Čínská alternativa Škody Elroq: Leapmotor B10 oficiálně startuje v Česku | Lever.cz – Nejnovější Zprávy o Autech a Automobilovém Průmyslu
Čínská alternativa Škody Elroq: Leapmotor B10 oficiálně startuje v Česku

Čínská alternativa Škody Elroq: Leapmotor B10 oficiálně startuje v Česku

2025-08-06
0 Komentáře Lucie Nováková

4 Minuty

Čínský hráč s podporou koncernu Stellantis

Čínská automobilka Leapmotor se svým klíčovým SUV modelem B10 míří na český trh. V pozadí přitom stojí známý koncern Stellantis, který v Leapmotoru vlastní část podílu. Tato spolupráce dodává novince na důvěryhodnosti i know-how. Podle dostupných informací se B10 zaměří nejen na konkurenční Škodu Elroq, ale také na další hráče, včetně domácích značek.

Design a rozměry

Leapmotor B10 se řadí do kategorie SUV-C, přičemž na délku měří 4,5 metru a využívá rozvor o délce 2,7 metru. Vnější design sází na uhlazené linie a efektní světelné lišty, díky nimž vůz působí současně i elegantně. Za zmínku stojí také zapuštěné kliky dveří a vícepaprsková litá kola, která dotvářejí dynamický vzhled SUV.

Vnitřní prostor a technologie

Moderní pojetí pokračuje i v interiéru. Centrem palubní desky je 14,6palcová dotyková obrazovka s uživatelským prostředím Leap OS, za jehož plynulý chod zodpovídá čip Qualcomm Snapdragon 8155. Nechybí samozřejmě integrace Apple CarPlay a Android Auto, takže propojení chytrého telefonu je otázkou okamžiku. Před řidičem je digitální přístrojový štít zobrazující důležité jízdní informace.

Automobilka prostřednictvím tuzemského zastoupení Emil Frey zdůrazňuje prostornost kabiny. Mluví se o 2 390 mm místa v podélném směru (od opěradla zadního sedadla k prostoru pro nohy), 1 027 mm prostoru pro hlavu vpředu a 1 005 mm vzadu. Zadní cestující prý ocení i šířku 1 400 mm a k dispozici je více než 20 úložných schránek.

Výbavové stupně

Výrobce chystá dvě základní linie, Life a Design. Verze Life nabídne panoramatickou střechu, 18palcová litá kola, 360stupňový kamerový systém i pestrou sadu asistentů pro řidiče. Vyšší stupeň Design pak přidává koženkové čalounění, ambientní podsvícení, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s elektrickým ovládáním a další prémiové prvky.

Výkon, dojezd a nabíjení

Na rozdíl od modelu C10, který se někde nabízí dokonce i s benzinovým generátorem, je B10 čistý elektromobil. V Česku se objeví se dvěma kapacitami baterie: 56,2 kWh (dojezd až 361 km) a 67,1 kWh (dojezd až 434 km). Díky palubní nabíječce zvládající 11 kW výkonu a podpoře stejnosměrného nabíjení DC až 168 kW lze akumulátor z 30 na 80 % kapacity dobít zhruba za 20 minut.

Elektromotor se stará o pohon zadních kol a disponuje výkonem 218 koní a točivým momentem 240 Nm. Z nuly na 100 km/h se tak SUV rozjede za přibližně 8 sekund a maximální rychlost činí 170 km/h. Bezpečnostní standardy potvrzuje maximální pětihvězdičkové ohodnocení v testech EuroNCAP.

Česká cena a dostupnost

Podle prvních zpráv se v tuzemsku dočkáme reálných kusů už v říjnu. Oficiální česká cena ještě sdělena nebyla, nicméně evropska startuje na 29 900 eurech, což odpovídá zhruba 735 000 Kč. V Česku má automobilka v současné době osm prodejních míst a plánuje další expanzi.

Postavení na trhu a konkurence

Hlavní soupeř, Škoda Elroq, se bude muset o zájemce poprat s novou čínskou nabídkou. Leapmotor B10 však reaguje i na oblíbence značky Dacia a nezalekne se ani dalších domácích modelů. Rozhodně patří k zajímavým hráčům na poli elektromobilů kolem hranice tříčtvrtě milionu korun.

Závěr

Celkově představuje Leapmotor B10 atraktivní vstup do segmentu rodinných SUV, které láká kombinací solidního dojezdu, svižného výkonu, moderních technologií a vyspělých bezpečnostních systémů. Jestli se mu podaří výrazněji prorazit, ukážou teprve následující měsíce, ale díky spolupráci se silným koncernem Stellantis a konkurenční ceně má B10 zaděláno na úspěch.

Článek

Další čínská značka vstupuje na český trh. Má silné zázemí, po krku půjde Škodovce i Dacii

První kusy se mají v Česku objevit už v říjnu letošního roku. Tuzemská cena není známá, ale evropská ano a činí 29 900 eur, což je v přepočtu asi 735 000 Kč. Leapmotor má u nás prozatím osm prodejců, ovšem plánuje nadále růst.

Zdroj: garaz

Ahoj! Jmenuji se Lucie a auta sleduji každý den – od novinek až po světové premiéry. Miluji psát o tom, co je nové, zajímavé a co může ovlivnit naše silnice. Sdílím s vámi to nejdůležitější ze světa a

Komentáře

Zanechte komentář