4 Minuty
Úvod: Moderní svaly, moderní starosti
Vlastnictví nového Dodge Charger Daytona EV by mělo být vzrušujícím vstupem do budoucnosti amerických muscle cars. Pro Randyho Sheara je ale zkušenost zcela opačná. Od dubnového zakoupení svého Dodge Charger Daytona EV se potýká s častými softwarovými chybami, nespolehlivostí a frustrací. Už po najetí 3 400 mil ho tento elektromobil dvakrát nechal stát na silnici – vždy musel povolat odtahovou službu.
Pocta, která se změnila v trápení
Randy má pro svůj vůz skutečnou vášeň. Investoval 4 300 dolarů do efektní oranžové fólie jako pocty legendárnímu “General Lee” – Dodge Charger z roku 1969 ze seriálu The Dukes of Hazzard. Jeho nadšení i finanční investice však podrobily těžké zkoušce neustávající technické problémy. Ačkoli Dodge Charger EV upoutá pozornost atraktivním vzhledem i odkazem na historii muscle cars, hrdost rychle střídá frustrace ze sériových závad.
Nadšení vystřídala marnost
Při vzpomínce na první delší jízdu Randy přiznává, že Charger Daytona EV mu přinesl adrenalinový zážitek – jeho srdeční tep vystoupal až na 120 úderů za minutu. Dnes mu však toto nadšení připadá vzdálené. Nedávno aplikace v telefonu ukázala plně nabitou baterii, zároveň se ale zobrazila chybová hláška. Doufal, že půjde o drobný problém, avšak vůz nereagoval. Opět nezbylo než zavolat odtah a sledovat, jak jeho ceněný Dodge EV odváží servis.
.avif)
Trvalé technické potíže podkopávají příslib Dodge Charger EV
Ze všeho nejvíc frustruje Randyho fakt, že některé funkce – jako elektrická okna či centrální zamykání – fungují částečně dál. Ironicky zůstalo například řidičovo okno otevřené tři dny, naštěstí alespoň nepršelo. Hlavní problém však přetrval – americký elektrický muscle car odmítal nastartovat.
Vzhled klame
Dříve Charger s oranžovým polepem sklízela obdiv všude, kam Randy přijel. Pochvaly za agresivní design byly běžné. Randyho však tížila skutečnost, že jeho téměř 200tisícimílový Chevy Suburban, poznamenaný časem, ho nikdy nenechal stát tak, jako jeho moderní elektromobil.
Je software slabinou elektrického Chargeru?
Softwarové problémy provázely Dodge Charger Daytona EV už před jeho uvedením na trh, což vedlo k odkladu první vlny prodejů. Přestože Randyho vůz prošel rozsáhlou aktualizací v servisu, elektronické závady přetrvávají. Jejich důsledkem jsou zmařené rodinné plány, zmeškaná setkání i oslavy. "Jsem frustrovaný a otrávený," přiznává Randy po dalším neúspěšném pokusu odvézt maminku na večeři. Uvažuje už i o uplatnění reklamace podle místních "lemon laws", pokud servis nenajde trvalé řešení.
.avif)
Záhada 12voltové baterie
Technik Moparu doporučil dobít 12voltovou baterii. Po dobití se na chvíli rozsvítila kontrolní panel a umělý výfuk Fratzonic zaburácel – vzápětí ale po odpojení startovacího boxu vůz opět zmlkl. Charger odmítá startovat, nelze ani zařadit rychlost a na displeji svítí výstražná ikona želvy signalizující omezený výkon. Cesta do autorizovaného servisu byla nevyhnutelná.
Spolehlivost elektroaut: Srovnání v kontextu trhu
Při každé další odtahové akci už řidič záchranné služby Randyho Charger Daytona EV poznával – nebylo to poprvé. Technik diagnostikoval vadnou 12voltovou baterii, deaktivoval umělý výfuk a doporučil výměnu. Po opravě Randy v servisu ujistili, že je vše v pořádku, ale při kontrole doma objevil nové chyby: ulomené úchyty, chybějící šrouby, podivné sklopení zadních sedaček a stále nedohuštěnou pneumatiku, přestože opravu slíbili.
Parametry a výkonnostní charakteristika
Dodge Charger Daytona EV vyniká agresivním vzhledem, výfukem simulujícím benzinové V8 a elektrickými výkony. I když zde nejsou uvedeny konkrétní parametry Randyho vozu, Charger Daytona se má výkonově vyrovnat klasickým muscle cars se spalovacím motorem díky prudkému zrychlení a zvláštnímu propojení tradice s inovací. Tyto vyspělé technologie se však při neperfektní realizaci mohou stát zdrojem problémů.
Naplnil Charger EV očekávání zákazníků?
Pozice Charger Daytona EV na trhu není jednoduchá. Cílí na fanoušky tradičních muscle cars i elektromobilů, ovšem spolehlivost a softwarové potíže snižují důvěru zákazníků. Randy to shrnuje trefně: „Nejspolehlivější vůz na světě to rozhodně není.“ Přestože vzhled evokuje design slavné benzinové minulosti, proměnlivá spolehlivost ohrožuje postavení Charger EV mezi elektrickými výkonnými vozy.
Zkušenosti z provozu: Varování pro nové majitele
Opakované poruchy, nedotažený servis a problémová komunikace proměnily očekávanou radost ze splněného snu v rozčarování. Zájemci o elektrický Dodge Charger – zejména příznivci výkonu a designu – by měli před koupí zvážit aktuální spolehlivost těchto elektromobilů i nabídku podpory servisů.
Srovnání Charger Daytona EV s konkurencí
V nastupující třídě elektrických muscle cars určují standardy například Ford Mustang Mach-E nebo Tesla Model S. Ani jeden sice nenabízí typický „V8 rachot“ či retro design jako Charger Daytona EV, jejich celková provozní spolehlivost je však zatím vyšší. Pokud chce Dodge získat zpět důvěru zákazníků, bude muset výrazně zlepšit stabilitu softwaru i kvalitu servisních služeb.
Závěr: Styl nebo funkčnost?
Randyho zkušenost potvrzuje obavy mnoha zájemců o nové elektrovozy s množstvím technologií. Charger Daytona EV nabízí strhující vzhled a elektrický výkon, kontinuální problémy se spolehlivostí a servisem však mohou zastínit jeho přednosti. Zatímco automobilový průmysl spekuluje o možném ukončení elektrického Chargeru od Stellantis, majitelé jako Randy doufají především v to základní – nové auto, které bude spolehlivě fungovat při každém otočení klíčku.
Zdroj: autoevolution

Komentáře