Chery míří do Česka: kazašská Astana Motors přiváží Tiggo 7 a Tiggo 8, první showroom v Průhonicích

Chery míří do Česka: kazašská Astana Motors přiváží Tiggo 7 a Tiggo 8, první showroom v Průhonicích

0 Komentáře Lucie Nováková

5 Minuty

Nový hráč na českém trhu: Chery přichází s podporou Astana Motors

Čínský výrobce Chery, jeden z největších exportérů automobilů, začne oficiálně nabízet své modely v České republice. Distribuci nebude řídit evropský importér AutoBinck, jak se původně uvažovalo, ale kazašská společnost Astana Motors, která dosud dovážela a vyráběla vozy mimo Kazachstán jen v Uzbekistánu. Astana Motors staví v Almaty továrnu s kapacitou až 90 000 vozů ročně a více než 60 % produkce míří na export. Pro české objednávky však první zásilka míří přímo z Číny; auta byla naložena v přístavu ve městě Wuhu.

Showroom a servisní zázemí

Prvním veřejným kontaktem značky v ČR má být vlajkový showroom v Průhonicích u dálnice D1. Podle tiskové zprávy bude prostor fungovat jako zážitkové centrum s výcvikovým a školicím zázemím pro budoucí dealery. Astana Motors avizuje rychlou přípravu kompletní prodejní sítě, nicméně konkrétní seznam partnerů a servisních míst zatím zveřejněn nebyl.

Jaké modely dorazí do Česka?

První loď veze dva SUV modely: Chery Tiggo 7 a větší Tiggo 8. Obě řady nabídnou klasické spalovací verze i plug-in hybridy (PHEV). Podle výrobce jde o cenově dostupné hybridní crossovery zaměřené na kombinaci moderní techniky, hospodárného provozu a komfortu.

Chery Tiggo 7 – specifikace a výkon

Spalovací varianta Tiggo 7 bude vybavena čtyřválcovým motorem 1.6 T-GDI s výkonem 110 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou Getrag, tedy konfigurací známou i z modelu Jaecoo 7. Dostupné budou jak verze s předním pohonem, tak s pohonem všech kol. Plug-in hybrid s označením Chery Super Hybrid má jako základ 1.5 motor s deklarovanou tepelnou účinností 44,5 %. Baterie PHEV má kapacitu 18,3 kWh a podporuje rychlé dobíjení výkonem 40 kW. Samotný spalovací motor je udáván na 107 kW, elektromotor na 152 kW a kombinovaný systémový výkon dosahuje 208 kW. U hybridu je zatím pohon veden pouze na přední kola.

Chery Tiggo 8 – sedmimístný crossover

Tiggo 8 přinese stejnou techniku jako Tiggo 7, včetně PHEV varianty, ovšem v základním provedení se spalovacím motorem bude zatím dostupný pouze s pohonem předních kol. Nabídne sedmimístné uspořádání, bohatou bezpečnostní výbavu (v některých verzích až devět airbagů) a více prostoru pro rodiny nebo uživatele hledající větší crossover.

Ceny a dostupnost

Oficiální ceny pro český trh zatím nejsou potvrzeny; z Polska ale víme orientační úroveň cen. Spalovací Tiggo 7 začíná v Polsku na 124 900 PLN (přibližně 730 000 Kč), verze s pohonem všech kol se v přepočtu posouvá blíže k 900 000 Kč. Plug-in hybrid Tiggo 7 stojí v Polsku kolem 154 900 PLN (cca 902 000 Kč). Tiggo 8 se spalovacím motorem startuje na 149 900 PLN (asi 870 000 Kč), hybridní varianta se blíží hranici přibližně 1 000 000 Kč.

Design, výbava a konkurence

Obě auta cílí do segmentu kompaktních až středně velkých SUV/crossoverů. Designově Chery sází na moderní, evropsky orientované tvary, dostatek bezpečnostních prvků a bohatou standardní výbavu včetně asistenčních systémů. V porovnání s Omoda nebo Jaecoo jde o nabídku s podobným poměrem ceny a výbavy, přičemž PHEV verze slibují výrazné úspory paliva a lepší emisní hodnoty pro zákazníky hledající ekologičtější provoz.

Pro koho jsou vozy určeny a pozice na trhu

Chery s podporou Astana Motors cílí na zákazníky, kteří potřebují dostupné rodinné SUV s moderními technologiemi a možností hybridního provozu. Díky konkurenčním cenám a široké výbavě mohou tyto modely oslovit fleetové zákazníky i privátní zájemce. Hlavní výzvou zůstává vybudování důvěry v servisní síť, dostupnost dílů a záruka.

Závěr

Ačkoliv detaily distribuce a kompletní dealerské sítě nejsou zatím zcela jasné, příchod prvních vozů na loď a otevření showroomu v Průhonicích jsou jasným signálem, že Chery s Astana Motors myslí vstup na český trh vážně. Značka slibuje dostupné hybridní crossovery kombinující moderní technologie, hospodárný provoz a komfort – parametr, který by mohl zaujmout české řidiče i firemní zákazníky.

Zdroj: auto

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář