3 Minuty
Podrobnější pohled na obtíže Chevroletu Bel Air 1964 na trhu
Mezi milovníky klasických amerických vozů je Chevrolet Bel Air dobře známý, avšak na seznamu vysněných veteránů nebývá nejvýše. Potvrzuje to i konkrétní případ – jeden Chevrolet Bel Air z roku 1964 je nabízen k prodeji na eBay již přes tři roky, stále však čeká na nového vlastníka. Navzdory opakovanému snižování ceny z původních 7 500 dolarů na aktuálních 7 000 dolarů tento ikonický sedan zatím nebudi kupní horečku.
Design a postavení na trhu: Bel Air versus Impala
V roce 1964 byl Bel Air v nabídce Chevroletu plnohodnotným, ale cenově dostupným vozem do rodiny. Ve srovnání s populárnější a luxusnější Impalou, která lámala prodejní rekordy, zůstával Bel Air rozumnou volbou pro zákazníky s omezenějším rozpočtem – k dostání byl jako sedan i kombi.
Model 1964 nenabídl žádné zásadní inovace, což bylo dané blížícím se příchodem modernizovaných Chevroletů pro rok 1965. Právě toto přechodné období snížilo atraktivitu Bel Air v porovnání s nadcházející generací, která slibovala nové designové prvky a rekordní prodeje.
Stav vozu: Rozpracovaná renovace
Snímky aktuálně nabízeného Chevroletu Bel Air 1964 odhalují stav bez přikrášlení – karoserie má povrchovou rez, několik chybějících dílů a patrné známky dlouhodobého vystavení povětrnosti. Prodávající uvádí nedávné opravy předního zavěšení a zadní nápravy, které podle něj mají najeto méně než 100 mil. Podobná tvrzení se však v inzerátu opakují již tři roky, což zpochybňuje, zda opravdu došlo k posunu v renovaci.
Klíčové komponenty, tedy motor a převodovka, momentálně nejsou ve voze zabudovány, i když prodávající ujišťuje, že budou součástí prodeje. Pod kapotou by měl být oblíbený vidlicový osmiválec 283 c.i. s automatickou převodovkou, populární varianta této generace. Auto je však třeba brát jako projekt – není schopné jízdy a vyžaduje kompletní instalaci pohonného ústrojí.
Proč se tento klasický vůz stále neprodává?
Nejzásadnějšími překážkami prodeje jsou zjevně neúplná renovace, stav projektu a nižší popularita modelu ve srovnání s Impalou. Povrchová rez, nutné další sestavení a nedostatek detailních informací o stavu motoru vzbuzují u potenciálních zájemců nejistotu. Fotografie opakovaně pořízené ve venkovních podmínkách zvyšují obavy z rozsáhlejší koroze karoserie a podlah.
Cena a vnímání kupců
Prodávající postupně snížil minimální cenu na 7 000 dolarů v aukci bez rezervace. Toto lákavé číslo sice může zaujmout zájemce o renovace klasických aut, avšak dosud se žádný kupec nerozhodl učinit nabídku. Pro většinu sběratelů tvoří komplikovaná renovace, méně prestižní model a chybějící díly obtížnou kombinaci – i přes zlevnění.
Naopak Impala ze stejné éry se těší vyšší poptávce i tržní ceně, což znamená zajímavější návratnost investice pro restaurátory.
S blížícím se koncem aukce a bez jediného příhozu to zatím vypadá, že Chevrolet Bel Air 1964 svého nového majitele zřejmě nenajde. Pokud uvažujete o projektu renovace klasického vozu a chcete více informací, kontaktujte prodávajícího přímo. Máte vlastní názor, proč tento Bel Air stále zůstává bez kupce? Podělte se o něj v komentářích níže.
Zdroj: autoevolution

Komentáře