Porsche: Cayenne Electric — z digitálních testů do provozu

Porsche: Cayenne Electric — z digitálních testů do provozu

0 Komentáře

3 Minuty

Porsche přechází z virtuálního vývoje na testování v reálném provozu

Porsche uvádí, že jeho nadcházející Cayenne Electric je prvním sériovým modelem, který šel „přímo z digitálního celkového testování vozidla do předprodukční série.“ Místo stavby stovek raných prototypů se inženýři silně spolehli na simulace, než přešli k omezené předserijní výrobě. S oficiálním odhalením modelu očekávaným do konce roku Porsche zintenzivnilo testování na silnici v extrémních klimatických podmínkách, aby ověřilo chování vozu v reálném provozu a provozní spolehlivost.

Kde a co Porsche testovalo

Testování pokrylo široké rozmezí teplot — zhruba od −35 °C do +50 °C (přibližně −31 °F až 122 °F) — s testovacími kampaněmi v zemích Perského zálivu, v Death Valley v Kalifornii a v zimních podmínkách ve Skandinávii. Inženýři se soustředili na systémy, které jsou pro elektrické SUV zásadní: termální management baterie, klimatizaci a komfort kabiny, studené starty, trakci, jízdní vlastnosti a brzdění.

Hlavní body testovacího programu:

  • Termální management baterie a pohonného systému v extrémním teple i mrazu
  • Výkon HVAC systému a komfort kabiny při studených startech
  • Trakce a ovladatelnost na různorodých površích
  • Chování při nabíjení v různých klimatických podmínkách

Porsche uvádí, že Cayenne Electric se během programu „dobíjel rychle bez problémů“, což naznačuje úspěšné ověření nabíjecích a termálních systémů vozidla. Přesná kapacita baterie a oficiální údaje o dojezdu však zatím nebyly zveřejněny.

Bezdrátové dobíjení poprvé u sériové řady Porsche

Jedním z nejvýraznějších oznámení na nedávném veletrhu IAA Mobility v Mnichově bylo představení bezdrátového dobíjení, které Porsche předvedlo — neformálně nazývaného One-Box. Systém tvoří podlahová nabíjecí deska, která eliminuje nutnost pevného wallboxu a umožňuje indukční nabíjení po spárování s odpovídající deskou v automobilu.

Hlavní technické údaje a charakteristiky:

  • Až 11 kW výkonu při indukčním nabíjení
  • Účinnost přenosu energie udávaná až na 90 %
  • Funguje pouze po volbě doplňkové vozidlové desky vlastníkem
  • Nabízí se jako volitelný doplněk přes Porsche Centra a on-line obchod

Porsche prezentuje Cayenne Electric jako první sériové elektrické vozidlo podporující 11kW základní jednu-boxovou desku, což cílí na pohodlí zákazníků, kteří preferují bezkabelové dobíjení doma.

Umístění na trhu a další kroky

Po uvedení do prodeje se elektrický Cayenne připojí k existující řadě Cayenne, která zahrnuje varianty se spalovacími motory i plug-in hybridy. Pro kupující to znamená širší nabídku pod názvem Cayenne: tradiční spalovací verze, elektrifikované hybridy a nyní plně elektrické provedení.

Na IAA byl vystaven předprodukční prototyp Cayenne Electric v zářivém laku, aby demonstroval finální tvar před sériovou výrobou. Až do oficiálního uvedení — pravděpodobně ještě do konce roku — zůstávají specifikace jako velikost baterie, oficiální dojezd a časy nabíjení neveřejné. Veřejné testování a uvedení systému One-Box naznačují, že Porsche se zaměřuje na každodenní použitelnost a prémiové pohodlí u elektromobilů, nikoli jen na rekordní dojezdové údaje.

„Testování v reálném provozu uzavírá smyčku virtuální validace,“ uvedl mluvčí Porsche a tím zdůraznil dvojí přístup firmy: simulace doplněná o ověření v praxi.

Zdroj: autoevolution

Komentáře

Zanechte komentář