3 Minuty
Středoevropská rallye přinesla domácím fanouškům sladkou tečku: Jan Černý ovládl kategorii WRC2 a svou Škoda Fabia RS dovezl až na nejvyšší stupínek. V absolutním pořadí dojel do cíle na devátém místě, před ním byly pouze speciály nejvyšší kategorie a speciál Olivera Solberga jedoucí mimo pořadí WRC2. Druhé místo obsadil také Čech Filip Mareš, takže na pódiu panovala dvojitá česká radost.
Vyjádření a týmy
„Každý den jsme přidávali na tempu a dokázali bojovat s klukama, kteří mají odjeté strašné množství kilometrů. Říkal jsem si, že když budeme bojovat o bednu, bude to fajn… a my jsme vyhráli,“ komentoval Černý. Navigátor Ondřej Krajča stál po boku vítěze, zatímco prezident Autoklubu Jan Šťovíček upozornil, že Středoevropská rallye si dá minimálně roční pauzu v kalendáři WRC.

Technika: Škoda Fabia RS v rally specifikaci
Specifikace a výkon
Rallyová Škoda Fabia RS nabízí upravený přeplňovaný motor, výkon v rally specifikaci, zesílený podvozek, pevnostní bezpečnostní klec a sportovní převodovku. Díky agilnímu řízení a laděnému podvozku se auto výborně chová na českých „erzetech“. Tyto vlastnosti se promítají i do vnímání značky Škoda mezi českými zákazníky – sportovní verze zvyšují atraktivitu modelu i na běžném trhu.

Design a ergonomie
Fabia RS v závodní úpravě staví na čistém, funkčním designu a ergonomii zaměřené na rychlou orientaci posádky. Pro české a evropské zákazníky takové závodní vzdálené verze často inspirovaly limitované edice a sportovní paketové výbavy v showroomu.
Trh a dopad pro české řidiče
V Česku rostl zájem o sportovnější varianty Škody v posledních letech; dostupnost dílů a servisu u značky je dobrá, a proto je Fabia i v civilní podobě oblíbená mezi mladšími řidiči. Ceny ojetých sportovních modelů zatím odrážejí evropské trendy – v některých segmentech je poptávka vyšší než nabídka. To platí i pro srovnání s trhy ve Vilniuje nebo Kaune, kde se ojeté špičkové kompakty také těší stabilní poptávce. V souvislosti s tím stojí za zmínku i trh v Lietuva a obecně Lietuvos automobilių rinka: dostupnost modelů Škoda je zde podobná, a výrobci často cílí s nabídkami i na vairuotojams Lietuvoje.

Porovnání s evropskými rivaly
Fabia RS v rally specifikaci konkuruje podobně připraveným autodům od evropských výrobců. Na českém trhu má výhodu husté servisní sítě a dobrou cenu dílů, což snižuje provozní náklady pro nadšené řidiče i amatérské týmy.

Budoucnost Středoevropské rallye
Je škoda, že závod spojovaný s českými, německými a rakouskými rychlostními zkouškami si dá přestávku. Jak řekl Jan Šťovíček, všichni by byli rádi, kdyby pauza byla jen jednoroční. Držíme palce, aby se jednání o návratu závodu povedla – pro český motorsport by to byl velký přínos.
Zdroj: garaz
Zanechte komentář