Yangwang U9 se vrací na Nürburgring: Nové rekordy na dosah | Lever.cz – Nejnovější Zprávy o Autech a Automobilovém Průmyslu
Yangwang U9 se vrací na Nürburgring: Nové rekordy na dosah

Yangwang U9 se vrací na Nürburgring: Nové rekordy na dosah

2025-06-25
0 Komentáře Lucie Nováková

3 Minuty

Yangwang U9 opět na Nürburgringu: Snaha o nové rekordy

Svět výkonných elektrických supersportů čeká další zlomový okamžik. BYD Yangwang U9 se v červenci znovu postaví na legendární německou trať Nürburgring Nordschleife, aby se pokusil o další rychlostní zápis do historie. Po úspěšné sezóně 2024, kdy U9 stanovil nový čínský rychlostní rekord 391,94 km/h a zajel kolo na Nürburgringu za vynikajících 7:17.900, namířil tento plně elektrický supersport směrem k dalším ambiciózním metám v roce 2025.

Vývoj, testování a technologie: Novinky pro rok 2025

BYD již do Německa doručil testovací prototypy Yangwang U9. Technický tým zde zahájí důkladné zkoušky v renomovaném testovacím centru ATP. Hlavním bodem programu ale bude naplno zaměřený pokus o zdolání nelehkého okruhu Nürburgring Nordschleife, považovaného za nejnáročnější závodní trať na světě. V uplynulém roce se inženýři z Yangwangu intenzivně věnovali ladění klíčových modulů a vlastních systémů, přičemž využili pokročilé simulační nástroje a shromážděná data k maximalizaci potenciálu inovativní platformy e4 a technologie podvozku DiSus-X.

Podle oficiálních zdrojů nejde pouze o dosažení atraktivních časů na kolo. Tento etapový vývoj podtrhuje ambice Číny stát se lídrem v segmentu elektrických supersportů na globální úrovni. „Tento fáze testování v zahraničí nejen dokazuje technický pokrok Yangwang U9, ale i posouvá čínské inženýrství supersportů na světové scéně kupředu,“ uvedl mluvčí BYD.

Špičkové parametry: Výkon, rychlost a inovace

Technické specifikace

Yangwang U9 pohání unikátní čtyřmotorový elektrický pohon s výkonem 960 kW (1 287 koní) a točivým momentem 1 680 Nm. Elektromotory dosahují až 21 000 ot/min a akcelerace z 0 na 100 km/h zabere pouze 2,36 sekundy, což řadí U9 mezi nejrychlejší hyperauta světa.

Závodní DNA i do běžného provozu

U9 se odlišuje od mnoha ryze závodních soupeřů tím, že je úzce spjatý se sériovým modelem. Pro Nürburgring byl upraven jen minimálně, zůstal však plně schváleným silničním vozem - díky tomu zachovává vysoký komfort i standardy běžné výroby, přestože nabízí špičkové jízdní výkony na okruhu.

Design, pozice na trhu a konkurenční výhoda

Yangwang U9 je ukázkou špičkových technologií i odvážného designu. Jeho aerodynamická silueta je navržena pro maximální stabilitu a efektivitu při vysokých rychlostech. Strategicky je model postaven jako globální konkurent tradičních ikon superaut a využívá pověst BYD v oblasti inovací a spolehlivosti elektromobilů k oslovení světových fanoušků výkonných vozů.

Kombinací dechberoucí akcelerace, moderní elektroarchitektury a důrazu na praktickou využitelnost výkonu představuje Yangwang U9 ambiciózní výzvu pro tradiční hranice. Opakované účasti na legendárním Nürburgringu potvrzují jeho kvality i rostoucí význam Číny v oblasti výkonných elektrických superaut.

Srovnání a výhled do budoucna

Tím, že Yangwang sází na modelovou verzi co nejblíže sériové produkci, odlišuje se od konkurentů, kteří volí čistě speciální prototypy. Tím zvyšuje důvěru zákazníků v to, že prezentovaný výkon je opravdu dostupný i na běžných silnicích. S blížícím se červencovým testem na Nürburgringu roku 2025 automobilový svět netrpělivě čeká, zda Yangwang U9 posune standardy v oblasti rychlosti, technologií i globálních ambicí elektrických superaut.

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář