3 Minuty
Cupra dosáhla významného milníku na českém trhu
Španělská značka Cupra, stále relativně mladá automobilka na scéně, právě oznámila, že v Česku prodala už 10 000 vozů. Jubilejní automobil byl předán v brněnské Cupra Garage a jde o vrcholný kombík Leon VZ Extreme s motorem 2.0 TSI o výkonu 333 koní, automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
Krátká historie a modelová nabídka
Původně sportovní odnož Seatu startovala Cupra pouze s modelem Ateca, dnes má ale pestrou paletu modelů včetně prvního samostatného modelu Formentor, který od roku 2021 táhne prodeje značky. Formentor se u nás tradičně prodává v tisícových počtech ročně a patří k hlavním tahounům růstu.

Prodeje, pozice na trhu a plány do budoucna
V prvních sedmi měsících letošního roku eviduje Cupra v Česku 2 228 registrací, což je meziroční nárůst o 69 %, a značka se tak vyšvihla na patnácté místo mezi všemi značkami. Cupra plánuje další rozšiřování dealerské sítě a konceptu Cupra Garage, které propojují showroom s životním stylem značky.
Model Terramar a hybridní nabídka
Do budoucna Cupra hodně sází na vlajkové SUV Terramar, které je nabízené se zážehovými motory i jako plug-in hybrid. Prvních sedm měsíců roku přineslo Terramaru přes 400 registrací, což dokládá zájem o kombinaci SUV designu a ekologičtějších pohonů.
Specifikace jubilejního vozu
- Model: Cupra Leon VZ Extreme (kombi)
- Motor: 2.0 TSI
- Výkon: 333 koní
- Převodovka: automatická
- Pohon: pohon všech kol (4x4)
Design a jízdní vlastnosti
Leon VZ Extreme kombinuje agresivní sportovní design s praktickou stránkou kombi karoserie. Aerodynamika, pevnější podvozek a pohon všech kol podtrhují sportovní charakter a lepší trakci při vyšších výkonech. Cupra tak oslovuje řidiče, kteří hledají kombinaci výkonu, funkčnosti a exkluzivity.
Srovnání a tržní pozice
Ve srovnání s konkurencí se Cupra profiluje jako prémiovější a sportovně laděná alternativa tradičních značek. Nabízí specifické modely jako Formentor či Leon VZ Extreme a zároveň rozšiřuje nabídku o ekologičtější plug-in hybridy u modelu Terramar, čímž cílí na širší spektrum zákazníků.
Podle Tomáše Navrátila, vedoucího divize Cupra v Porsche Česká republika, je úspěch výsledkem úspěšné dealerské sítě a rostoucí obliby značky. Současní i budoucí majitelé se tak mohou těšit na další novinky a rozšířenou nabídku showroomů Cupra Garage po celé republice.
Zdroj: garaz

Komentáře