Na Dakar s Pepou: Martin Macík představil nový EVO4 kamion s digitálními zrcátky

Na Dakar s Pepou: Martin Macík představil nový EVO4 kamion s digitálními zrcátky

0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Posedlí Dakarem Open Air: premiéra v Sedlčanech

Letní setkání Posedlí Dakarem Open Air se po roční pauze vrátilo do „domácích“ Sedlčan a znovu potvrdilo, proč je to největší sraz českých dakarských fanoušků. Na pódiu i trati se sešla prakticky komplet česká rally reprezentace v čele s Martinem Macíkem, Martinem Prokopem, Milanem Engelem či Dušanem Drdajem, doplněná zahraničními hvězdami jako Janus van Kasteren nebo Mitchel van den Brink. Návštěvníci si užili rozhovory i efektní jízdy po autokrosové trati Sedlčanské kotliny — skoky, smyky, hlína a prach, to vše ve vůni benzinu a nafty.

Premiéra Pepy: nový závodní kamion MM Technology

Největší pozornost však patřila překvapení Martina Macíka. Tým MM Technology představil zcela nový závodní kamion pojmenovaný Pepa — sedm metrů dlouhý, přes tři metry vysoký, s hmotností 8,75 tuny a výkonem převyšujícím tisíc koňských sil. Pepa vznikl v nejnovější specifikaci EVO4 a navazuje na loňský vítězný stroj Bohouš. Cílem týmu je jasný: další vítězství na Dakaru 2026 a dakarský hattrick pro Martina Macíka.

Specifikace a technika

Rozměry a výkon

Pepa má robustní konstrukci přizpůsobenou extrémním podmínkám rally raidů: délka zhruba 7 m, výška přes 3 m a provozní hmotnost kolem 8,75 t. Pohonná jednotka poskytuje více než 1 000 koní, což spolu s pevným podvozkem a závodní převodovkou dělá z tohoto kamionu konkurenceschopný stroj v kategorii kamionů.

Odolnost a podvozek

MM Technology staví na dlouhodobé spolehlivosti: loňské výsledky (1., 2. a 4. místo v konečném pořadí) dokládají, že vozy z dílny Sedlčan jsou mezi nejrychlejšími i nejobratnějšími. Konstrukce EVO4 klade důraz na pevné úložné prostory, ochranou karoserii proti nárazům a upravený závodní podvozek, který zvládne náročné dunové i skalnaté sekce Dakaru.

Inovace: digitální zpětná zrcátka

Nejviditelnější novinkou jsou plně digitální zpětné zrcátka. Místo klasických zrcadel jsou v každém rohu karoserie dvě kamery pro širší pokrytí slepých úhlů a v kabině jsou displeje umístěné tam, kde tradičně sedí zrcátka, aby si řidič nemusel přeučovat ergonomii. Důvod implementace není primárně aerodynamika, ale odolnost: jak uvedl šéf týmu Martin Macík senior, při posledním Dakaru byla u devíti kamionů potřeba vyměnit dohromady 120 zrcátek. Digitální systém tak snižuje riziko poškození a zkracuje servisní zásahy.

Testy a závodní nasazení

Pepa absolvuje první ostré testy už na podzimní Rallye du Maroc, kde tým prověří spolehlivost a odolnost před samotným Dakarem. Vedle Pepy byl v dílně postaven i úplně shodný kamion Czeslaw, který ponese polskou posádku v čele s Darkem Łyským. Šéfmechanik David Švanda zdůraznil, že cílem je dodat kamiony, které mohou rovnou po výjezdu z dílny závodit a být úspěšné bez rozsáhlých doladění.

Design, ergonomie a srovnání

Na první pohled se Pepa od loňského Bohouše téměř neliší — oba vozy sdílí estetiku EVO4, karosářské linie i základní rozložení kabiny. Rozdíly spočívají v upgradovaných komponentách a zvýšené odolnosti. Ve srovnání s konkurencí zůstává MM Technology v čele díky kombinaci rychlosti, spolehlivosti a takticky promyšlených inovací, jako jsou právě digitální zrcátka.

Co to znamená pro fanoušky a pro Dakar

Představení Pepy na Posedlí Dakarem Open Air potvrdilo, že český tým míří opět vysoko. Pro fanoušky to byla jedinečná příležitost zažít atmosféru Dakaru nablízko a vidět moderní závodní techniku v akci. Díky výkonům a inovacím zůstává MM Technology klíčovým hráčem v kategorii kamionů a Pepa se jeví jako vážný kandidát na další velké výsledky.

Článek si také můžete poslechnout v audioverzi.

Zdroj: garaz

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář