3 Minuty
Čeští jezdci vládlí Slovakiaringu
Adam Kout si na Slovakiaringu upevnil pozici lídra šampionátu TCR Eastern Europe. Se závodním Hyundaiem Elantra N TCR týmu Janík Motorsport ovládl kvalifikaci i oba závody víkendu a z Brna odjíždí s maximem bodů. Už v sobotní kvalifikaci nasadil tempo, které soupeřům nedalo šanci, a v rozhodujících jízdách pak už jen kontroloval průběh závodů.
Průběh víkendu a stav šampionátu
Kout vyhrál start i první závod bez ztráty tempa. V nedělním závodě se sice pořadí na startu měnilo, ale od osmé pozice se Adam rychle probojoval na čelo a zopakoval vítězný výkon. Po Slovakiaringu vede šampionát s náskokem dvaceti bodů před Martinem Kadlečíkem. Jeho týmový kolega Jiří Zbožínek nasbíral osmnáct bodů a drží silnou pozici mezi juniory. V hodnocení týmů jsou Janíkovci druhí se ztrátou dvaceti bodů na Aditis Racing.

Specifikace vozu Hyundai Elantra N TCR
Základní technické údaje
Hyundai Elantra N TCR je upravený model postavený podle pravidel TCR, typicky s přeplňovaným čtyřválcem 2.0 a výkonem v rozmezí přibližně 350 koní, pohonem předních kol a sekvenční převodovkou. Vůz disponuje závodním podvozkem, výkonnými brzdami a homologovanými bezpečnostními prvky jako je ochranný rám a závodní sedačka.
Design a aerodynamika
Design Elantry N TCR vychází z produkčního N modelu, ale je výrazně upravený aerodynamickými prvky pro lepší přítlak a chlazení. Vizuálně kombinuje agresivní nárazník, rozšířené blatníky a výrazné zadní křídlo vhodné pro soutěžní nasazení.

Výkon, jízdní vlastnosti a srovnání
Ve srovnání s konkurencí v TCR, jako jsou Cupra Leon Competición nebo Audi RS 3 LMS, nabízí Elantra N TCR vyvážený mix trakce, předního tahu a stabilního chování v zatáčkách. Díky silnému motoru a upravenému podvozku je velmi konkurenceschopná na technických tratích typu Slovakiaring. Přesnost řízení a nastavení závodního šasi byly klíčové pro Koutovy vítězství.
Tržní pozice a relevance pro fanoušky
Hyundai Elantra N TCR představuje pro zákaznické týmy atraktivní volbu v rámci TCR kategorie. Nabízí moderní technologii, spolehlivost a dobrý servisní zázemí od zkušeného týmu. Pro fanoušky motorsportu je to důkaz, že české stáje dokážou konkurovat na mezinárodní scéně.
Co dál v kalendáři
Sezona TCR Eastern Europe má před sebou poslední dva víkendy. Další zastávkou bude okruh v Brně na začátku září a finále se pojede v maďarském Balaton Parku. Janík Motorsport i Adam Kout budou usilovat o udržení náskoku a potvrzení formy.
Zdroj: garaz

Komentáře