5 Minuty
Prelude znovuzrozený pro hybridní éru
Po dvacetileté přestávce se Honda Prelude vrací, přetvořená pro elektrifikovanou dobu. Model 2026 Prelude není nostalgickým retro kouskem, ale moderním kupé, které kombinuje efektivitu, pohodlí a požitek z jízdy. Honda prezentuje nový Prelude jako pravý grand tourer, který vzdává hold svému sportovnímu dědictví a současně odpovídá dnešní poptávce po hybridní úspornosti a každodenní praktičnosti.
Skupina pohonu a výkon
Dvou-motorový hybrid s okamžitým nástupem síly
V jádru Preluda pracuje dvou-motorový hybridní systém Hondy, sdílený s Civic Hybrid. Dvoulitrový čtyřválec s přímým vstřikováním a cyklem Atkinson je spojen se silným elektrickým motorem a dohromady dodávají kombinovaný výkon 200 koní a 232 lb-ft (315 Nm) točivého momentu. Benzinový motor přispívá 141 hp a 134 lb-ft (182 Nm), zatímco elektrický motor přidává 181 hp a 232 lb-ft (315 Nm).
Čísla na papíře mohou působit střídmě, ale rozhodující je způsob dodání výkonu. Okamžitý elektrický točivý moment zajišťuje ostrý nástup z místa, zatímco spalovací jednotka hladce asistuje při vyšších zátěžích. Honda dosud nezveřejnila zrychlení 0–60 mph ani údaje EPA o spotřebě, ale majitelé mohou očekávat svižný průběh výkonu ve středním pásmu a sebevědomé výjezdy z rychlých zatáček díky elektrickému dobití.

S+ Shift: simulované převody, skutečné emoce
Aby byla zkušenost z jízdy poutavější, Honda představuje režim S+ Shift. Tento režim simuluje řazení převodových stupňů, nabízí virtuální synchronizaci otáček a při použití pádélek na volantu zesiluje zvuk motoru. Nejedná se o fyzickou manuální převodovku ani DCT, ale přidává řízenou, emocionální rovinu jízdy pro nadšence, kteří chtějí víc než jen tichou efektivitu.
Podvozek, brzdy a jízdní vlastnosti
Podvozkové základy z Type R vyladěné pro touring
Jednou z výrazných vlastností Preluda je hardwarová výbava odvozená z Type R. Poprvé je hybridní systém spojen s geometrií zavěšení z Civic Type R, včetně předního řešení s dvojitou osou (dual-axis strut), širokých rozchodů předních i zadních kol a robustních brzd. Prelude využívá 13,8palcové (350 mm) přední kotouče s čtyřpístkovými hliníkovými třmeny Brembo v exkluzivní barvě Prelude Blue a 12,0palcové (305 mm) zadní kotouče.
Adaptivní tlumiče převzaté z Type R byly přeladěny tak, aby dávaly přednost komfortu bez kompromisů v přesnosti řízení. Na kolech o průměru 19 palců v provedení Berlina Black s pneumatikami 235/40R19 volí Prelude vyvážení mezi přilnavostí a nižším valivým odporem, na rozdíl od extrémně lepivé směsi 265 u Type R. Honda také přidává vylepšený systém Agile Handling Assist, který koordinuje brzdění a hnací sílu pro ostřejší nájezd do zatáčky a větší jistotu řidiče.

Design a rozměry
Sportovní proporce, čisté provedení
Prelude sedí nízko a široce se sportovními proporcemi: rozvor náprav 102,6 palce (2 606 mm), délka 178,4 palce (4 532 mm), šířka 74,0 palce (1 880 mm) a výška pouhých 53,4 palce (1 356 mm). Charakteristické prvky zahrnují dvojitý „double-bubble“ střešní profil, rozšířené blatníky a plně protažená zadní světla. Aerodynamika je integrována velkým předním podspoilerem a čistým liftbackovým zadkem. Laserové pájení podél linie střechy odstraňuje viditelné lišty a dodává kupé prémiově tvarovaný vzhled.
Volby barev exteriéru zahrnují novou Winter Frost Pearl s volitelnou kontrastní černou střechou, Meteorite Gray Metallic, Crystal Black Pearl, Rally Red a Boost Blue Pearl.

Interiér, konektivita a praktičnost
Kabina zaměřená na řidiče s praktičným zavazadlovým prostorem
Uvnitř sdílí Prelude architekturu palubní desky s modelem Civic a nabízí 10,2palcový digitální přístrojový štít a 9palcový HD dotykový displej s Google integrovaným, bezdrátovým Apple CarPlay, Android Auto a bezdrátovou indukční nabíječkou pro telefon. Unikátní detaily interiér pozvedávají: vyhřívaná sportovní sedadla čalouněná kůží s vyraženým logem Prelude, perforované vložky v „houndstooth“ vzoru, asymetrické boční vedení a modré kontrastní prošívání.
Uspořádání 2+2 nabízí 32 palců (813 mm) místa na nohy na zadních sedadlech pro kratší jízdy a praktický zavazadlový prostor přístupný přes liftback. S objemem 15,1 kubických stop (428 litrů) je Prelude užitečnější než mnoho kupé a v zavazadlovém prostoru dokonce překonává Civic Sedan.
Každý Prelude zahrnuje prémiový osmipásmový audio systém Bose Centerpoint naladěný pro tuto kabinu a Google integrovaný přichází s bezplatným tříletým neomezeným datovým plánem pro mapy, hlasové asistenty a aplikace.
Umístění na trhu a srovnání
Hodnota Preluda na trhu je spíše niková, ale strategická v rámci značky, která se rychle přebudovává na hybridní pohony. Hybridy již tvoří přibližně třetinu prodejů Hondy v USA a společnost očekává, že podíl překročí 60 procent do roku 2026. Prelude rozšiřuje hybridní portfolio jako čtvrtý hybridní model, kombinující emocionální přitažlivost s úspornou technologií. Ve srovnání s Civic Type R je Prelude méně extrémní a více uhlazený — grand tourer, který si půjčuje výkonnostní DNA, ale preferuje každodenní komfort a stabilitu na dlouhé vzdálenosti.
Dostupnost
Očekává se, že Honda Prelude 2026 dorazí do autorizovaných prodejen koncem podzimu, a nabídne tak kupujícím stylovou, úspornou a propojenou volbu kupé, která přemosťuje výkonnostní dědictví Hondy s její elektrifikovanou budoucností.
Zdroj: autoevolution

Komentáře