4 Minuty
Čínský hráč s podporou koncernu Stellantis
Čínská automobilka Leapmotor se svým klíčovým SUV modelem B10 míří na český trh. V pozadí přitom stojí známý koncern Stellantis, který v Leapmotoru vlastní část podílu. Tato spolupráce dodává novince na důvěryhodnosti i know-how. Podle dostupných informací se B10 zaměří nejen na konkurenční Škodu Elroq, ale také na další hráče, včetně domácích značek.
.avif)
Design a rozměry
Leapmotor B10 se řadí do kategorie SUV-C, přičemž na délku měří 4,5 metru a využívá rozvor o délce 2,7 metru. Vnější design sází na uhlazené linie a efektní světelné lišty, díky nimž vůz působí současně i elegantně. Za zmínku stojí také zapuštěné kliky dveří a vícepaprsková litá kola, která dotvářejí dynamický vzhled SUV.
Vnitřní prostor a technologie
Moderní pojetí pokračuje i v interiéru. Centrem palubní desky je 14,6palcová dotyková obrazovka s uživatelským prostředím Leap OS, za jehož plynulý chod zodpovídá čip Qualcomm Snapdragon 8155. Nechybí samozřejmě integrace Apple CarPlay a Android Auto, takže propojení chytrého telefonu je otázkou okamžiku. Před řidičem je digitální přístrojový štít zobrazující důležité jízdní informace.
Automobilka prostřednictvím tuzemského zastoupení Emil Frey zdůrazňuje prostornost kabiny. Mluví se o 2 390 mm místa v podélném směru (od opěradla zadního sedadla k prostoru pro nohy), 1 027 mm prostoru pro hlavu vpředu a 1 005 mm vzadu. Zadní cestující prý ocení i šířku 1 400 mm a k dispozici je více než 20 úložných schránek.
.avif)
Výbavové stupně
Výrobce chystá dvě základní linie, Life a Design. Verze Life nabídne panoramatickou střechu, 18palcová litá kola, 360stupňový kamerový systém i pestrou sadu asistentů pro řidiče. Vyšší stupeň Design pak přidává koženkové čalounění, ambientní podsvícení, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla s elektrickým ovládáním a další prémiové prvky.
Výkon, dojezd a nabíjení
Na rozdíl od modelu C10, který se někde nabízí dokonce i s benzinovým generátorem, je B10 čistý elektromobil. V Česku se objeví se dvěma kapacitami baterie: 56,2 kWh (dojezd až 361 km) a 67,1 kWh (dojezd až 434 km). Díky palubní nabíječce zvládající 11 kW výkonu a podpoře stejnosměrného nabíjení DC až 168 kW lze akumulátor z 30 na 80 % kapacity dobít zhruba za 20 minut.
.avif)
Elektromotor se stará o pohon zadních kol a disponuje výkonem 218 koní a točivým momentem 240 Nm. Z nuly na 100 km/h se tak SUV rozjede za přibližně 8 sekund a maximální rychlost činí 170 km/h. Bezpečnostní standardy potvrzuje maximální pětihvězdičkové ohodnocení v testech EuroNCAP.
Česká cena a dostupnost
Podle prvních zpráv se v tuzemsku dočkáme reálných kusů už v říjnu. Oficiální česká cena ještě sdělena nebyla, nicméně evropska startuje na 29 900 eurech, což odpovídá zhruba 735 000 Kč. V Česku má automobilka v současné době osm prodejních míst a plánuje další expanzi.
.avif)
Postavení na trhu a konkurence
Hlavní soupeř, Škoda Elroq, se bude muset o zájemce poprat s novou čínskou nabídkou. Leapmotor B10 však reaguje i na oblíbence značky Dacia a nezalekne se ani dalších domácích modelů. Rozhodně patří k zajímavým hráčům na poli elektromobilů kolem hranice tříčtvrtě milionu korun.
Závěr
Celkově představuje Leapmotor B10 atraktivní vstup do segmentu rodinných SUV, které láká kombinací solidního dojezdu, svižného výkonu, moderních technologií a vyspělých bezpečnostních systémů. Jestli se mu podaří výrazněji prorazit, ukážou teprve následující měsíce, ale díky spolupráci se silným koncernem Stellantis a konkurenční ceně má B10 zaděláno na úspěch.
.avif)
Článek
Další čínská značka vstupuje na český trh. Má silné zázemí, po krku půjde Škodovce i Dacii
První kusy se mají v Česku objevit už v říjnu letošního roku. Tuzemská cena není známá, ale evropská ano a činí 29 900 eur, což je v přepočtu asi 735 000 Kč. Leapmotor má u nás prozatím osm prodejců, ovšem plánuje nadále růst.
Zdroj: garaz

Komentáře