DS přiváží modely N°8 a N°4 do Česka, co to znamená

DS Automobiles uvedla v Česku dvě novinky: elektrické SUV N°8 a omlazený hatchback N°4. Článek rozebírá specifikace, ceny, edice Jules Verne, prodejní cíle v ČR a porovnání s evropským i litevským trhem.

Komentáře
DS přiváží modely N°8 a N°4 do Česka, co to znamená

5 Minuty

Francouzská prémiová značka DS Automobiles představila v Praze dvě klíčové novinky pro český trh: plně elektrické SUV DS N°8 a omlazený hatchback DS N°4. Národní premiéru jsme navštívili osobně a hovořili s ředitelkou značky pro ČR Martinou Bedrnovou i s ambasadorkou značky Lucií Borhyovou. Obě novinky míří do odlišných segmentů, přičemž každá může oslovit specifickou skupinu českých řidičů.

Proč to zajímá české řidiče

DS N°8 zaplňuje mezeru v nabídce značky v segmentu SUV-D a v Česku se stává novým vlajkovým modelem. V době, kdy poptávka po prémiových SUV roste, zvlášť mezi firemními zákazníky a manažery, nabízí DS konkurenční alternativu k etablovaným značkám. DS N°4 pak cílí na kompaktnější, designově orientované zákazníky, kteří hledají prémiový hatchback s moderními hybridními a elektrickými pohony.

Specifikace a výkon: co nabízí N°8 a N°4

DS N°8 – elektrické SUV (technika a dojezd)

N°8 je zatím dostupné výhradně jako plně elektrický vůz s bateriemi o kapacitách 73 kWh a 97,2 kWh. Uvedené kombinace umožňují výkonové varianty 230, 245 a 350 koní, s pohonem předních kol i pohonem všech kol. Deklarovaný dojezd dosahuje až 550, 651 nebo až 750 km v závislosti na verzi. V praxi to znamená, že DS N°8 může být pro české řidiče konkurencí vůz typu Tesla či německých prémiových elektromobilů, pokud jde o komfort a dojezd v reálných podmínkách České republiky.

DS N°4 – nabídka pohonů a uvnitř

N°4 prošel faceliftom, který přinesl upravenou příď a modernější interiér s větším digitálním přístrojovým štítem. Nabídka zahrnuje mild-hybrid, plug-in hybrid a čistý elektromobil; české zastoupení navíc plánuje návrat dieselového čtyřválce na jaře 2026. Základní ceny startují u standardních verzí od přibližně 850 000 Kč, nejdražší elektrická varianta od 1 260 000 Kč. Zaváděcí edice Jules Verne s 145koňovým mild-hybridem byla v ČR zlevněna na 770 000 Kč, což dává šanci získat dobře vybavený hatchback za příznivou cenu.

Design, výbava a dojmy ambasadorky

Design obou modelů staví na avantgardním pojetí značky DS. Lucie Borhyová jako ambasadorka vyzdvihla dvoubarevnou karoserii, „koňakovou“ barvu a interiér s hnědou kůží Nappa. Z praktických prvků ocenila větší prostor v SUV, který je v českém provozu často rozhodující (zvláště u cest do hor nebo rodinných víkendů), a také masážní sedačky či ohřívač šíje, které mohou zpříjemnit jízdu v městských zácpách Prahy.

Tržní umístění v Česku a srovnání s Evropou

V Česku má DS zatím pouze jednu oficiální prodejnu v Praze a síť servisních center čítající pět míst (s plánovanými dvěma dalšími). To znamená, že zájemci z regionů budou muset počítat s dojezdem na prodejnu nebo sháněním testovací jízdy v nejbližším servisu. Martina Bedrnová odhadla roční prodeje DS N°8 v ČR na 20–30 kusů a u N°4 plánuje 50–60 kusů ročně. Tyto cíle odpovídají realitě menšího prémiového brandu na českém trhu, kde dominují německé prémiové značky.

Ve srovnání s evropskými trhy, zejména s Francií, kde je DS tradičně silnější, bude expanze v Česku postupná. Zajímavé je také porovnání s trhy v Pobaltí – například v Lietuva nebo v Lietuvos automobilių rinka je poptávka po kompaktních prémiových vozech v centrech měst jako Vilniuje a Kaune vyšší, což by DS mohlo využít při plánování exportních zásob a marketingu. Z pohledu vairuotojům Lietuvoje mohou nabídky DS působit atraktivně díky kombinaci designu a elektrických technologií.

Ceny, edice Jules Verne a dostupnost

Cenové rozpětí DS N°8 je od 1 590 000 Kč do cca 2 090 000 Kč v závislosti na výbavě; edice Jules Verne přidává tematické prvky a exkluzivní výbavu. U N°4 je atraktivní zaváděcí nabídka, která může přilákat zákazníky hledající poměr ceny a výbavy. Pro české zákazníky je důležité sledovat trend zdražování v EU — ceny nových vozů v Česku kopírují evropské trendy, ale místní promoakce a omezené série mohou nabídnout výhodu.

Co to znamená pro české kupce a firmy

DS N°8 je logickou volbou pro firmy, které hledají prémiové elektrické SUV pro management, zatímco N°4 osloví zákazníky preferující styl a technologii v kompaktním balení. Testovací jízdy a redakční testy, které chystáme ještě letos, objasní praktické aspekty provozu v českých podmínkách — spotřebu, komfort v zimě, servisní zázemí a reálný dojezd. Do té doby lze říci, že DS posiluje svou přítomnost, ale úspěch bude záviset na dostupnosti vozů, servisu a marketingových aktivitách v ČR i ve srovnání s trhy jako Lietuva či západní Evropa.

Budeme obě novinky podrobně testovat v redakčních zkouškách a přineseme praktické srovnání s konkurencí. Sledujte naše testy a novinky — DS přichází do Česka v době, kdy si český trh stále oblíbňuje prémiové elektromobily a hybridy.

Zdroj: garaz

Zanechte komentář

Komentáře