Chevrolet Impala z roku 1966: Projektová klasika ke koupi | Lever.cz – Nejnovější Zprávy o Autech a Automobilovém Průmyslu
Chevrolet Impala z roku 1966: Projektová klasika ke koupi

Chevrolet Impala z roku 1966: Projektová klasika ke koupi

2025-08-15
0 Komentáře Lucie Nováková

4 Minuty

Přehled: Chevrolet Impala 1966 jako projektová příležitost

Na eBay se aktuálně nabízí Chevrolet Impala z roku 1966, který již prošel určitými úpravami, ale čeká jej kompletní renovace. Prodejce knight1251 uvádí, že karburátor byl repasován a originální čtyřkomorový motor V8 327 (s odpovídajícími sériovými čísly) byl naposledy spuštěn přibližně před rokem. Aukce končí zhruba za šest dní a vůz sleduje 69 zájemců. Impala je nabízena za 6 500 dolarů s možností návrhu ceny (Make Offer) a nachází se v Ojai, Kalifornie. K vozu je k dispozici čistý titul.

Technické parametry vozu

Motor a pohonné ústrojí

Originální motor V8 327 cu in se čtyřkomorovým karburátorem představuje atraktivní posun oproti základnímu motoru 283. Podle prodávajícího má motor odpovídající sériová čísla. Karburátor byl repasován, nicméně palivové čerpadlo je nefunkční a automatická převodovka vyžaduje opravu, což znamená, že v rámci renovace je nutné se zaměřit na dodávku paliva i pohonnou soustavu.

Stav karoserie, interiéru a podmínky

Fotografie ukazují povrchovou korozi na karoserii a interiér vyžadující pozornost. Prodejce tvrdí, že se jedná pouze o povrchovou korozi, přesto se doporučuje osobní prohlídka k ověření stavu plechů, podlah, kufru i rámu vozu. Interiérové prvky, sedačky a palubní deska budou pravděpodobně potřebovat renovaci nebo výměnu v závislosti na zamýšleném rozsahu obnovy.

Design a historické souvislosti

Modelový rok 1965 přinesl novou generaci Impaly a Chevrolet tuto řadu rozšířil o luxusnější Caprice. Caprice byl původně volitelným balíčkem pro Impalu, ale od roku 1966 se stal samostatným modelem. Zatímco Caprice oslovil zákazníky hledající vyšší komfort a luxus, Impala zůstala tradiční volbou pro fanoušky velkých amerických vozů — zejména ve verzích s více dveřmi, s paketem Super Sport nebo silnějšími V8 motory.

Výkon a potenciál pro jízdu

Konfigurace s motorem 327 s karburátorem na 4 komory nabízí více středních otáček a výkonu než základní typ 283, což z ní činí atraktivní volbu pro ty, kdo plánují dobovou renovaci zaměřenou na zábavnou jízdu. Aktuální stav ovšem neumožňuje vůz bezpečně provozovat — je třeba řešit čerpadlo, převodovku a další mechanické zásahy. Po opravě (výměna palivového čerpadla, servis převodovky, základní seřízení a kontrola zapalování i chlazení) může být tato Impala ideálním vozem na víkendové ježdění.

Tržní pozice a sběratelský potenciál

Tato Impala splňuje mnoho požadavků na atraktivní veteránský projekt: populární model, žádoucí motor 327 V8 a čistý titul. Nejde však o vzácný exemplář; i po kvalitní renovaci nelze očekávat nejvyšší sběratelskou hodnotu. Motor 327 má lepší tržní potenciál než základní varianty, ale zisk z případného prodeje bude nižší než u vzácnějších verzí SS nebo limitovaných sérií.

Srovnání a doporučení pro kupce

V porovnání s nově oddělenou Caprice z roku 1966, zaměřenou na luxus, zůstala Impala preferovanou volbou pro zájemce o výkon a tradiční americký full-size. Pokud uvažujete o koupi této Impaly jako projektu, přizvěte k inspekci mechanika či odborníka na renovace. Ověřte sériová čísla motoru a převodovky, zkontrolujte skrytá místa s možnou korozí, vyhodnoťte stav podlah a zavěšení, a zajistěte si odtah — vůz v aktuálním stavu není pojízdný.

Cena, nabídka a logistika

Impala je nabízena za 6 500 dolarů s možností nabídky ceny. Na eBay ji sleduje 69 zájemců a aukce končí za přibližně šest dní; zájemci by měli jednat rychle. Vůz se nachází v Ojai, Kalifornie a vzhledem ke svému stavu doporučujeme profesionální přepravu nebo odtah. Titul je k dispozici, což usnadní následnou registraci.

Závěr

Pro stavitele a nadšence znamená tato Impala z roku 1966 reálný projekt s vyhledávaným motorem 327 a původními čísly. Vyžaduje kompletní mechanickou i estetickou renovaci, ale může se stát spolehlivým veteránem na srazy i víkendové projížďky. Je však nutné počítat s tím, že jde o projektový vůz, nikoliv vzácný sběratelský kousek — uzpůsobte tomu svůj rozpočet i časový harmonogram.

Zdroj: autoevolution

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář