley a Lincoln. V roce 1925 byl Fleetwood začleněn pod Fisher Body a v roce 1931 se stal plně součástí General Motors. Od té doby bylo možné získat vůz s karoserií Fleetwood pouze jako luxusní variantu Cadillacu, například v řadě 75 nebo 90. Toto označení bylo až do roku 1996 symbolem nejvyšší úrovně komfortu a elegance.

Vzácnost prodloužených limuzín Fleetwood
Přestože v polovině 20. století dosahovala výroba Cadillac vysokých čísel, limuzíny Fleetwood s dlouhým rozvorem zůstaly výjimečně vzácné. Výroba těchto „pozemních jachet“ málokdy překročila 1 000 kusů ročně, což z nich činí opravdové sběratelské rarity. Bohužel mnoho těchto kdysi výstavních limuzín dnes chátrá v zapomenutých koutech vrakovišť nebo soukromých sbírek a čeká na obnovu.
Zapomenuté poklady: Objev tří Fleetwood limuzín
Nedávno objevil automobilový nadšenec Sean Roberts tři vzácné Cadillac Fleetwood limuzíny, které chátraly na soukromém pozemku. Video začíná u vchodu, kde dominuje Cadillac Fleetwood z roku 1960. Jeho černý lak časem vybledl, chromové lišty jsou zašlé, interiér zůstal sice kompletní, ale výrazně poškozený. Průzkum ukazuje, že rez není fatální, nicméně šasi si po letech v nízké pozici žádá kompletní renovaci.
Z celkových 3 710 vyrobených vozů Cadillac Fleetwood 75 v roce 1960 bylo pouze 832 pravých limuzín. Tento nedotčený exemplář představuje pouhých 2,6 % z tehdejší celkové výroby Cadillacu a připomíná unikátní kapitolu americké automobilové historie.

Další ukryté skvosty: Limuzíny Fleetwood 1957 a 1958
Na pozemku se nacházejí i další dvě prodloužené limuzíny Fleetwood, ukryté za Fordem F-Series a autobusem. Typické zadní ploutve a design usuzují, že jeden z vozů je unikátní varianta Imperial z roku 1957, zcela nesouvisející s vozy Chrysler – bylo jich vyrobeno jen 890 kusů. Druhý vůz, podle detailů výbavy, je buď opět z roku 1957, nebo jde o neméně vzácný model 1958, kterých vzniklo pouze 805 kusů. Obě limuzíny nesou stopy letitého zanedbání, přesto zůstávají nenahraditelnými ukázkami automobilového dědictví.
Design, výkon a sběratelská hodnota
Limuzíny Fleetwood představovaly vrchol luxusního designu s impozantní délkou, výraznými ploutvemi a bohatou výbavou. Poháněny byly silnými osmiválci Cadillac, což zajišťovalo mimořádně hladkou jízdu vhodnou pro manažery, celebrity i státníky. Komfortní interiér a špičkové jízdní vlastnosti řadily Fleetwoody mezi soupeře Lincolnu nebo Packardu, často je však předčily precizním zpracováním. Zachovalé nebo odborně renovované exempláře dnes přitahují mimořádný zájem a dosahují vysokých cen mezi sběrateli a milovníky klasických automobilů.
Měly by být tyto vzácné Cadillacy zachráněny?
Výjimečnost a prestiž těchto prodloužených limuzín Fleetwood je předurčuje k pečlivé renovaci. I když cesta od zapomenutého vraku ke skvostu bývá náročná a investičně nákladná, výsledek uchovává významné dědictví americké automobilové kultury. Sběratelé i nadšenci se shodnou: tyto klasické limuzíny Cadillac si zaslouží druhou šanci a neměly by být ponechány svému osudu.
Pokud vás fascinují veteráni a příběh Cadillacu Fleetwood vás zaujal, podívejte se na celé video níže a prohlédněte si tyto mimořádné nálezy zblízka.
Zdroj: autoevolution

Komentáře